Jump to content
Guest blueeye

Задължително на фарове

Recommended Posts

Guest blueeye

Сигурно повтарям въпроса, ама :) До кога за задължителни фаровете?т.е. на 01.03 може ли да караме с изгасени фарове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам 4ак до лятото трябва да сме на фарове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest west bam

E не е ли до началото на март и аз така знам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам е от 01.11 до 01.03Въпроса е дали 01.03 влиза в задължителния срок или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

споко хора :) Тука и вечер някой малоумници не си пускат фаровете вие приказвате за през деня.По темата:3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлинивзето от сеат форума.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Хаха, защо ли 1-ви март е вкаран във времето за задължителни фарове? Май някои ще блажат по баба Марта :) Нещастници! Тюфлеци! Капути! Позьори! Не мога да намеря думите с които да опиша днешното положение по Софийските пътища! Сутринта 5 км за 55 минути!Задръстването на ТВ кулата беше най-ужасното, което някога съм виждал и вместо да се хванат да управляват светофара, като всяка божа сутрин, те застанали на отсрещното платно и дебнат, мама им мръсна! След половин час минавам покрай Сити центъра и гледам двама позьору как джвакат дъвки и заглеждат каките с токчета! Е това не са полицаи! Някой ден ще се престраша и ще слезна да им тегля едно конско, за това ли плащам аз данъци! Малоумни дебили! Черва! С такава полиция ниииииииииикога няма да има ред по пътищата. Нещастници!ПС> Нищо лично за полицая от Плевен. Него го знаем, че е еталон :no:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

момчета по темата да ви кажа вчера спирам да питам двама ушати за фаровете и те ми викат до края на март :) та незнам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

споко хора :) Тука и вечер някой малоумници не си пускат фаровете вие приказвате за през деня.По темата:3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлинивзето от сеат форума.

Аз мисля да се възползвам от т.1, както всяка година

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , сигурен съм , че и 1.03 влиза в периода за каране с включени фарове. Както и 1 Юни...(всички знаем защо:ph34r:Аз лично винаги карам на фарове! Особенно след края на зимния сезон.Много шофьори са свикнали да търсят фарове , като погледнат в огледалото за задно виждане. Изаобщо не се заглеждат и като не им "блесне" нещо , започват да си правят лудите маневри (особенно в София)... А да не говорим за онези , който цял ден карат без фарове и верерта просто "забравят" да си ги включат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо против дневното каране на фарове! Като минете през краката на някой пешеходец, защото са ви заслепили високите и нерегулирани "ксенонови фарове" на някоя крива 15-16годишна фиестичка, ще ме разберете...Хайде още един път да пусна този линк http://dadrl.hit.bg/2-medical.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо против дневното каране на фарове! Като минете през краката на някой пешеходец, защото са ви заслепили високите и нерегулирани "ксенонови фарове" на някоя крива 15-16годишна фиестичка, ще ме разберете...

 

Хайде още един път да пусна този линк http://dadrl.hit.bg/2-medical.htm

Това са абсолютни глупости, слепотата за която говорят няма общо със карането със запалени фарове през деня. И е малко трудно да те заслепят със фарове през деня, тъй като окото през деня вижда чрез едни рецептори, а вечер чрез други. ;)

 

РЕТИНА

Тънка прозрачна тъкан, която е най-вътрешния слой от очната обвивка. Тя представлява нервна мембрана, с дебелина от около 0,25 мм, която постила вътрешността на окото и която съдържа повече от 130 милиона нервни клетки. Тя е съставена от фоторецепторни нервни клетки - светлочувствителни пръчици и конусовидни. Светлочувствителните клетки служат за нощно виждане, а конусовидните позволяват разграничаването на цветове и служат за дневно виждане

Аз съм ЗА фаровете през деня, не случайно си закупих DRL модул от колега в този форум. Закона не е само в нашата държава, хората не са си го измислили ей така. Не е ли по добре тези с нерегулираните фарове да се санкционират, отколкото всички да карат без включени фарове заради еденични случаи? :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са абсолютни глупости, слепотата за която говорят няма общо със карането със запалени фарове през деня.

А абсолютни глупости ли е статистиката, която показва че откакто в Австрия се кара през деня с включени фарове броят на всички ПТП е намалял, но се е увеличил броя на тежки ПТП с пострадали пешеходци и велосипедисти???

заради еденични случаи?

Поне половината от такситата карат на метан и фаровете им светят в небето...

..Не е ли по добре тези с нерегулираните фарове да се санкционират...

И как предлагаш да стане това, като не могат да се справят с най-обикновените нарушения като минаване на червено? Може да направим броя на катаджиите поне 500 000 и да им купим мобилни стендове за диагностика на фарове, измерване на изгорели газове и ракетни установки за сваляне на нарушителите :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Австралиици да се оправят, не винаги обяснението за тези ПТП е в това че се кара с фарове през деня.Е това че карат на мета и светят в небето.. с какво ти помага? Или направо да забранят такситата?Могат да се справят с дребните нарушения, но явно им е по лесно да не се занимават... сигурно ти е забавно, но всички сме виждали дори самите полицаи да нарушават грубо правилника.А ти как смяташ да ме убедиш че е по добре да се кара със загасени фарове през деня? Защото с този линк по горе някак си не успя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Ами нашите коли са достатъчно ниски че като ти блесне дори през деня някой с ван/джип или камион дори през деня около секунда секунда и половина да си с промемено светоусещане което повярвай ми е фатално. Случвало ми се е доста и много неприятно. През лятото за мен е пълна глупост автомобилите да карат на фарове през летния период фар - това е МОТОР! Просто и ясно затова летния период колеги фарчетата само през нощта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sCoff

Незнам какви са статистиките, но лично мен, все още никой не е успял да ме заслепи денем с фарове. Когато е лошо времето, включените фарове спомагат за маркирането на мпс-тата (поне на мен) и особенно когато някой малоумник кара с над 100км/ч в София и те застига бързо с цел да те изпрвари. Светлината в огледалото привлича вниманието. Дневната светлина е по-силна от фаровте на която и да е кола с "летящи" фарове, ксенони, би-ксенони и т.н. За мен е малко нереало, да се твърди, че през деня фаровете зслепяват. Нощтно време е друга работа. Изобщо не знам къде се намирам понякога от ксеноните на някой SUV, особенно ако няма и маркировка (което е често срещано), но това си е целогодишно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера какъв ви е проблема на всички с тези фарове. Човек ще каже, че ви вътрят електромера и плащате ток за тях. Аз лично си карам на фарове и през лятото. По добре е да си ме виждат. А има и такива при които с фарове или не си ползват страничните огледала само за закачане на балони по време на някои абитуриентски бал или сватба. Има много хора свиканли със старите си заски, лади и тн без странични огледала и хич не се сещат да погледнат идва ли някои или не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Big Blonde Wolf

Ами фаровете тормозят двигателя и вдигат разхода на гориво с 0.1%...Онзи ден пак го смятахме, май до 1% го докарахме с много преувеличения, което си се 70мл/100км при разход 7/100. Май повече е fuцk the system тая пропаганда срещу фаровете...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нашите коли са достатъчно ниски че като ти блесне дори през деня някой с ван/джип или камион дори през деня около секунда секунда и половина да си с промемено светоусещане което повярвай ми е фатално. Случвало ми се е доста и много неприятно. През лятото за мен е пълна глупост автомобилите да карат на фарове през летния период фар - това е МОТОР! Просто и ясно затова летния период колеги фарчетата само през нощта!

Напълно съм съгласна с колегата Al Capone.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Slayer
Отговорено (Редактирано)

Миналата година гледах предаване за Щатите, в което беха изчислили, че фаровете вдигат разхода между 1 и 3%. Което сметнато за зимното им потребление на гориво било равно на няколко милиона галона повече изразходено гориво и не помня колко повече вредни емисии (не си спомням точните цифри). И за това не го въвеждат. Лично за мен мога да твърдя, че в повечето случаи светнатите фарове ми помагат забележа по-рано в някои ситуации.Обаче и има ситуации, в които някой с джип да ми свети в мозъка. :o

Редактирано от Slayer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лично аз днес направих едно леко рисково изпреварване на автобус.Място имаше, но понеже в първия момент не забелязах насрещната кола тръгнах да изпреварвам на 5-а с 80.Сутринта към 8, слънцето ми светеше леко насрещно, колата отсреща беше сива БЕЗ фарове и докато не ми присветна с фарове просто ми се губеше на околния сивкав фон. Е, в случая аз леко ускорих той леко намали... но ако караше на фарове всичко щеше да е по-гладко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много хора свиканли със старите си заски, лади и тн без странични огледала и хич не се сещат да погледнат идва ли някои или не.

Истината е че или можеш да караш, или ако ще и 1000 фара да ти светят във 5те огледала пак ще правиш глупости...Карал съм почти 10 години Лада без странични огледала и то в годините, когато не се караше на фарове през зимата и не съм закачил или засякъл никого (неумишлено)....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде колегата дето казва че е против да се качи и да кара през деня в дъжд зад някой тир който се движи със 60-70 и да се помъчи да го изпревари, много е приятно като тир-а вдиха мъгла от вода зад него и нищо не виждаш. Докато това няма да е така ако колте отсреща са с пуснати фарове.

Ако колегата за когото става въпрос съм аз - нещо не си разбрал - не съм против използването на фаровете в която и да е ситуация с намалена видимост (не е нужно да продължавате да ми изреждате сценарии на "рисковани изпреварвания"). Просто твърдя, че при идеално добра видимост особено през лятото няма смисъл от карането на фарове, поради ефектите описани в линка в първия ми пост в тази тема (ако въобще някой си е направил труда и го е прочел).

До колкото знам в страните с такъв закон са се намалили доста ПТП-тата както и в България по последни статистики.

И отново - да намалели са ПТПтата, но са се увеличили жертвите при ПТПта (увеличен е броят на загинали "несветещи пътни участници" - велосипедисти и пешеходци).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много хора свиканли със старите си заски, лади и тн без странични огледала и хич не се сещат да погледнат идва ли някои или не.

Истината е че или можеш да караш, или ако ще и 1000 фара да ти светят във 5те огледала пак ще правиш глупости...Карал съм почти 10 години Лада без странични огледала и то в годините, когато не се караше на фарове през зимата и не съм закачил или засякъл никого (неумишлено)....
Ооо да, извинявай, но точно през тези години, какво точно е било движението в града и колко точно коли е имало по улиците. А да не говорим,че тогава и самите шофиори са изкарвали по няколко месеца курсове и били малко по стриктни в спазването на правилата за движение. А относно разхода - предпочитам да изхарча (което не ми се вярва да е чак пъм 3% - но и толкова да е) малко повече грама бензин (да не говорим че не съм от икономичните шофиори) и да се виждам от далеч, от колкото да стават произшествия за това, че не са ме видели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути питах един полицаи (докато ми пишеше акта) и тои каза ''до 1 март тоест можеш вече да караш с исключени през деня''

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Само дето този който не иска да те види и осветление като за сцена да си издокараш от пред пак ще си направи простотията! Това че карам серщу идиот на фарове не го прави по-малко идиот!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

фаровете създават илюзия за разстоянието затова по принцип не е лошо да са включени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Хем илизия, хем да са включени. Последно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

създават илюзия,че превозното средство пред теб, е по-близо отколкото е в действителност.когато е с включени светлини.

Редактирано от bastun

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

То и на огледалата на корейските автомобили пише "Objects in the mirror are colser than they appear", ама преценката за разстояние е индвидуална.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то и точно затова стават толкова катарстрофи.. щото преценката е индивидуална,и не става въпрос само за светлините а и за всичко останало

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Демек не е ясно колко помагат ама вие си ги пускайте - статистиката в България не показа никакво отклонение за два сезона каране на фарове (3% е в рамките на статистическата грешка). В сумрак, при валеж (дали от сняг дали от дъжд) при мъгла фаровете са задължителни. Но лятото през деня - айде нема нужда, както казах лятото когато видя фар (фар дебело подчертавам ФАР) в огледалото или пред мен означава мотор. Просто това ни е шанса - шофьорите на автомобили да го имат като рефлекс че извън зимния сезон фар=мотор! Противник съм DRL-а статистиката показва повече минуси от това отколкото плюсове. Но законът трябва да се спазва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако зависише от мен фаровете щяха да се задължителни 365 дена :))Пускайте ги, особено в извънградски условия!Има дебили който карат извънградски условия без пуснати светлинипо свечеряване чак.. ! Сакън да не им изгори някоя крушчица :rolleyes:Колеги ами аз на година имам около 50 000 извън града и още толкоз като пътник, пробвал съм да карам с изгасени фарове , на 10 насрещнодвижещи се коли 5-6 почват да изпреварват .Когато съм с пуснати ( както е по принцип) на 10 - 1 ще тръгне.Има голяма полза, не ги подценявайте фаровете , не си рискувайте живота за 2 крушки ! Вниманието на насрещния когато види светлини е по изострено.

Редактирано от al3x

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо да, извинявай, но точно през тези години, какво точно е било движението в града и колко точно коли е имало по улиците. А да не говорим,че тогава и самите шофиори са изкарвали по няколко месеца курсове и били малко по стриктни в спазването на правилата за движение.

Off-topic - Е ти ме изкара белобрад дядо хондаджия :) Като ти гледам ника разликата ни в годините е съвсем минимална :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mr.Stefanov

Доколкото ми е известно задължителни бяха до края на март, а аз ги препоръчвам целогодишно, особено ако имате DRL та да не ги забравяте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това не го ли дискутирахме вече? И същите тези линкове гледахме... всичките им снимки са от привечер когато фаровете започват да се виждат по ясно, няма една снимка през деня и със заслепяваща светлина... защото няма как да стане... ай сиктир...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

При дъждовно време фаровете винаги са били задължителни - справка ЗДП.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...