Jump to content
activity

Best Preformance

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Да, lookcho прав си, че сравнението е по-добро. Интересното е, че от 0-100 км/ч дизела е по-бърз, но от 100 до 180 км/ч бензина /по-високооборотния двигател/ дърпа значително и ако не беше ограничението от максимална скорост 198 км/ч сигурно разликата на 1 км щеше да е значителна, а не 0.7 сек. Забележете от 0-180 км/ч бензина- 29.9 сек., дизела -38.9 сек. В случая не противопоставям бензин-дизел, а по-скоро високооборотен-нискооборотен двигател. Естествено тези данни може и да са доста неточни, но си мисля че при евентуална гонка общата тенденция би се оказала вярна.ЕТО СРАВНЕНИЕТО

Ето един линк дето прави същото сравнение , заедно с обяснение на Мощност и Въртящ моментМощонст и Въртящ момент - Сравнение 190 кс Бензин vs 190 кс ТурбодизелМисля , че го бях пускал и преди Редактирано от marto_1.8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен лично най ми харесва заключението по повод вечния спор мощност или въртящ момент :"ConclusionPeak power figure is a very good way to compare performance. Both 190 BHP petrol and diesel cars are an even match. This may explain why people have been using power to compare cars for years and years...In-gear acceleration times are affected enormously by gearbox type. Comparison can only be made if the gearbox and final drive are identical (which they never are).A 250 ft lb diesel with a flat torque curve goes better than a 291 ft lb diesel with a peaky curve, in most situations.Diesels feel nicer to drive, and go better at low revs, because their torque curve is flatter, not greater. So when tuning either a petrol or a diesel, a flat torque curve of the highest value is what to aim for, not peak torque figures."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Prelude98, аз на тоя сайт хич не му вярвам ... тия данни там въобще с нищо друго което съм намирал не съвпадат ... и поради тая причина не бих го ползвал за анализ !marto_1.8 - :( точно ! някъде се бях опитал да обясня, че за мен важното е интеграла под кривата на момента ... е под полезната част от нея де ... ;)т.е. трябва едновременно да се стремиш към висок момент, но и да го запазиш максимум обороти :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ае хора, сега топлата вода ли ще откриваме :P В реалния свят степента на ускорението е това, което печели състезанията, а не максималната мощност :yes: Въртящият момент е най-важния елемент в уравнението и ако двигателя не може да го произведе в ниските обороти ще отнеме цяла вечност докато стигне високите, където е борбата кой да е Бога на максималната мощност :drunk: . Всеки път когато сменяш предавките оборотите падат и трябва да изкачваш отново тази хлъзгава планина, зада си върнеш онези "толкова важни" стойности на максималната мощност :drunk: .За перформънса на един автомобил се съди по степента му на ускорение от една точка до друга, а не по максималната мощност, която дава. :P Та, правилният въпрос не е за макс. мощност а за произвеждането на колкото може повече въртящ момент в дадения отрязък от обороти, който пък ще доведе до най-доброто краткотрайно ускорение :drunk: .Лично аз смятам, че най-добри резултати се получават в реални (динамични) условия, където взимат участие и фактори, като маса, въздушно съпротивление, сили на триене и т.н. Защото като излезеш на пистата и някой с 80кг по-лек и с 20кс (примерно) по-слаб те направи смешен си оставаш с една хартийка на която пише някакви цифри и графики и с кинти в " - " !Но всеки знае себе си, аз просто изразих моето мнение в темата на колегата :drunk: Успех на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е нали до сега за това го писахме всичкото това, за да се изясним, че въртящия момент е една суха цифра ... реално взимайки един 5 метров кол, сам ти можеш да произведеш няколко ХНм ... но това няма да те накара да ускоряваш бързо ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Луукчо, съжалявам, може ли пак да обясниш? Имам конкретни примери и въпроси.Ясно какво е въртящ момент(сила по рамо), какво е конска сила?И не разбирам, как двете величини имат взаимодействие.Наскоро карах с един приятел извънградско. Аз - олекотен сивик с +2ма пътници, той - +3ма пътници и целия багаж(значи значително по високо тегло) в турбодизелов пасат.На хартия(ако не греша) аз съм със 100 нм и 125 кс, а той със 115 кс и 300+ нм. Не знам колко адекватно е да се сравняват, но пиковата мощност е подобна, а разликата е съществена във въртящия момент. Знам, че сме шофирали на ниски обороти, където господ знае колко е мощността и че скоростната кутия на дизела е със значително по-голямо предавателно число.Но, ако е възможно обясни как влияе мощността и как въртящия момент в следните ситуации и дали моите изводи са правилни.Когато изкачваме наклон на 5та, той си натиска леко педала и излита, а аз до ламарината и се връщам назад във времето.Моите разбирания са следните:Конските сили определят ускорението(в общи линии, знам че не е така просто), а нм определят колко добре се пренебрегва съпротивлението на теглото(или може би големият момент на масата).

Редактирано от Ryuugan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим за К20 срещу модерен Тфси двигател на Фаг и двата двигателя имат предимства и недостатъци.Главното предимство на К20 е ,че е по-лек-не само двигателя,но полуски,скоростна кутия,спирачки и пр.По компактен е,афтермаркет частите са му по-евтини,по моторспортско усещане,по-малко торк стиир.Абе уникален двигател за лек автомобил,който дори с малко въртящ момент се движи прилично.Проблемът е ,че сложиш ли такъв двигател на тежък автомобил всичко се насира-зверски разход и никво вървене.Хонда имат нулев успех последните години-ем ги притискат еко норми,ем разходи,ем автомобилите стават по-тежки и по-тежки.К20 и к24 са уникални двигатели слагани на грешни автомобили стандартно,просто турбомоторите са адски напред и Хонда като най-големия производител на двигатели в света трябва да почне да разработва и то веднага.Тфси е уникална концепция-висока степен,малко ефективно турбо с прекрасна глава и директно впръскване и всичката тая сложнотия е надеждна.Французи,италианци и германци 100% залагат на принудително пълнене като бъдеще и то най-вече с турбо,докато японците изкарват атмосферки хибриди и даже се опитват да ги пробутват като спортни коли.Факт е ,че развитието на японските спортни коли направо спря от 2000 до 2010,с едно изключение ГТР.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ryuugan, не те интересуват конски сили в момента :huh:

силата която бута колата ако да речем в даден момент натиснеш газта до долу се определя от въртящия момент на колелата( за сега ще приемем че това е мерната единица), предавателните числа, радиуса на гумата и разните там съпротивления .. как

ами

F1 на бутане = Н ( въртящ момент при колелата ) * предавателното число на дадената предавка * крайното предавателно / радиуса на гумата

 

F2 на въздушно съпротивление = v^2*ро на въздуха*щелна площ*Cd

 

където v = скорост на колата в м/с и може да се изрази от оборотите, предавателните числа и радиуса на гумата

 

та имаме сила F = F1 - F2 ... и съответно ускорение а = F/масата

та в момента Ь ускорението на колата ще зависи само от тия неща:

скорост

въртящ момент при тая скорост на тая предавка

предавателни числа

расиус на гумите

челно съпротивление

 

от там нататъка сравняваме дизеловия и бензиновия мотори, за които говориш :

Дизела има крива на момента, която започва с пик около 2К оборота и спада до максималната мощност около 4500, докато бензина е точно наопаки - започва ниско и свършва с пик малко преди максималната си мощност ... резултата е, че ако ако караш двата на 200 оборота, дизела ще ускори максимално ( около 50% по-добре от ускорението си при максимална мощност ), а бензина ще ускори на 50% от ускорението си около максимална мощност ... в резултат бензина ще изглежда тромав и бавен, въпреки че ако опитате ускорение на оптимална предавка ще бъде значително по-бърз

 

оф .. май пак не стана ясно, но нямам време да пиша всичко сега

 

werz, в голяма грешка си за бъдещето на автомобилостроенето, но не това е темата :D ДВГ е изпята песен ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

werz, в голяма грешка си за бъдещето на автомобилостроенето, но не това е темата :) ДВГ е изпята песен ...Не мисля че не е прав може ДВГ-то да е изпята песен ,но ХОНДА наистина пропуснаха турбото и дизела и задно и 4х4 и замазваха положението с некво си К20

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корпорация „Хонда Моторс“ (англ. Honda Motor Company, Ltd.; яп. 本田技研工業株式会社, Honda Giken Kōgyō Kabushiki Kaisha) е японски производител на автомобили, камиони, мотоциклети и скутери. Произвежда също автомобили с висока проходимост, плавателни съдове, електрогенератори, корабни двигатели и градинарски машини.Компанията е вторият най-голям производител на автомобили в Япония след Тойота. Също така компанията е най-големият производител на двигатели в света.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0Едва ли концепцията на най-големият производител на двигатели в света е била точно да вграждат мощни двигатели в серийни коли! спортните им изпълнения да не би да са лоши пък?Кога ще се изчисти темата от оффтопика?

Редактирано от Diego

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е ресурсът на ТФСИ-то и колко е на К24? :) Различни концепции. К24 е елегантен, ТФСИ - просто добро инженерно изпълнение. Закон на термодинамиката - по-сложните системи имат по-висока склонност към разпад... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да си спорим фактите са си факти поради една или друга причина новия CRX-CR-Z е само 150 коня толкова колкото и преди 20 години

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е ресурсът на ТФСИ-то и колко е на К24? :D Различни концепции. К24 е елегантен, ТФСИ - просто добро инженерно изпълнение. Закон на термодинамиката - по-сложните системи имат по-висока склонност към разпад... :D

Абе най-продаваният бензинов двигател в Европа е 1,8т и еволюцията ТФСИ.Колата е доста оверконструктет,по мощна е от заводските препоръчани коне,далеч по-голям потенциал има-сток прекъсвач е 7100.Да вероятно е по-сложна и скъпа за подръжка,ама скорости + двигател са далеч напред като технология

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Добре. Да речем, че всичко е ясно, даже си представих как са диаграмите на въртящия момент при ДВГ.Моля, обясни какво е това животно конска сила.

Каквото и да си спорим фактите са си факти поради една или друга причина новия CRX-CR-Z е само 150 коня толкова колкото и преди 20 години

Само дето никой не ти е показал диаграма на мощността, че да съдиш колко били еднакви. Грешно е да се съди, за двигател по единствена информация за пикова мощност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз сам дал пикова мощност или ти очакваш по средата на кривата да са 240 .След малко да не питаш lookcho кво е това животно "пикова мощност"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си размърдаш бозата в черепната кутия, ще ти присветне, че може в средата на кривата да са 140 коня и да се скриеш някъде без да бръщолевиш повече ненужните ти разсъждения. Технологиите са се променили значително за 20 години. Двигателите не могат да се сравняват даже, още по малко само по 1 единствен показател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си размърдаш бозата в черепната кутия, ще ти присветне, че може в средата на кривата да са 140 коня и да се скриеш някъде без да бръщолевиш повече ненужните ти разсъждения. Технологиите са се променили значително за 20 години. Двигателите не могат да се сравняват даже, още по малко само по 1 единствен показател.

Да ме прощаваш ама си кух като 100 годишна хралупа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си размърдаш бозата в черепната кутия, ще ти присветне, че може в средата на кривата да са 140 коня и да се скриеш някъде без да бръщолевиш повече ненужните ти разсъждения. Технологиите са се променили значително за 20 години. Двигателите не могат да се сравняват даже, още по малко само по 1 единствен показател.

пиковата мощност, е най-важният показател за един двигателза примера който даваш със пасата: пиковата мощност се постига при пълна газ и максимални обороти (или малко под максималните) , в момента когато сте изкачвали наклона, нито ти, нито той сте били на максимални обороти, да кажем че сте били на 2500 оборота и двамата.двигателя на пасата при 2500 оборота има много поваче МОЩНОСТ , ти при 2500 оборота имаш примерно 50 коня , той има 100 коня!това е различно от максималната мощност която ти я постигаш при 6500 (125кс) а той при 4000 (115кс) , по друг начин казано неговите 115 коня са много по постоянни във всякакви обороти, докато твоите 125 коня за да ги впрегнеш ти трябват високи обороти.а въртящия момент какво стана с него? той сам по себе си нее нищо, и неможе да произведе мощност без обороти, а мощността е тази която движи колата, не момента! това е важно да се знае! просто един двигател с по висок въртящ момент обикновенно мощността му е по постоянна в целия работен диапазон от обороти. Редактирано от sa6o46

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) аз се отказвам да пиша временно в темата, че стана голяма боза ... ще пиша когато имам време да напиша всичко наведнъж качествено, че иначе само си губя времето :) до тогава - ползвайте гугъл, четете повече и не пишете излишни глупости ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луукчо, евала за труда и търпението!На мен ми се доизясни цялата работа. Благодаря за което! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...