Jump to content
Moonchild

Проблем с оборотите

Recommended Posts

Здравейте, имам английски Civic, D13y6. От седмица забелязвам следното поведение, когато двигателя е студен : като запаля, оборотите се вдигат до 1000, после падат и двигателя изгасва (предполагам, автоматичния смукач не се включва веднага). Ако натисна педала на газта, оборотите падат до 200, след това с много мъки се вдигат (като звука от двигателя е накъсан, почти спира, после пак завърта.... над 1500 оборота вече се изчиства). След това пускам газта (смукача вече се е включил и оборотите остават на около 1000-1100), но всеки път като натисна педала на газта, оборотите пак падат и .. пак с накъсване едва-едва се вдигат - това се случва всеки път, когато се наложи да натисна по-рязко газта, примерно при превключване на скоростите. Когато двигателя загрее, всичко се оправя и оборотите са по всяко време както винаги са били. Някакви идеи ? Благодаря предварително !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега видях каква глупост съм написал :help: Двигателя е D16y3, разбира се. Ако има значение де ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах още един проблем, който може да е свързан с описаните по-горе. Когато съм на скорост вдигна оборотите - примерно над 5000-6000, после ако изключа от скорост, колата изгасва.... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи проблема ти седи и на загрял двигател. Най добре погледни EACV може да се е позапушил.:huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aмии.. при загрял двигател е само този проблем с изгасването. Даже и той обаче се случва само в началото, когато колата не е напълно загряла...ъъъъъъъъъ, какво е EACV ? :o

Значи проблема ти седи и на загрял двигател. Най добре погледни EACV може да се е позапушил.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EACV - Electronic Air Control Valve = IACV - Idle Air Control Valve

:o:):D

Редактирано от PaFKaTaSsS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намира се на входящия колектор, от страната на купето, цилиндрично и се държи на 3 болта. В него влизат и 2 тръбички, но тах може и да не ги сваляш. Развиваш 3-те болта, и погледни в 2-те дупчици през които минава въздух дали има много черно. Ако е за чистене, разкачаш от тръбичките и пръскаш вътре със WD-40 да се изплакне добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, vex :) Ще опитам !

Намира се на входящия колектор, от страната на купето, цилиндрично и се държи на 3 болта. В него влизат и 2 тръбички, но тах може и да не ги сваляш. Развиваш 3-те болта, и погледни в 2-те дупчици през които минава въздух дали има много черно. Ако е за чистене, разкачаш от тръбичките и пръскаш вътре със WD-40 да се изплакне добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. От седмица забелязвам следното поведение, когато двигателя е студен : като запаля, оборотите се вдигат до 1000, после падат и двигателя изгасва (предполагам, автоматичния смукач не се включва веднага). Ако натисна педала на газта, оборотите падат до 200, след това с много мъки се вдигат (като звука от двигателя е накъсан, почти спира, после пак завърта.... над 1500 оборота вече се изчиства). След това пускам газта (смукача вече се е включил и оборотите остават на около 1000-1100), но всеки път като натисна педала на газта, оборотите пак падат и .. пак с накъсване едва-едва се вдигат - това се случва всеки път, когато се наложи да натисна по-рязко газта, примерно при превключване на скоростите. Когато двигателя загрее, всичко се оправя и оборотите са по всяко време както винаги са били. Здравейте колеги.Според мен проблема е в потенциометъра на дроселовата клапа.При отпускане на газта не се подава сигнал за 5 волта от изхода на дросела и ЕACV изобщо не сработва коректно.В сервизното е обяснено как се прави диагностиката стъпка по стъпка.Успех колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен проблема е както казва vex . Ако е TPS като загрее ще продължава да прави същите магарии. Сваляй EACV и няма какво да го гледаш ами направо го почисти, даже може да го раздвижиш на 12 волта.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен проблема е както казва vex . Ако е TPS като загрее ще продължава да прави същите магарии. Сваляй EACV и няма какво да го гледаш ами направо го почисти, даже може да го раздвижиш на 12 волта.

Герги ако е ТПС точно,като загрее ,ще се оправя!Моя как е според теб?Аз залагам на температурен датчик,ако има и на въздуха също е възможно!Чак толкова прецакан клапан за нисък оборот не съм виждал!А има възможност и МАП да е!Тва е според мен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest marchev1987

и при мен го има саштия проблем като на колегата Crusader като загрее няма спомен от него почистих автоматичния смукач ама няма промяна.а и като му дадох 12 волта си отваряше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имам такъв проблем . Като запаля колата оборотите скачат до 2500 , в сервиза в който я водя ми казаха че е от температурния датчик , купих нов сменихме го , сега пък без да дам газ не пали , а като запали ако не подавам газ оборотите падат и си гасне . Ако имате идея от какво е моля помагайте , че явно в сервиза нямат :lol:

Редактирано от bat_ves

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,ходете на диагностика!Проверете си регулатора на празния ход(стъпковото мотрче),дюзи и при дросела дали няма много мърсотия. И мойта праве6е подобни мизерий,но като ги оправих тия работи и сега нямам проблеми :ppp На мен ми струва6е кам 120 кинта,но си заслужава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз писах в една друга тема ама ще пиша и тук при мен се оправи след като ми затегнаха свещите понеже които ги е сменял преди да взема колата не го е напраил. Незнам има ли логика ама се оправи.

Редактирано от marchev1987

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

(стъпковото мотрче)

Колега така нареченото от теб стъпково моторче всъщност е EACV Electronic Air Control Valve = електрически КЛАПАН за контрол на въздуха.

 

Викат му още и стъпков мотор.

Викат му, ама не е.

EACV Electronic Air Control Valve = електрически КЛАПАН за контрол на въздуха. В най-директен превод в ефир.

 

Ето го къде съм го обяснявал предния път. Ето го и линка в търсачката, който намира обяснението което съм дал!

 

Така че ако обичате спрете да наричате EACV - то стъпково моторче.

 

П.С. Даването на грешна информация в "Технически въпроси" е "подсъдно" не го забравяйте!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В подкрепа на Al_Capone и схематично представено ...

http://z.about.com/d/autorepair/1/0/f/Q/honda_eacv_435c.gif

 

Публикувано изображение

 

Нищо не се върти. Без ток клапана е затворен, а при подаване на напрежение електомагнит отваря клапана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи само да кажа и за моята случка , пак ми правеше така хондето и кой ли майстор не я пипа и нищо докато не дойде един пич с друга хонда и аз си немах работа да го попитам и той само каза ахххххххххх и ти ли , и на сутринта я чушна и какво да се окаже ангренажа не бил задепен като хората (аман от майстори) така че моя савет е като на един колега от темата диагностика му е майката!Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...