Jump to content
HondaFen

Плуващи обороти?

Recommended Posts

Здравейте всички! От както температурите сутрин станаха отрицателни се появи странен проблем. Значи колата ми е уличница, сутрин преди да тръгна я паля и работи на място докато я чистя от леда по стъклата - 5 мин. да речем. През това време всичко е наред - пали, работи на 1600-1800 об/мин, които постепенно падат. Проблемацията идва когато стрелката за температурата леко отлепи от нулево положение и се проявява докато не се вдигне до малко под нормалната температура. Тогава вече оборотите са около 1100, но започват да се движат от около 500 до 1100 об/мин. Не ми е гаснала, но е супер неприятно, защото вече съм тръгнал и на първия светофар, ако спра цялата се разтриса и я дебна да не угасне - супер нестабелна работа на празен ход. Стигне ли стрелката 1-2 мм под нормалното си положение /незнам колко градуса е това/, всичко се оправя - мърка на 900 об/м и няма и следа от плуването преди. Колата е CIVIC D15B2 със суап инжекцион от D16A6 и глава от D16Z6. Сори че поста ми стана доста дълъг, но исках подробно да обясня симптомите. Очоквам предположения и благодаря на всички, които се включат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз го имах този проблем точно преди да ми забии на 2000 оборота. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

eacv-то да не му е студено :) ... може да си е заминало просто или да се нуждае от почистване ( и аз почвам да гадая )

някой ще каже.ли с какво се почиства EACV-то.Като го свалях невидях точно какво трябва да мусе чисти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като почне да прави мизериите откачаш жиците на EACV (IACV) и ако оборотите се стабилизират значи то е виновно. После трябва да ресетнеш компа като извадиш предпазителя 7.5А от таблото до акумулатора / добре е след това да сложиш обратно ;) /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

не е от смукача....той си работи прекрасно при мен и съм сигурен че и при Мишо работи. фактът че проблема е само в тесен диапазон значи че е или от датчик или ЕЦУ.В случая обаче няма как да е от датчик. Температурните датчици не могат да се скапват по такъв начин. Ако беше ТПС - ОК, ама температурен датчик - не.значи е ЕЦУ.От много време се каня да потърся въпросните таблици и все други неща са ми на главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи е ЕЦУ.От много време се каня да потърся въпросните таблици и все други неща са ми на главата.

ОК! Това ме успокоява до известна степен! Важното е че не е тръгнал да си ходи някоя датчик. Аз очаквах влошаване на положението, но щом Емо казва ECU, значи е то и би трябвало да си остане така. Пък на пролет... тукувиж се оправило, а пък ако Емо се заиграе с чипа, може и по рано. Колега 1Net, ако все пак ти остане време и разгадаеш проблема, да свиркаш. Поздрави ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще свиркам естествено.Между другото, тия настройки са най гадни мамицата им. Този проблем го има само зимата, което значи че ако на пролет се опитам да си настроя таблиците, няма да имам проблема който се опитвам да отстраня. Не знам производителите как успяват да се преборят с подобни неща, но като се замисля и за пореден път установявам колко труд е вложен в тези коли още от завода.най-гот ми стана обаче че говориш за абсолютно същия температурен диапазон като при мен. Да ти призная аз имам и малки проблеми с празния ход като цяло, ама съм се примирил. предпочитам яка машина с леки проблемчета отколкото фабричен двигател работещ като часовник и също толкова вървящ ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бата мата, къде бил ключа за палатката ;) Тия глави дето ги слагате явно и драйвери искат. Не отдадох толкова голямо внимание на факта, че колегата е сменял главата. Явно преходната характеристика ЕАCV-обороти на двигателя след суапа се различава от фабрично заложената в екуто и ще трябва да се коригира "честотната компенсация" за да няма осцилации. Ако напролет имате някакви резултати да кажете как се оправя проблема че ми стана много интересно. Сега ми се въртят из кратуната едни стендове, осцилоскопи, реостати... само да не се окаже че бай Митьо с чука модва екута най добре ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) не е само главата... те се натрупват нещата... глава, портване, конкретен всмукателен и изпускателен колектор, състояние на свещитеи като се замисляш хонда никога не са правили подобен фабричен двигател, а от там ЕЦУ-то в някои моменти реагира доста неадекватно.хорана с ОБД1 ЕЦУ-та са доста по-облагодетелствани защото повече народ ровят по онези ЕЦУ-та и повече неща са известни.А за стендовете.... ти представяш ли си как се правят тези настройки в завода? Баси, сигурно е супер готино да си имаш стенд на който да контролираш точната температура на двигателя и темепературата на постъпващия въздух за да можеш точно и плавно да настроиш всички компенсаторни таблици. Изродска работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя проблем го има и моята Д13-ка - нестабилен празен ход точно преди да загрее, усетих го миналата зима, сега е същото. Тогава си помислих, че някъде в тоя интервал се отваря термостатът и този ефект е точно някъде около отварянето, после изчезва - нещо около охладителната система, или - нестабилна работа на ЕЦУ (а като се има предвид, че Д13-ката е почти без ЕЦУ...вариантът е нестабилна работа на ЕАСВ)... Но така и не ми остана време да се занимая с него. А на пролет наистина изчезва (м/у другото, остава в лека форма на газ и се променя когато долея антифриз - налягане в охл. система???ЕЦУ не е модвано, то няма как ;)

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ти е в кофти настройка на ЕЦУ-то.За съжаление наще ОБД0 ЕЦУ-та не мога да им настройвам таблиците за температурна компенсация.При мен е АБСОЛЮТНО същата ситуация, само дето колата си гасне в този диапазон..... хммм май съм и със същия двигател ;)Сори Мишо, проблемът е по мойта част, но не знам къде са тези таблици че да ги понастроим малко.

Оф отдъхнах си ;) тъкмо мислех да свалям EACV-то да го чистя понеже имам почти същите симптоми.
е ти пък..... сваляй и чисти, лошо няма. Това си е профилактика, защото понякога наистина то прави мизериите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-гот ми стана обаче че говориш за абсолютно същия температурен диапазон като при мен. Да ти призная аз имам и малки проблеми с празния ход като цяло, ама съм се примирил. предпочитам яка машина с леки проблемчета отколкото фабричен двигател работещ като часовник и също толкова вървящ

;) Има си хас да си избарал твойта по-добре от мойта ;) А относно вървенето - мислим по един и същ начин - ако си спомняш се сбогувах с климатика за да тръгне VTEC-а!!! Нито за миг не съм съжалил, дори и лятото в най-големите жеги. Между другото смених цялата генерация с 4-2-1 колектор от Е-бей, ф57 тръба до края и спортно гърне с ремус технология и направих малки промени по cold air intake-а. Мисля, че скоро ще те търся да видим к`во се случва с таблиците и дали не можем да напомпим още малко ;) PS: Поздрави от брачеда - прави му скоро ECU-то. Естествено е очарован от работата ти ;) Редактирано от HondaFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем. Отлепи ли малко стрелката за температурата и става страшно. С D16Z6 съм. Пояснете ми какво е това EACV и какво му се чисти. Да ви кажа, че така ми го прави откакто я карам от около 4 години и само зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поя

снете ми какво е това EACV и какво му се чисти. Да ви кажа, че така ми го прави откакто я карам от около 4 години и само зимата.

ЦЪКЕ тва е - при мен е на 2 болта, закачени са му 2 маркучлета. За чистенето съм използвал спирт. Ако някой има по- добра идея... Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KU4E_DUX

Колега аз се оправих ;) най- сетне .Слушай какво направих : смукателния колектор ми е от d16z6 и отдолната страна има един клапан ли е какво е и когато слагах колектора запуших тези два отвора с едно маркуче с една дума го шунтирах.След тези проблеми с обортите се за чудих какво можеда е : преди малко слезнах и този клапан който бях шунтирал отново му пуснах отоплението т.е. маркучето с антифризаси ги включих обратно в този клапан и другия краи пак си го включих в системата. Изключих EACV-TO шинтирах буксата за четене на грешки запалих колата регулирах оборотите с врутката отгорната страна на дросела малко по 500 ,загасих колата махнах моста махнах бушона на компа за рестартиране вклучих си EACV-TO после слоцих бушона и запалих колата (това както qin беше написал) и сега работи добре около 600/700 оборота ;) Сега отивам да я пробвам. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kleni

Поя

снете ми какво е това EACV и какво му се чисти. Да ви кажа, че така ми го прави откакто я карам от около 4 години и само зимата.

ЦЪКЕ тва е - при мен е на 2 болта, закачени са му 2 маркучлета. За чистенето съм използвал спирт. Ако някой има по- добра идея... Успех
А как точно става почистването на EACV-то

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с препарати подобни на WD40 и Меглио... или поне аз това използвам.KU4E_DUX, а тази процедура пробвал ли си я преди да решиш да закачиш маркучите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

опаааа, май се сетих къде ти е бил проблема и съм малко за е***не ама кво да се прави, ще се науча и аз някой ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

опаааа, май се сетих къде ти е бил проблема и съм малко за е***не ама кво да се прави, ще се науча и аз някой ден.

Няма да те е...! Даже ЩА ПОЧЕРПИМ! Може да споделиш - гледам, че бая интерес има към темата, ако е нещо, което и аз мога па пипна....Не ми казвай, че трябва да се пипа чипа, че кой знае кога ще мога да дойда до София, ама и така да е - не е толкова страшно. Нели си върви хайвана, особенно като си влезе внормален температурен режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста офтопик : става въпрос за сеат толедо 2.0i имах подобен проблем,но той беше причинен от позадръстени инжектори :tease:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest veselinov

Здравейте на всички във ФОРУМА.Аз съм с чисто нова регистрация ,така че ще прощавате ,ако нещо не правя като хората.....От скоро съм горд собственик на CR-V '99,108kW. Още не я познавам добре и се налага да питам повече...Включвам се директно в тази тема понеже имам абсолютно същите проблеми ,както са описани от колегата пуснал темата. Изчетох всичко, но не познавам терминологията а и с устройството на автомобила много не съм в час.Понеже останах с впечатлление ,че някои от Вас вече са установили и отстранили проблема , МНОГО моля за съдействие:)Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че много разбирам, ама има едно нещо, дето му се вика ''термо датчик'' и като се скапе ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...