Jump to content
Guest gin

Как се обезвъздушават спирачки?

Recommended Posts

Guest gin

имах удоволствието да помагам и помпих не няколко пъти а до откат. със сигурност не е на запалена кола което още повече затруднява помпенето. това мога да споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nastezatelq

по-лесно ще тие на запалена кола защото сервото ти работи няма да се набираш с ръце на волана за да напомпиш педала :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- маха се капачето, - взима се подходящо ключе (най-добре звезда) и се оттяга щуцера за обезвъздушаване, след което се притяга съвсем леко, колкото да не изтича спирачна течност- слага се (надява се) подходящо маркуче на отвора на щуцера и се пъхва във подготвен за целта буркан за събиране на спирачната течност- човек в купето помпа на педала на спирачката няколко пъти до долу (колкото подава педала при макс. услилие), като на последното напомпване го натиска колкото е възможно надолу и го държи натиснат - не го пуска в никакъв случай.- човека при колелото, леко отвива щуцера за обезвъздушаване и след като излезе въздуха (гледа мехурчетата в маркучето) го стяга отново и чак тогава дава сигнал на човека в купето да пусне педала и да почне да помпа отново- внимание - докато човека при колелото отвива шуцера и изпуска спирачна течност през маркучето, човека в купето държи педала натисна без да го пуска, тъй като ако го пусне ще бъде засмукан въздух в спирачната ситема- действа се: от най-отдалеченото към най-близкото до спирачната помпа колело- следи се внимателно и се долива се спирачна дечност

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да започнеш от задно дясно колело...както каза и колегата по-горе...от най-далечното от спирачната помпа...към най-близкото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите, спирачната течност каква и колко струва някой знае ли ? И от къде се зима?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най-добре ползвай ДОТ 5.1, ДОТ 4 също става но първата е за предпочитане. В никакъв случай ДОТ 3. Аз ползвах JB някаква германска и съм доволен от нея. Забравих колко струваше но литъра не беше скъп. Бях ти казал също че е добре да си я смениш цялата течност. А именно източваш тази от казанчето с една спринцовка и наливаш нова, отвиваш пропката на някое задно колело и започваш да помпи докато не текне новата течност ( при мен стара се беше превърнала в желе ) но гледаш течността в казанчето да не свършва. След това обезвъздушаваш колелото и минаваш към следващото. Там повтаряш процедурата и така на всичките 4. Караш 100-ина километра и обезвъздушаваш пак за по-сигурно ( при мен само в едно беше останало малко въздух )А от къде се почва, аз знам че се почва от задно ляво колело, от там почнах и нямам никакви проблеми. Манипулацията се прави по принцип при изгасен двигател, и чак голямо помпене не е. Натиска се до дупка 4-5 пъти педала и се задържа до най крайно положение.

Редактирано от Draik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BRENIAK

Koлега за сивик 5г.последователноста за обезвъздушаване на колелата е следната-задна дясна,предна лява,задна лява,предна дясна, а ДОТ-а си го пише на капачката 3 или 4, но по-добре е да използваш 4.Дано сам ти бил полезен :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега за сивик 5г.последователноста за обезвъздушаване на колелата е следната-задна дясна,предна лява,задна лява,предна дясна, а ДОТ-а си го пише на капачката 3 или 4, но по-добре е да използваш 4.Дано сам ти бил полезен :D

Защо имам чувството че последователноста е объркана :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ДОТ-а обозначава температурата на кипене на течността и ако не е някаква страшно мощна или състезателна кола, според мен няма смисъл от ДОТ5 или 4.Иначе ако следвате съветите на колегата "emod", няма да сбъркате.

Редактирано от F20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

чел съм че се препоръчва 5.1, едно че не е хигроскопичен толкова, друго че е относително съвместим с 3 и 4 5-то била на съвсем друга основа и е несъвместима с 3,4 и 5.1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Даже и така да е, според мен е безсмислено да се наливат накива хай-тек течности в коли като нашите. Това е за нещо от сорта на Subaru WRX, STI и т.н. Не се вживявайте чак толкова за автомобили, чиято макс. скорост граничи с 200-те и едва ли карате с над 150-160 всеки ден.

Редактирано от F20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук говорим какво може да смесваш и да сипеш в твоята система без да разложи маркучитв. Температурата на кипене главно зависи от това колко си склонен да платиш за литър, накратко.

 

Може да обобщим, че коли за 3 успешно се карат и с 4, 5 е за такива дето са измислени за 5, може би при 5.1 има някакви опции ама няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, че в някои ръководства я дават тази последователност, но според мен колегите по горе са прави - последователността е еднаква за всички автомобили - от най далечното от помпата колело се започва и на най близкото приключваш обезвъздушаването на системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...