Niho 2 #1 Публикувано 5 Август, 2008 (Редактирано) Здравейте всички! Искам да отворя тази тема, тъй като отдавна ме тормози а не видях да е коментирана някъде!Всичко започна с това, че на преглед на колата ми казаха, че газовете ми са много вредни ( 500-600 единици и нагоре ). Да нямам катализатор, но нормално трябва да са до 100-200 доколкото ми е известно.Отодох в сервиза на Юве на Сименовско шосе при Веско. Момчето явно си разбира от работата. Нулира компютъра нагласи празния ход и оттам всичко си определя компютъра. За уточнение ще кажа, че карам Civic 5g 1996 англичанка с мотор D15Z3 V-tec E ( economic ). Това е един от най-икономичните мотори а мен ми дава в градски условия около 10 ако не я пържа, извън градско - 7, 7-5. Веско каза да си направя реглаж на клапаните да не би оттам на празен ход да са вредни газовете ако не затварят добре. Направих го, върнах се при него, колата не се чува как работи, но пак така - на празен ход 600 единици при по-високи обороти ( 200,3000 ) отива на 260 например. Питах го да не би да е от това, че все пак махнах катализатора. Според него пак са високи независимо от това. И аз си мисля, че това има връзка и с по-високия разход. Моля някой да каже ако се сеща какъв може да е проблема. Нямам грешки в компютъра и би трябвало ламбда сондата да е ок, може ли да е от нея или от свещи. Според Веско имало проблем с леглата на клапаните и не затваряли добре и това се проявавало най-вече в празния ход! Хммм.... Редактирано 5 Август, 2008 от Niho Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ALEX 1 #2 Отговорено 5 Август, 2008 Колега много висок разход на гориво дава.Аз съм с 5g D15B2 седан градско 8л извън гр. 6,5л,а за твоя мотор 7л. трябва да си на градско Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niho 2 #3 Отговорено 5 Август, 2008 Колега много висок разход на гориво дава.Аз съм с 5g D15B2 седан градско 8л извън гр. 6,5л,а за твоя мотор 7л. трябва да си на градско Ти с катализатор ли си? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasbe 99 #4 Отговорено 5 Август, 2008 (Редактирано) Колега много висок разход на гориво дава.Аз съм с 5g D15B2 седан градско 8л извън гр. 6,5л,а за твоя мотор 7л. трябва да си на градско Ти с катализатор ли си?абе не ама и ти не четеш нещо мисля че в алто датата имаше как се проверява ланда сондатапо комповете има хора къдет могат да ти отговорят на тези въпроси Редактирано 5 Август, 2008 от atanasbe Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #5 Отговорено 5 Август, 2008 Значи за 7 градско ако е в някой голям град може да забрави колегата. Аз имах англичанка с Д15Z3 и градско ми гореше около 8.5....не знам как ги постигате тези малки разходи. Извънградско 5-5.5л/100. Вредните емисии, ако не се лъжа, бяха около 150 единици. Има катализатор. Внимавай при замерването на ламбда сондата - трябва да се измерва с осцилоскоп напрежението на изхода от връх до връх, но забравих в какви граници варираше. Има много теми за тази широколентова ламбда сонда, които могат да ти помогнат...просто се обърни към търсачката айде успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NPN 11 #6 Отговорено 5 Август, 2008 'Икономката' на Radeon4o сега е моя и гори 5/100 бензин извънградско. Обаче и монтирах газов инжекцион и сега съм на около 5.5/100 LPG и си се кефя. Ето тук: http://www.ngk.com/sparkplug411.asp? kw=Oxygen+Sensor+Diagnostic+Testing&mfid=1 може да се види алгоритъм (има препратка към алгоритъма) за диагностика на кислородния сензор. За конкретния модел мисля, че напрежението е в граници от 0-5 V. В една статя по темата прочетох, че категорично се забранява Ламбдата ( кислородния сензор) да се проверява с Омметър. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niho 2 #7 Отговорено 5 Август, 2008 'Икономката' на Radeon4o сега е моя и гори 5/100 бензин извънградско. Обаче и монтирах газов инжекцион и сега съм на около 5.5/100 LPG и си се кефя. Ето тук: http://www.ngk.com/sparkplug411.asp? kw=Oxygen+Sensor+Diagnostic+Testing&mfid=1 може да се види алгоритъм (има препратка към алгоритъма) за диагностика на кислородния сензор. За конкретния модел мисля, че напрежението е в граници от 0-5 V. В една статя по темата прочетох, че категорично се забранява Ламбдата ( кислородния сензор) да се проверява с Омметър. Успех!Благодаря NPN и Radeon4o!Става дума за София, все пак ми казаха, че ако си сложа катализатор ситуацията ще се промени, тъй като в момента сондата отчита бедна смес заради по-бързото излизане на газовете и оттам я прави съответно по-богата. Има логика и вероятно е така. Оттам ще загубя малко кончета обаче, че тя сега поне добре си набира, въпреки, че ако ритна по рязко педала има един момент на пригльхване преди да поеме, но като поеме вече набира добре. Е няма пълно щастие, но при тези цени на бензина......а газ не искам да слагам да не правя други ремонти после -! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове