Jump to content
Guest Demon

Въпрос за Колектори и Мощността

Recommended Posts

Guest uko

Не е въпрос до обороти просто това на кви обороти ще деиства си е настроика на дължините, ами 4-1 има малък диапазон на деиствие но пък по голям а пък 4-2-1има по голям диапазон на деиствие но по малък ефект. Лично мен ми по харесва второто :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е въпрос до обороти просто това на кви обороти ще деиства си е настроика на дължините, ами 4-1 има малък диапазон на деиствие но пък по голям а пък 4-2-1има по голям диапазон на деиствие но по малък ефект. Лично мен ми по харесва второто :)

дорбре де само едно не ми стана ясно колко е този малък диапазон на обороти, някои може ли да каже в цифри Редактирано от xakera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за работния дипазон на 4-1 и 4-2-1 си оказва влияние дължината и къде и как се събират трабите!!! Друго от което зависи е и други компоненти които са сменени "валове и раздвижени ролки" и ако ти е овилчен дебитът на инжекторите можеш да варираш малко с дължините което променя работния диапазон на колектора - (оборотите в които са най активни колектора )!!! При турбо колите това нещто го няма там се гледа максимално бързо изгорелите газове да влязат в горещия охлюв (по еднакъв на дължина път от секи целиндър, но не е задължително просто колата се спъва леко) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да значи атмосверната кола работи на вакум тоест колкото изхвърли толкова и засмуква с малки промени отстрана на ецу и ламда сондата. Ако направиш мно късо 4 и влезе в 1 ще осе6та6 подобрение в още в ниските но на горе ще я спъва освен ако не сложиш 3" инча тръба"за турбо б16а"!!! Оба4е тогаз нема6 такъв дебит от наллягане в изх.колектор сътветно нямаш такова засмукване в смук.колектор.... и изведнъж кво стана бедна смес караш и мирише на пресен бенз а колата не варви с тези неща при атмосферен двг може да се варира но много малко!!! Трабата зза колекторите на б16а трия дъ е 2.5" което идва около 6.3 см. ако не се лъжа;)!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

братле ако дадеш някоя формула направо цена няма да имаш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

братле ако дадеш някоя формула направо цена няма да имаш

С формули да не се увъртиш :cool: .........не е толко точна наука...........keep it simply ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

братле ако дадеш някоя формула направо цена няма да имаш

С формули да не се увъртиш :cool: .........не е толко точна наука...........keep it simply ;)
така и не разбрах какво искаше да кажеш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

формули има много по нета. Търсете "eshaust runner lenght" или "pulse tuning"

А да значи атмосверната кола работи на вакум тоест колкото изхвърли толкова и засмуква с малки промени отстрана на ецу и ламда сондата.

А? това нещо много го опрости ми се струва... Атмосферката засмуква колкото и е обема, повлияно от разпределителния вал и от това колко помага изпускателната система и всмукателната система взети заедно.

Ако направиш мно късо 4 и влезе в 1 ще осе6та6 подобрение в още в ниските но на горе ще я спъва освен ако не сложиш 3" инча тръба"за турбо б16а"!!!

Това как се случва? Много късо 4-1 няма да ти помага нито на ниските нито на високите. Не случайно 4-1 се прави с дълги първични тръби. И това е компромиса. Ако искаш 4-1 да ти помага на 2000 оборота примерно ще трябва да го направиш към 3 метра. Ако искаш 4-1 да ти помага на 13-14000 оборота, ОК къса четворка ще ти свърши работа, но за нормални обороти около 6-8000 хората (че дори и аз) са го смятали и винаги четворката идва около 80см. Сметни го за 1500-2000 оборота и ще видиш че дъмжината на колата няма да ти стигне.

и изведнъж кво стана бедна смес караш и мирише на пресен бенз а колата не варви

ще ми обясниш ли моля те как при бедна смес мирише на пресен бензин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

формули има много по нета. Търсете "eshaust runner lenght" или "pulse tuning"

колега на мен формули не ми трябват :cool: просто гледам го колегата надъхан, викам си "тоз човечец сега ги разбира нещата, тука сега ше ни уграмоти сичките, дай и едни формули да изкара и ше му стана фен"ма ей го нати го разобличи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и не разбрах какво искаше да кажеш

Да запазиш нещата прости :cool: ...........формулите зависят много от сетъпа който гониш.............ако искаш просто малко повечко мощ изкопирай от Демона примерно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Публикувано изображение

това намерих от некви руски саитове за тунинг

първата графика е за всмукателните втората за испускателни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това намерих от некви руски саитове за тунингпървата графика е за всмукателните втората за испускателни

я дай адреса на сайтчето :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не мога да ги намеря, графиките съм ги теглил преди доста време :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никого не съм искал да разубличавам, но поста ми пак стана малко остър :cool: Колегата наистина звучи надъхано, но просто беше написал малко дивотийки :cool: иначе вобще не искам да му секвам ентусиазма.Уко, графиките са супер :rolleyes: Забележете че всмукателната система идва към 2 пъти по-къса от изпускателната. Причината е че в изпускателната, температурата е пъти по-висока а оттам следва че и скоростта на звука е по-висока. Затова за едни и същи обороти изпускателната система идва по-дълга.За съжаление за тези графики не е упоменато за кое отражение на вълните става дума, но като гледам числата става дума за първо полезно отражение.Полезно отражение наричам отражението което помага на двигателя. Примерно във всмукателния тракт първо отражение е разредителен фронт а второто е сгъстителен. Реално погледнато, за да помогнем на двигателя ни трябва второто отражение след затваряне на всмукателния клапан. Това второ отражение го наричам първо полезно.В изпускателната система е малко по-различно. Там ако тръбите са достатъчно дълги, още първото отражение е полезно, но пък и там времето за което трябва да се забави фронта е съвсем различно спрямо всмукателната част.Във всмукателната система вълната се създава при затваряне на всмукателния клапан и първото полезно отражение трябва да дойде пак до клапана в момента на следващото му отваряне, което е след малко по-малко от оборот и половина на коляновия вал... това си е доста време.В изпускателната система вълната се създава при отваряне на изпускателния клапан и първото полезно отражение трябва да пристигне при клапана точно преди да се затвори. Тук времето е малко нар половин оборот на коляновия вал.... доста по кратко време отколкото във всмукателната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest uko

Нещо немога да намеря сайта, по спемени там пишеше че ако се направи всеки цилиндър да помага за себеси от сорта на всеки цилиндър да има самостоятелна тръба с определена дължинакато тръбите не се събират ами направо в атмосверата, нещо като при драгстерите, то времето е доста голямо и тръбите трябва да са доста дълги и това се прилагало при доста бързооборотни двигатели та тръбите да не станат прекалено дълги. Затова се прави тръбите да се събират в една обща доста по дебела което отговаряло че се едно е атмосверата и се настройвали един цилиндър да помага на следващияпо ред цилиндър така времето става по малко и съответно тръбите по къси което вече е практически възможно за изпълнение на нормални двигатели.Не казвам че написаното е вярно просто пиша по спомени от прочетеното в сайта :rolleyes:

Редактирано от uko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

написаното си е направо вярно :rolleyes: има един "коефициент на отражение" който зависи от разликата в диаметрите. Тоест при всяка рязка промяна на диаметъра на тръбата, движещите се в нея вълни се отразяват. Колкото по-голяма е разликата в диаметрите, толкова повече енергия се отразява от прехода. Ако една тръба завършва в атмосферата... диаметъра на атмосферата е безкрайност и отразената вълна има максимална енергия.От друга страна пък ако искаме да няма отражение, промяната в диаметъра трябва да е плавна - тип фуния на тромпет. Такава фуния променя "импеданса" на тръбата плавно и отражения няма или са сведени до минимум.по темата за комбиниране на цилиндри:Както сам каза, тръбите идват дълги за нормални двигатели и затова се комбинират. Такава е идеята на 4-2-1 колекторите. комбинират се 1-4 и 2-3 заради реда на запалване и целта е 2 цилиндъра да ползват една тръба на двуцевката. Реално цялата дължина пак идва над 60-80см но пък заради групирането, двата цилиндъра хем си помагат, хем си пречат. Оттам идва и по-размития ефект на 4-2-1

като тръбите не се събират ами направо в атмосверата, нещо като при драгстерите, то времето е доста голямо

тук малко не съм съгласен защото дължините не зависят от това дали след тръбата е атмосфера а от това дали тръбата комбинира няколко цилиндъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо , лека корекция ... това за което говориш е първа хармонична ,а не отражение ... става дума за доста различно нещо и така хората се объркват ... цялата идея е да се създаде интерференция и за целта трябва да се модулира дължината на тръбата според дължината на вълната , която пък зависи от честотата ( оборотите ) на двигателя ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, не бъркампросто разглеждам процеса катодвижение на фронтове със звукова скорост. Не искам да намесвам хармоници, защото макар те да могат да обяснят до някъде явлението, то трябва да боравиш със честоти.Абе всъщност какви хармоници бе човек?да вземем един пример заедно с графиката за всмукателния тракт...при 5800 приемаме 40см интейк рънъри и скорост на звука 340м/свремето за минаване на двойната дължина на рънъра е 0.8/340 = 2.35мСпри 5800об/мин = 2900об/мин на разпред. вал -> 20.7милиСек за оборот на разпред. вал.да вземем нормален вал с продължителност на фазата около 288 градуса :) това е 0.4 от 720градуса на коляновия вал и времената стават следните:0.4 * 20.7 = 8.28мС отворен всмук. клапан20.7 - 8.28 = 12.42мС затворен всмук. клапанДа разгледаме тактовете.... след като е формиран сгъстителен фронт при затваряне на всмукателния клапан той тръгва нагоре по рънъра.след 2.35мС фронтът пак е при клапана но вече е разредителен.... значи:след 1 такт до клапана достига разредителен фронт - (изминало време 2.35мС)след 2 такта до клапана достига сгъстителен фронт - (изминало време 4.7мС)след 3 такта до клапана достига разредителен фронт - (изминало време 7.05мС)след 4 такта до клапана достига сгъстителен фронт - (изминало време 9.4мС)след 5 такта до клапана достига разредителен фронт - (изминало време 11.75мС)*тук някъде достигаме 12.42мС и клапана почва да се отваря... фронтът от последния такт е разредителен и пътува някъде нагоре като разредителен. От тук нататъка обаче рънъра вече е с 2 отворени края и при всяко отражение фронтът ще си сменя поляритета, тоест при всеки следващ такт, фронтът няма да се променя сгъстителен/разредителен.след 6 такта до клапана достига сгъстителен фронт - (изминало време 14.1мС) след 7 такта до клапана достига сгъстителен фронт - (изминало време 16.45мС) след 8 такта до клапана достига сгъстителен фронт - (изминало време 18.8мС) тук вече сме много близко до затварянето на клапана... явно в горната сметка сме объркали нещо (скорост на звука, продължителност на всмукателната фаза, обороти, ....) Така че нека я нагласим....Да оставим сгъстителния фронт да повлияе на горивната камера около 0.5мС и да затворим клапана.... достигнахме време от 19.3мС. при тези 19.3мС отговарят на 6200об/мин а не на 5800 както приехме в началото. Ако решим че онези таблици показват абсолютната истина, то най-вероятно сме сбъркали със скоростта на звука. Ако бяхме приели 309м/с сметката щеше да излезе :)А може и изсмуканата от пръстите продължителност на всмукателния такт да ни е повлияла на сметките.След толкова много изписани глупости обаче почвам сам да не си вярвам :) п.с. Лукчо, обясни ми моля те подобен на горния процес с честоти и хармоници и дано е по-просто...п.п.с всъщност ще се радвам на всяко едно по-просто обяснение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KamiKadzeDelSolTypeR

Бааааааа 1нет БРАУО колега А там като се замислих наистина е моя грешката аз тва го писах докато бачках и спирах и писах... и съм се по объркал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...