Jump to content
CARBON

помпане на гумите с азот

Recommended Posts

помпане на гумите с азот-има ли смисъл някой от вас карали така и какви са плюсовети и минусите ако има такива ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам, разликата е в това че азота не се влияе от температурните разлики и не се налага да коригираш налягането след температурни промени. При кислорода до колкото знам 10 градуса разлика като температура, дават промяна в налягането към 0.07 бара.Ако съм в грешка някои да ме горигира ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivan74

Азота не съдържа влага,докато в обикновения въздух от компресора има такава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sebulba

До колкото знам, разликата е в това че азота не се влияе от температурните разлики и не се налага да коригираш налягането след температурни промени. При кислорода до колкото знам 10 градуса разлика като температура, дават промяна в налягането към 0.07 бара.Ако съм в грешка някои да ме горигира :)

Също така при евентуално спукване на гума с азот, същата спада много по бавно. Неудобство е това, че гума с азот не може да допомпваш с въздух.Аз съм с азот, просто забравяш да проверяваш налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Въздуха съдържа приблизително 70% азот. Тоест 2/3 от обема на гумата ви и сега е пълна с азот. Това е направено за допомвате за 50 стотинки на гума. А за влагата от компресора, ако има сепаратор влага няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една малка поправка - няма такова нещо като забравяш да си проверяваш налягането - проверява се редовно защото при спукана гума и/или крива джанта смятай че ще си спадне без да и пука дали е с обикновен въздух или е с азот!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мотора си ги помпех с азот.При спортно каране,например на писта гумата загрява много и с въздух отиваше на около 5атм ако е напомпана за шосейно каране.С азота го няма този проблем,разликата е около 1атм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една малка поправка - няма такова нещо като забравяш да си проверяваш налягането - проверява се редовно защото при спукана гума и/или крива джанта смятай че ще си спадне без да и пука дали е с обикновен въздух или е с азот!

Кой казва, че ако има спукване или крива джанта няма да спадне ? Забравяш да проверяваш налягане ако всичко е наред.Есента свалих летните гуми от джантите, които също бяха само с азот и от вътре джантите и гумите бяха като нови.п.п. Всъщност въздуха съдържа 79% азот, 20% кислород и 1% други газове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Забравяш да проверяваш налягане ако всичко е наред.

Когато всичко е наред и с въздух като ги помпаш не изпускат :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Температурата влияе на обема на всички флуиди!

Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АРГУМЕНТЫ И ФАКТЫ[/b]

 

1. Повышение стабильности давления в шине. Коэффициент теплового расширения азота гораздо меньше, чем у воздуха, поэтому нагрев шины или ее охлаждение почти не влияют на давление в ней. Вариант: азот – идеальный газ, поэтому, в отличие от воздуха, вообще не расширяется.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

pV = nRT закон на Авогадро или закон на идеалния газкъдето:P — налягане, V — обем, T — температура, R = 8,31451 J/(mol.K) — универсална газова константа, n — брой молове газ.

Или с други думи казано налягането и обема са в правопропорционална зависимост от температурата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АРГУМЕНТЫ И ФАКТЫ[/b]

 

1. Повышение стабильности давления в шине. Коэффициент теплового расширения азота гораздо меньше, чем у воздуха, поэтому нагрев шины или ее охлаждение почти не влияют на давление в ней. Вариант: азот – идеальный газ, поэтому, в отличие от воздуха, вообще не расширяется.

 

 

Понеже не си довършил цитата:

 

Вспомним школу, класс, наверное, десятый. Утверждение о «стабильности», независимости давления газа от температуры в замкнутом объеме противоречит законам Шарля (р/t=const – отношение давления к температуре – величина постоянная) и Гей-Люссака (коэффициент объемного расширения всех газов одинаков). То есть разговор о том, что поведение азота при изменении температуры чем-то отличается от поведения воздуха, – наукообразное вранье, рассчитанное на дремучего двоечника. Если уж быть совсем точным, то разница в коэффициенте объемного расширения составляет 0,0001, что в пересчете на изменение давления в шине даст 0,00025 атм. У вас случайно нет столь точного манометра? Кстати, все это известно науке уже более 200 лет. Кто не верит – пусть убедится, накачав одно колесо воздухом, а другое азотом: погружая их в кипяток и в прорубь, насладитесь «стабильным» давлением.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Механиката на флуидите е тежка наука. Има си обяснение това с азота - както виждате колегата Рестлесс добре го е извадил от техническата литература, както и закона на Авогадро, но виждате и числовите стойности! Може сами да си направите извода (или да заместите по формулата)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ги напомпам тия дни мерси че се отзовахте по темата колеги :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...