Jump to content
Guest K1r1L

МОЖЕ ЛИ Да се сложат сток б16,б18 двоини пружинки

Recommended Posts

Guest K1r1L
Публикувано (Редактирано)

въпроса ми е всмукателните пружинки на б16,б18 са двоини мога ли да сложатакива и на изпусквателните клапани ?!възможно ли е това ? благоприятен ефект ще има ли очаквам :blink: компетентни мнения че като цяло това ми е доста интереснои да знам дали да го направя.и още едно питане как се казват тези неща които отварят втека на англииски ?които са 8-м на брои при мен (на двувалката) или някои ако може да ми обяснят каква роля изпалняват ??!?!

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

Публикувано изображение

Това са Тези неща за втек плунжери или нещо такова как работят те? на какъв принцип ?

 

а за прожинките ако някои се 4уди какви са и на тях мога да пусна снимка .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kalmara

Това не са ли тези пинчета, които съединяват ъъъ повдигачите (май?) при подадено налягане от втек соленоида? :blink:Уф, абе не можах да се изкажа - скив тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

На B16B също са двойни пружини инфо тук. Само че тя е с други валове. Но от това което пиша в статията клапаните са взаимозаменями между В16 - гамата. Някъде из купува продава гледах пружини и клапани които стават и на В16 и на В18 (сега не мога да я намеря точно обявата но беше на Paradox_Sf) Така че теорията говори че това може да стане. Само че не знам какво казва практиката по този въпрос. Успех.П.С. Сайта от който съм взел тази статия може и да казва нещо по този въпрос, но не поровя малко по-късно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L
Отговорено (Редактирано)

знам 4е на б16б са двоини 4удя секомбинацията как е по добра и дали въобще е добра :blink: и дали ще е по добре или не, int. двоини(Сток) и наизпувкателните пак такива клапаните на б16,18 са еднакви само на type r са по леки просто :)или еx. + малките пружинки от int. на вси4ките и дали ще има ефект

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това би увеличило времето през което са отворени и изпускателните клапани - но за това какъв ще е ефекта май ще трябва да чакаме Емо да се появи и да каже. И какво още евентуално би трябвало да се сменява след това. Защото според мен това е the point of no return на пътя по който си тръгнал ;)

Емо ще отговори ама няма да пропусне да те зачекне преди това :plane: Би ли ми обяснил как с пружини "би увеличило времето през което са отворени и изпускателните клапани" :plane: ок, плеснах се по врата и давам сериозно :) няма минуси в слагането на двойни пружини на изпускателните. Единствената файда от по-твърди пружини ( двойни = по-твърди) е, че се повишават максималните обороти при които валът може да управлява клапаните. Колко точно трябва да са твърди пружините зависи от профила на гърбиците на вала, максималните обороти, масата на клапана и т.н.Фабрично, Б16Ах са с единични на изпускателните най-вече защото изпускателните клапани са по-малки и валът не е толкова агресивен колкото всмукателния.Много хора препоръчват слагане на двойни пружини на изпускателните клапани и аз съм съгласен с тях.Пак обаче нещата не са прости. Двойни пружини на изпускателните решава само един проблем: летеж на изпускателните клапани. ОК, ама всмукателните са по-тежки, с по-агресивен вал и всъщност те също са близко до момента, в който пружината не смогва да ги връща. Освен това, фабричните валове на Б16 не осигуряват добро пълнене след 8000. Така че дори да въртите двигателя до 9 и да сте сложили по-твърди пружини на изпускателните клапани ефект няма.Искам да отбележа и факта че обикновено не говорим за нови пружини а за такива на по 10+ години. Пружините с които съм работил тествал са:1-во и най-важно: малко по-твърди от фабричните2-ро: двойни (всичките)3-то: новисамо с подобна комбинация според мен си струва човек да гони обороти. А за обороти трябват валове.Най-евтиния вариант за леко пипане на пружините е да сложи човек двойни пружини (всмукателни) на мястото на изпускателните и едни раздвижени ролки. Пружините дават малко повече сигурност до към 8500 (ако сте много смели може и 9 да пробвате но аз не бих се наел) Раздвижените ролки са за финна настройка на дино. Целта е малко да се вдигнат оборотите на максималния въртящ момент, където вече сте подсигурили малко работата на двигателя.п.с. Изпускам титаниевите талерки ( Titanium retainers) които също се ползват за да намалят общата маса която се движи нагоре надолу.п.п.с и понеже някой пак ще пита за ориентировачни цени, комплект пружини работещи до около 9.5-10к оборота и титаниеви талерки мога да ги намеря за около 500лв, комплект раздвижени ролки - за около 250лв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest �ЛЕКС

Охо мойте незнам кви са но редовно я тряскам на 9200-300 :plane: 215 на 4-та и 9000 по надолнище 5-та :plane: ограничителя е на 9500 и на 9100 на газ :) обаче имаще едно задържане поради задръстване на горивния филтър ся е топка ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L
Отговорено (Редактирано)
:plane: емо това мнение ми вдъхна доверие:))но все пак въпроса които сега ми доиде след това мнение е кои са по твърдите пружинки като са единични int. или ? ex.?ако са ex. в тях да сложа малките не за др-го макар че всичко сочи към int защотото вала е с по голям лиф но.. с двоина пружинка.само искам едно да напиша за по любопитните сток пружинките на б16 издържат до 8600(препорачителни) (за момента двама познати са тествали и до ~9000 ) няма счупени на таип -рдо 9000(препроъчителни) :plane: Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да въртиш безопасно във високи обороти сменяй всички пружини. Иначе историята помни случаи за +10 000 със стандартно пружини, ноооо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да въртиш безопасно във високи обороти сменяй всички пружини. Иначе историята помни случаи за +10 000 със стандартно пружини, ноооо...

искам като макс ~8800-9000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе от тея 9000+ файда няма :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Това би увеличило времето през което са отворени и изпускателните клапани - но за това какъв ще е ефекта май ще трябва да чакаме Емо да се появи и да каже. И какво още евентуално би трябвало да се сменява след това. Защото според мен това е the point of no return на пътя по който си тръгнал :blink:

Емо ще отговори ама няма да пропусне да те зачекне преди това :rolleyes: Би ли ми обяснил как с пружини "би увеличило времето през което са отворени и изпускателните клапани" :rolleyes: ок, плеснах се по врата и давам сериозно :thumbs1: работещи до около 9.5-10к оборота и титаниеви талерки мога да ги намеря за около 500лв, комплект раздвижени ролки - за около 250лв
П.С. НЕ се сдържах - не стига че сега го превеждам, ма и глупости съм написал. Гергьовден е простено ми е. Това е от бирата в агнешкото.П.П.С. И на всмукателните и на на изпускателните клапани пружината е за да ги върне в затворено положение. Публично си поръсвам главата с пепел!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо си мисля че ако прекалите със стегнатоста на пружините ефекта ще е обратен ще има падане на мощостта в смисъл с по-стегнати пружини вероятността за "летеж" ще е по-малка но и усилието върху жъртящия се вал ще е поголямо което удря директно мощността демек истината е някъде там по-стегнати но не прекалено.И не ме взимайте на сериозно просто си размишлявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо си мисля че ако прекалите със стегнатоста на пружините ефекта ще е обратен ще има падане на мощостта в смисъл с по-стегнати пружини вероятността за "летеж" ще е по-малка но и усилието върху жъртящия се вал ще е поголямо което удря директно мощността демек истината е някъде там по-стегнати но не прекалено.И не ме взимайте на сериозно просто си размишлявам.

Взе ми думите от устата.Но все пак това се прави по цял свят и увеличената мощност явно припокрива по-голямата сила която трябва да приложи вала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi
Отговорено (Редактирано)

завъти вала на ръка и сам ще си отговориш :cool:

Редактирано от edikoisi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо си мисля че ако прекалите със стегнатоста на пружините ефекта ще е обратен ще има падане на мощостта в смисъл с по-стегнати пружини вероятността за "летеж" ще е по-малка но и усилието върху жъртящия се вал ще е поголямо което удря директно мощността демек истината е някъде там по-стегнати но не прекалено.И не ме взимайте на сериозно просто си размишлявам.

Не те взимаме на сериозно (ебавам се :P ) но ще ти отговоря с малко повече думи за да не се подвеждаш и ти и колегите.колкото и твърди пружини да сложиш, усилието за завъртане на вала е еднакво, защото докато се бориш да смачкаш пружините на даден цилиндър, пружините на друг цилиндър ти помагат.... смачквайки една двойка, друга двойка се разпъва и ти помага. колкото повече ти се съпротивлява мачканата двойка, толкова повече ти помага разпъващата се двойка защото всички пружини са станали по-твърди.Може да решиш че и заради по-голямата сила на притискане загубите в триене са по-големи, но не е баш така защото реално в газоразпределителния механизъм никуде не се трие метал в метал. Винаги има масло между тях и това е причината да не сме виждали износени фабрични елементи на механизма след няколко стотинх хиляди километра.Относно въртенето на Б16 над 8500. Лошо няма... и Д13-ки сме виждали на 9500 оборота, но това не значи че е безопасно. Всеки сам си поема рисковете и всеки сам си преценява или измисля оборотите на които двигателя му все още прави читав въртящ момент.K1r1L, всмук. и изпуск. големи пружини ги водят с различни парт. номера и не знам дали в действителност има разлика. Аз лично бих сложил жсмукателни двойни на мястото на изпускателните и с фабрични валове бих бил спокоен до около 8500-8800.... Все още не ми е ясно какво ще правиш на тия обороти с фабрични валове, но ти си знаеш. А по въпроса за чупенето, чел съм за счупени Б16-ки и на 8600, така че просто пак ще го кажа, въпроса опира до това какъв риск би поел.
а начин(безопасен за пружинките да тествам твърдоста има ли )?като за начало мисля да ги измеря да видя кои са по масивни макар че привидно са еднакви;) за големите оборти (ест. че няма да карам сток кола 9-10к оборота) (големите обороти са за по в бъдеще)за момента благодаря за изказаните мнения(защото главно ме интерисуваше дали ще станат и за изпусквателни двоини ;) от мненията разбрахме че ще станат :) :) живот и здраве скоро ще тествам ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пружини меря на стенд са разрушаване на детаили при опън или натиск :) просто спираш теста преди да си ги разрушил :) процедурата е абсолютно безопасна. Може да се изшърши и в домашни условия при наличие на Н на брой тежести, точна везна и шублер. Точността в домашни условия обаче е ограничена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ги тествам без да ползвам стенд за разрушаване на екстри...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...