CARBON 0 #1 Публикувано 15 Февруари, 2008 помпане на гумите с азот-има ли смисъл някой от вас карали така и какви са плюсовети и минусите ако има такива Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #2 Отговорено 15 Февруари, 2008 До колкото знам, разликата е в това че азота не се влияе от температурните разлики и не се налага да коригираш налягането след температурни промени. При кислорода до колкото знам 10 градуса разлика като температура, дават промяна в налягането към 0.07 бара.Ако съм в грешка някои да ме горигира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ivan74 #3 Отговорено 15 Февруари, 2008 Азота не съдържа влага,докато в обикновения въздух от компресора има такава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest sebulba #4 Отговорено 15 Февруари, 2008 До колкото знам, разликата е в това че азота не се влияе от температурните разлики и не се налага да коригираш налягането след температурни промени. При кислорода до колкото знам 10 градуса разлика като температура, дават промяна в налягането към 0.07 бара.Ако съм в грешка някои да ме горигира Също така при евентуално спукване на гума с азот, същата спада много по бавно. Неудобство е това, че гума с азот не може да допомпваш с въздух.Аз съм с азот, просто забравяш да проверяваш налягане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #5 Отговорено 15 Февруари, 2008 Въздуха съдържа приблизително 70% азот. Тоест 2/3 от обема на гумата ви и сега е пълна с азот. Това е направено за допомвате за 50 стотинки на гума. А за влагата от компресора, ако има сепаратор влага няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzmeq 19 #6 Отговорено 16 Февруари, 2008 Една малка поправка - няма такова нещо като забравяш да си проверяваш налягането - проверява се редовно защото при спукана гума и/или крива джанта смятай че ще си спадне без да и пука дали е с обикновен въздух или е с азот! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
323f-fan 4 #7 Отговорено 16 Февруари, 2008 На мотора си ги помпех с азот.При спортно каране,например на писта гумата загрява много и с въздух отиваше на около 5атм ако е напомпана за шосейно каране.С азота го няма този проблем,разликата е около 1атм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
L&R 0 #8 Отговорено 16 Февруари, 2008 Има смисъл за гумаджиите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #9 Отговорено 16 Февруари, 2008 Една малка поправка - няма такова нещо като забравяш да си проверяваш налягането - проверява се редовно защото при спукана гума и/или крива джанта смятай че ще си спадне без да и пука дали е с обикновен въздух или е с азот!Кой казва, че ако има спукване или крива джанта няма да спадне ? Забравяш да проверяваш налягане ако всичко е наред.Есента свалих летните гуми от джантите, които също бяха само с азот и от вътре джантите и гумите бяха като нови.п.п. Всъщност въздуха съдържа 79% азот, 20% кислород и 1% други газове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #10 Отговорено 16 Февруари, 2008 Забравяш да проверяваш налягане ако всичко е наред.Когато всичко е наред и с въздух като ги помпаш не изпускат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #11 Отговорено 16 Февруари, 2008 (Редактирано) Температурата влияе на обема на всички флуиди! Редактирано 16 Февруари, 2008 от Al_Capone Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #12 Отговорено 16 Февруари, 2008 АРГУМЕНТЫ И ФАКТЫ[/b] 1. Повышение стабильности давления в шине. Коэффициент теплового расширения азота гораздо меньше, чем у воздуха, поэтому нагрев шины или ее охлаждение почти не влияют на давление в ней. Вариант: азот – идеальный газ, поэтому, в отличие от воздуха, вообще не расширяется. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #13 Отговорено 16 Февруари, 2008 pV = nRT закон на Авогадро или закон на идеалния газкъдето — налягане, V — обем, T — температура, R = 8,31451 J/(mol.K) — универсална газова константа, n — брой молове газ.Или с други думи казано налягането и обема са в правопропорционална зависимост от температурата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #14 Отговорено 17 Февруари, 2008 АРГУМЕНТЫ И ФАКТЫ[/b] 1. Повышение стабильности давления в шине. Коэффициент теплового расширения азота гораздо меньше, чем у воздуха, поэтому нагрев шины или ее охлаждение почти не влияют на давление в ней. Вариант: азот – идеальный газ, поэтому, в отличие от воздуха, вообще не расширяется. Понеже не си довършил цитата: Вспомним школу, класс, наверное, десятый. Утверждение о «стабильности», независимости давления газа от температуры в замкнутом объеме противоречит законам Шарля (р/t=const – отношение давления к температуре – величина постоянная) и Гей-Люссака (коэффициент объемного расширения всех газов одинаков). То есть разговор о том, что поведение азота при изменении температуры чем-то отличается от поведения воздуха, – наукообразное вранье, рассчитанное на дремучего двоечника. Если уж быть совсем точным, то разница в коэффициенте объемного расширения составляет 0,0001, что в пересчете на изменение давления в шине даст 0,00025 атм. У вас случайно нет столь точного манометра? Кстати, все это известно науке уже более 200 лет. Кто не верит – пусть убедится, накачав одно колесо воздухом, а другое азотом: погружая их в кипяток и в прорубь, насладитесь «стабильным» давлением. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #15 Отговорено 17 Февруари, 2008 Механиката на флуидите е тежка наука. Има си обяснение това с азота - както виждате колегата Рестлесс добре го е извадил от техническата литература, както и закона на Авогадро, но виждате и числовите стойности! Може сами да си направите извода (или да заместите по формулата)! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARBON 0 #16 Отговорено 21 Февруари, 2008 ще ги напомпам тия дни мерси че се отзовахте по темата колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове