Stefan Milev 46 #1 Публикувано 24 Август, 2008 Здравейте колеги, тъй-като зачестиха въпросите към мен за тавана на английския сивик, реших да изровя снимките от архива и да пренапиша първия пост от темата. Първото което ви е нужно е голямо количество търпение, при махането на остатъците от предишния плат и при лепенето му особено. Добра идея е да си имате някой да ви помогне с опъването на плата и нанасянето на лепилото. Така, какво е нужно за да успеете (имайте предвид, че това съм го правил преди повече от 2 години, така че не си спомням всичко): 1. Плат. Аз си купих такъв от Пловдив, но знам, че има и в София. Важно е да е плат със слой дунапрен (около 3мм дунапрен) за да се получи фабричен вид на тавана; 2. Лепило. Аз ползвах "Момент" на Хенкел, според мен едно от най-подходящите лепила за целта. За да съм сигурен си купих металната кутия, мисля, че се води литър, не взимайте по-малко, може да не стигне; 3. Нещо с което да нанасяте лепилото върху кората, която ще свалите от тавана. Аз ползвах дунапренени валяк и четка; 4. Макетен нож за да изрязвате излишния плат на необходимите места; 5. Отвертки, една кръстачка за да свалите сенниците. Аз ползвах още една за да сваля конзолата на плафона, там има 2 болта, по спомен ги отвих с отвертка с накрайник камък 4 или 6. Най-добре е да имате 2-та за да е сигурно; 6. Желание, това е много важно защото, ако не успеете, резултата ще ви дразни дълго време след това; Добре е да покажа какъв беше тавана преди да започна, колата я купих така, като от самото начало знаех, че ще го правя. Имах идеи да посетя тапицер за да си спестя мъките и да съм сигурен, че ще стане както трябва, но в последствие реших да се заема сам. Ето как беше преди: Най-лесно е да започнете със сенниците, те се свалят лесно, закрепени са с по 2 винта. Следващото, което махате е конзолата на плафона, там се намира и управлението на люка. Отвертка или гедоре със камък 4 или 6, не помня точно, който скоро го е правил да ме поправи. Следващото нещо е да се махнат уплътненията там, където е люка и по краищата на кората на тавана, махат се лесно, просто ги издърпвате. Уплътнението, което държи кората на тавана в задната му част от към 5-тата врата. След това ви остава да откачите горната част на корите на централните греди, няма нужда да се свалят на цяло, кората на тавана би трябвало да се държи само на тях. Ето и снимка. Минавайки през всичките стъпки, би трябвало да можете да извадите кората на тавана през задната (5-тата) врата. Тук е момента да си вземете помощник. Предстои ви голямо търкане за да се оттървете от остатъците на дунапрен и лепило по кората. За целта си намирате няколко четки и започвате. Следващите стъпки не съм ги документирал, тъй-като нямах свободни ръце за да снимам, но ще ги преразкажа на кратко. След изтъркването на остатъците по кората започвате гладко и равномерно да нанасяте лепилото с инструмента, който сте си купили. Аз ползвах дунапренен валяк и дунапренена четка. Според мен с тях се нанасяше добре и горе долу равномерно. Не подценявайте равномерността на слоя, който се образува, той е важен за да постигнете добри резултати. След като нанесете лепилото, изчаквате 2-3 мин. (това много зависи какво точно лепило сте избрали). Имайте предвид, че слоя, който сте нанесли е тънък и лепилото съхне бързо, аз ви съветвам да не се бавите много, но и да не избързвате. Има опастност ако не изчакате, лепилото да разяде дунапрена на новия плат и да се получат големи неравностти, които много ще влошат качеството на резултата. В този момент отново е хубаво да имате помощник. Това се налага за да можете да разпънете плата над кората равномерно и да я покриете цялата с него. Най-тънкия момент е точно сега. Залепването на плата трябва да го правите много нежно и по възможност да не е с ръка. Ако се опитате да пипате/натискате с ръка, има голяма вероятност да оставите вдлъбнатини с пръстите си, които след това няма да се махнат и по този начин се прецаквате сами. Опитайте се да ползвате валяче където е възможно и в краен случай по ъглите може да ДОКОСВАТЕ с пръсти. Ако сте ме слушали значи трябва да имате нещо подобно като резултат. Отново спрямо предписанието на производителя на лепилото е добре да изчакате необходимото време за да изсъхне напълно. Аз изчаках около 24 часа за да съм напълно сигурен, че няма да ми се налага да правя таван отново. Именно това е и причината да не купувате евтини лепила и плат. След което можете да хванете макетното ножче и смело да изрежете дупките за плафона, люка, сенниците и дръжките. Нещо много важно. Ако имате люк (sunroof), то трябва да го свалите за да го тапицирате и него. Реално ви трябва само щората, която го покрива, но за да я свалите трябва да свалите самото стъкло. Стъклото се сваля лесно, по дължина има няколко болтчета с еврейска звезда, които се виждат, ако човек си залепи лицето на стъклото от вътре в колата, намират се на 2-те му къси страни. Този процес не съм го заснемал понеже го има в манюал-а за съответния сивик, но ако някой изпита нужда ще слагам тук извадки от него с обяснение. Самата щора се изважда през дупката, която се отваря в тавана на автомобила след премахването на стъклото, като щората се освобождава от 2 черни щипки за да може да стане това. Тези щипки се виждат само, ако се премахне стъклото. Имайте предвид, че след като пипате стъклото, то след това то трябва да се нивелира и настрои, отново всичко това може да се прочете в манюал-а за английски сивик. След като тапицирате щората и я инсталирате, ще имате нещо такова. Остава по обратния ред да монтирате тавана и да се любувате на чисто новия му вид. Надавам се темата да е била полезна, особено за колегите, които ми писаха лични с молба за помощ и информация. Пожелавам успех на всички, които ще се захванат сами да отстранят този често срещан сред англичанките проблем. 9 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #2 Отговорено 24 Август, 2008 ето това трябва да се бодне в "полезни технически теми" , БРАВО за труда и че показа нагледно как става.п.п. И мен ме чака този път. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #3 Отговорено 24 Август, 2008 До колкото виждам, това на Англичанките си им е хроничен проблем. За това когато правих моя, реших да направя повече снимки, за да мога да ги споделя и да улесня тези, които ще се ангажират със своите. Като гледам, тапицерите взимат за тази услуга от 120 до 150 лв. Не ми се даваха при условие, че мога да се справя и сам за не повече от 40 лв. За това да се сложи в полезни технически теми може и да не е лоша идея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doctor 13 #4 Отговорено 24 Август, 2008 (Редактирано) Стефан Милев като минаваш през Габрово непремено да ми се обадиш да черпя. Много си готин с тоя таван.Това е нещо истинско.Наи готината тема от месеци във форума. Не беше излизалa скоро такава тема -> а бе ти направо ИЗБУХНА. Редактирано 24 Август, 2008 от doctor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Nikolay Kozloduy #5 Отговорено 25 Август, 2008 До колкото виждам, това на Англичанките си им е хроничен проблем...и на BMW Е36 също (и от прочетеното после в BMW форум, ни стана ясно, че не е единствения) . На брата тавана се е спуснал като на Болшой театър завесата.. Но няма кола без някакви си нейни кусури . Избягвайте прането на тавани (или чистене) със прахосмукачки и пр. По автомивките си е практика да ти минат цялото купе отвътре със прахосмукачката на max. Познайте понякога какво се случва ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tekkonkinkreet 0 #6 Отговорено 25 Август, 2008 (Редактирано) Евала колега, много добре си описал цялата процедура. Сега само трябва и една такава тема да направим за задната ключалката, че и тя нещо доста хронична. пс: докторе - май ще трябва доста да черпиш, като за такъв "кенеф" Редактирано 25 Август, 2008 от Tekkonkinkreet Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #7 Отговорено 25 Август, 2008 За ключалката също може да се направи една тема, но там ще е с по малко снимки, но пък разправията не е по малко. Въпреки че детайлчето, което съм направил е доста малко. Да спомена едно място, където може да се купи такъв плат. AutotextilЛично аз не съм купувал плата от там, тъй като бях в Пловдив по това време, но съм чувал че предлагат. В Пловдив има едно гаражче до гигантите(след светофара първата в дясно преди моста), аз си взех от там по 10 лв на метър. Според мен беше доста изгодно при положение, че на предишното място където намерих(Коматевско шосе), беше 18 лв на метър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tekkonkinkreet 0 #8 Отговорено 25 Август, 2008 добре, а плата си е специално за кола, така ли? Има ли нещо по-специално което трябва да се гледа като дебелина, вид на плата и т.н. за да не прави проблеми при лепенето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest InPuLs #9 Отговорено 25 Август, 2008 Браво колега велик си,ще помогнеш на много хора с тая тема.Много благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest atanasshivikov #10 Отговорено 26 Август, 2008 Браво , за положения труд много изчерпателно обясни стапките . А да те питам аз имам Accord със същия проблем провиснал ми е половината таван , та разлика в закрепването на тавана между двете коли има ли ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #11 Отговорено 26 Август, 2008 (Редактирано) Според мен няма особена разлика. Можеш да хвърлиш едно око в някой манюал, но мисля че е идентично. Ако си от София, може някоя вечер да го огледаме и да дам един два съвета. Редактирано 26 Август, 2008 от Stefan Milev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasshivikov 0 #12 Отговорено 27 Август, 2008 Мерси за отзивчивостта, но аз сам от провинцията ! А да те питам стария плат да го махам ли или може да се използува отново, заштото в колата не е пушено никога и е запазен , а и штях да забравя че мойта е седан, та от къде да изкарам навън тавана? Ако изникне нешто друго при ремонта ште разчитам на теп .Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #13 Отговорено 27 Август, 2008 Ее най-накрая го видях тоя таван, (добре че бяха снимките) дето щеше да ми го показваш как е станал. Много добре си се справил ама май не ти се е писало много щото на мен доста по-подрбно ми описа процедурата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #14 Отговорено 27 Август, 2008 (Редактирано) atanasshivikov:Стария плат заминава за боклука, тъй като дунапрена, който е залепен за него се е състарил до такава степен, че да се рони(всъщност за това се отлепя така). Като видиш новия, сам ще поискаш да го изхвърлиш. При седан, най добре ми се струва да се изкара през една от задните врати, като може да се наложи да дръпнеш седалките и облегалките максимално назад. Така ще си отвориш място за да маневрираш с тавана. rulemaker:Тази седмица може и да го видиш на живо. То няма какво повече да се опише. Жалко че не правих снимки на махането на люка(щората), но нямаше кой да помага. Хем да махам, хем да снимам ми беше трудно. Редактирано 27 Август, 2008 от Stefan Milev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasshivikov 0 #15 Отговорено 29 Август, 2008 Много благодаря за съветите братле , вече и аз мога да се похваля с новия таван . Направо се родих , таман че беше ти иначе штях да се ръся много , а така минах тънко. То небило много сложно , е изисква време ама няма начин !Благодаря , че има оште хора като теп , това ми дава кураж . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilkocivic 1 #16 Отговорено 29 Октомври, 2008 Стахотно си го направил, евала! Аз моя га прах, но мн исках да го претапицирам в оранжево, но непосмах. Сега вече разгледах подробно снимките и ще го изкъртя и моя.Само такива хора да има Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cerwin_vega 0 #17 Отговорено 30 Октомври, 2008 извинявам се за оффа, но имам проблем със самия люк не се движи както трябва и въпроса ми е когато махна тавана ще мога ли спокойно да го ремонтирам ... Поздрави и евала за труда който си положил да покажеш и опишеш как става цялата гимнастика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganeca 2 #18 Отговорено 2 Ноември, 2008 Браво, колега, много полезна тема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djmmm 0 #19 Отговорено 6 Ноември, 2008 а плат от някъде другаде дали мога да намеря? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #20 Отговорено 6 Ноември, 2008 (Редактирано) Ще се опитам да отговоря на всички, за да не се разтяга много темата. atanasshivikov Радвам се че си го направил и ти харесва. И аз благодаря че има хора като теб, признателни. ilkocivic Ако ще е оранжев, ще намериш ли плат с дунапрен? Според мен колкото по светло, толкова по добре. cerwin_vega Ще можеш да пипаш , но проучи добре къде и как се пипа. Добре е да имаш и познания по електротехника, тъй като проблема може да е електрически. djmmm Добре питаш, но първо си попълни профила за да се вижда от къде си. Ако не аз, то други колеги могат да те насочат от къде да си вземеш плат. Редактирано 6 Ноември, 2008 от Stefan Milev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djmmm 0 #21 Отговорено 6 Ноември, 2008 извинявам се за пропуска от моя страна! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #22 Отговорено 7 Май, 2011 Първия пост на темата е възстановен! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове