Jump to content
Guest 1net

сигнал от Tdc сенсор

Recommended Posts

Guest 1net

Адски много ми трябва информация по следния въпрос. Трябва ми сигнал от някой датчик, който да е пропорционален на оборотите на двигателя.....Също ме интересува типа на сигнала: аналогов/шим/чм/..../Това което намерих по нета: за 4ген ЕЦУC3 - Orange/Blue TDC Sensor ТДЦ сензор ( за 1-ви цилиндър предполагам) ми звучи много обещаващо като за импулсен ( ЧМ) сигнал, който да ми дава импулс на всеки оборот на двигателя. Някой има ли представа дали предположението ми е вярно? Или предложете друг сигнал който да използвам, като предпочитам цифров ( дискретен) сигнал, макар че и с аналогов ще се оправя....Сигнал свързан с разпределителния вал също ми върши работа, но не е за предпочитане....Сигнали от ЕЦУ-то към оборотомера ( ако вобще има такива ) НЕ ме интересуват, защото там вече е насложена недопустимо голяма грешка.п.с. Че ще има ровене с осцилоскоп по куплунзите е ясно, но ако знаете нещо по въпроса - :unsure: че да съм по-наясно какво ме очаква.п.п.с Абе дебилното му ЕЦУ трябва да мери обороти от някъде, е баш това местенце ме интересува къде е и какъв е сигналаЗа читаво инфо ЩЕ има бири :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Kicho

за движението на двигателя ECU ползва датчиците от делкото кои датчици имаш зависи от двигателягледай в големия куплунг, но там е и сигнала от ECUто за запалването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

на делкото има CylinderPositionSsensor и то само при MPFI двигателите. TDC Sensor-a не е ли някъде по коляновия вал или маховика?

освен това, TDC Sensor имат MPFI и DPFI двигателите, което го прави по-универсален.

 

Делкото не ми харесва защото се задвижва от разпределителния вал и грешката в отчитането ще е 2 пъти по-голяма отколкото ако ползвам датчик закачен на коляновия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

не съм виждал TDC по коляновиа вал или маховика на хонда, всичко е в делкото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

Делкото не ми харесва защото се задвижва от разпределителния вал и грешката в отчитането ще е 2 пъти по-голяма отколкото ако ползвам датчик закачен на коляновия.

TDC сензора е в делкото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ок, май ще трябва да се задоволя с него. може ли някой да ми опише типа на сензора че никога несъм виждал.... индуктивен ли е или някакъв друг?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

На мен също ми трябваше заради газовата уредба.Тя прихваща импулса на запалването и когато си на газ дава предварение.Та идеята ми е че кабела при мен е жълт със зелена ивица.(IGN) A20. Същият отива на делкото.( IGN in)Сигнала е обработен и превърнат в цифров вид +5V но предполагам че ECU-то го измества по фаза в зависимост от оборотите. :blink: Иначе синият които излиза от делкото е (RPM out) и отива директно за тахометара, но какво излиза незнам :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ми съвсем възможно е да са различни цветове.....

както каза обаче ECU-то измества EGN сигнала спрямо обороти и вакуум, обаче най-интересното е че хората съм виждал да използват точно този сигнал за целта... каква е целта ще напиша по-долу.

 

Този RPM out сигнал не го бях виждал, но като гледам май е гореспоментия TDC сензор или греша? При всички положения или ще го ползвам него или ще си сложа допълнителен датчик на коляновия вал.

 

Много благодаря на всички за помощта

 

А целта е да мога да си измервам момента на двигателя без дино. Главната цел е да получа повтаряемо измерване на разпределението на момента на двигателя в зависимост от оборотите, като реалните стойности са от второстепенно значение. На точни цифри ще разчитам след като съпоставя моите данни с тези от истински динамометричен стенд и си калибрирам програмата. Хардуеър-а за точно измерване на оборотите и записването на изменението им във времето се оказа доста прост и скоро ще си поиграя с осцилоскопа и ще налепя една платчица. Програмата, която да обработва събраните данни и да изчислява графиката на момента е на доста начално ниво, но пък и тя се оказа сравнително лесна и в момента изчислява момента на колелата и как той се изменя във времето. Предстои да драсна още един-два реда и да я накарам да чертае момент(обороти) и евентуално да показва момента приведен към двигателя.

 

Повече инфо по въпроса и теорията:

http://members.fortunecity.com/jasoncuadra/id47.htm

както и google.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

А целта е да мога да си измервам момента на двигателя без дино. Главната цел е да получа повтаряемо измерване на разпределението на момента на двигателя в зависимост от оборотите, като реалните стойности са от второстепенно значение. На точни цифри ще разчитам след като съпоставя моите данни с тези от истински динамометричен стенд и си калибрирам програмата. Хардуеър-а за точно измерване на оборотите и записването на изменението им във времето се оказа доста прост и скоро ще си поиграя с осцилоскопа и ще налепя една платчица. Програмата, която да обработва събраните данни и да изчислява графиката на момента е на доста начално ниво, но пък и тя се оказа сравнително лесна и в момента изчислява момента на колелата и как той се изменя във времето. Предстои да драсна още един-два реда и да я накарам да чертае момент(обороти) и евентуално да показва момента приведен към двигателя.

:mellow::huh::blink::worthy::thumbs:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

:mellow:  :huh:  :blink:  :worthy:  :thumbs:

мерси, но няма нужда, идеята не е моя ;) Редактирано от 1net

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest VTEC-power

Значи и двата сензора (TDC i crank) са индуктивни (само че съм с 5та ген. D15B2). Днес отварях делкото по друга причина - не мога да наглася аванса на 16 градуса BTDC чрез въртене на делкото и се чудех дали сензорите са разместени. Не бяха, остава да ми е презацепен ремъка, ако и той е в ред ... :tooth: Иначе това е хитра идея но не взимаш предвид въздушното съпротивление! - а дори на 2ра при 6500rpm ~ 90км/ч то не е никак малко, т.е. кривата която ще получиш ще става все по-ниска от реалната с нарастване на оборотите.Аз бих взел сигнала от crank сензора B15-B16 на ECU-то. Ротора му е с 4 равно раздалечени ребра - т.е. rps = броя на сигналите в секунда/2.Ротора на TDC сензора е поредица от няколко близко разположени следвана от няколко по-раздалечени ребра и сигурно дава много щантав сигнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Въздушното съпроивление, наклона на терена,съпротивлението на гумите( в зависимост от налягането), Вида на настилката......все променливи величини които не могат да се предвидят.Един въпрос ? Ако се движиш по баир примерно на 4-та така че колата да не ускорява( тоест времето между импулсите е константно) това значи ли че момента е нула ? :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

VTEC-power, супер, мерси много, ще огледам датчика, за който говориш - дано и аз имам такъв..... абе май имам на C1/C2

много помагаш, да знаеш :huh: мерси

 

Dobromirski, :lol: всички тези работи ще се взимат предвид :D

формулата за спиращата силата породена от челно съпротивление я имам

коефициента на челно съпротивление се намира.... поне ориентировъчно.

формулата за спиращата силата породена от контактното петно на гумата я имам

за гумите имам още малко пропуски относно зависимостта на петното от размера на гумата, налягането и масата на автомобила, но не са сериозни проблеми....

 

главните проблеми на това измерване са вятъра и наклона - това е. Ако тези неща не бъдат предвидени, и повтаряемостта и точността са :lol:

Решението е следното: правят се два пробега на трасето, единия в едната посока, а втория в другата. Грешката породена от наклона веднага се елиминира..... грешката от вятъра - също. Това за вятъра обаче е вярно само ако вятъра е константен по посока и скорост, което до голяма степен може да се приеме за вярно при открити пътища далеч от сгради и баири и като приемем че двата пробега се правят веднага един след друг.

 

При движение с постоянна скорост момент има, и той е точно толкова, колкото да уравновеси всички съпротивителни сили, Обаче забравяш един ключов момент, измерванията трябва да се правят така че да имаш ускорение - това е идеята. Затова бях споменал 3-та предавка и равна, права отсечка. Целия метод е свързан със 1-2 записа на ускорението + последваща обработка на инфото, а не по време на нормалното ти движение да показва момента в реално време.

 

Все пак не забравяйте че доста барабанни динамометрични стендове работят точно на този принцип: за колко време колата ти ще развърти барабаните, които са с точно определена маса и инерционен момент :huh:

 

Още веднъж, мерси за информацията и мислите на всички..... много ми е приятно че има интерес по темата :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest VTEC-power

Въздушното съпроивление, наклона на терена,съпротивлението на гумите( в зависимост от налягането), Вида на настилката......все променливи величини които не могат да се предвидят.Един въпрос ? Ако се движиш по баир примерно на 4-та така че колата да не ускорява( тоест времето между импулсите е константно) това значи ли че момента е нула ? :tooth:

В допъление на отговора на 1net, ако се движиш по баир под ъгъл А с постоянна скорост V, въртящия момент на двигателя е(М*9.81*sin(A) + Fсъпр.)*V/(оборотите на двигателя)М е масата на колата, Fсъпр. - общото съпротивление вкл. загубите в трансмисията.Само че по този начин мериш момента само при тия обороти т.е. в една точка от кривата, затова на човека му трябва ускорение. Освен това е трудно да се намери баир с точно такъв наклон че при газ до дупка да си с постояння скорост (аз примерно не съм попадал на такъв че на 4та да не ускорявам :lol:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Мдаааа убеди ме :D Идеята не е никак лоша.Като се има предвид, че после може да се направи и една калибрация с реален стенд, мисля, че наистина нещата могат да се докарат да работят добре :confused: А като си помисля със какъв кеф бих си човъркал из количката ако имам едно такова устройство... :shock: мисля че крайните резултати биха били доста приятни :(Виж аз какво имам на коляновият вал. Незнам дали VTEC-power говори за същото.Само, че не се вижда този индуктивен датчик кое го задейства, когато сменях ремъка не обърнах внимание :blink: Но ако се задейства от зъбите ангренажното зъбно колело импулсите ще са много и с много малка продължителност :blink: Незнам каква ти е идеята за измерване на времето между импулсите, но ако броиш броя на високочестотни импулси с константна честота, между два импулса от сензора на колата(който и да е ), то грешката ще е по-малка когато импулсите са по дълги......Абе разбираш ме какво искам да кажа.. :o Чудя се дали някаде по кожуха на съединителя няма отвор на който може да се монтира един датчик на Хол който да се задейства от някое стърчащо желязо по маховика или притикателният диск :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Мислих по темата и ми се роди една шантава идейка :blink: Та значи на повечето коли дългата полуоска е съставена от 2 ( една конзолно-закрепена към двигателя и една "чупеща" ) Та идеята ми е че тази конзолната е един прът който предава въртящ момент равен на усукващият който действа върху нея без да се мандахерца насам натам. Като се има предвид, че еластичните деформации далеч от точката на провлачване са почти правопорпорционални на усукващият момент, то ако се прикрепят по един фланец с белег към двата края на полуоската и се монтират датчици, могат да се отчитат ъгловата скорост, както и делта t между двата белега. Като се умножат се получава делта S, и като се раздели на рамото ( радиуса на фланеца) се получава усукващият момент :blink: Но тъй като едва ли ще са намерят точни данни за материала от който е направена и трудно ще се видят еластичните деформации от усукващият момент за това сечение, то трабва да се калибрира, за което е достатъчна само една точка. :shock: (нулата е ясна) :confused: Ами май е време да кажа че Сивичето ми има само две полуоски :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net
:blink: определено и това е вариант ама да ти кажа е доста труден за изработка. Калибрирането не е проблем, но мен определено ме притеснява да си пипам по полуоските, иначе буквално може да се лепнат две огледалца на полуоската и да мериш дефазирането на двата сигнала :blink: Това се прави на големи и стационарни машини, но не бих пробвал но тресящата е мърдащата полуоскап.с. Бях ти написал един дълъг отговор на предишния пост, ама PC-то се избъзика :confused: малко по-късно довечера ще пиша пак - отговор към теб и описание докъде съм стигнал и подробности по метода + грешки в измерването

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Виж аз какво имам на коляновият вал. Незнам дали VTEC-power говори за същото.Само, че не се вижда този индуктивен датчик кое го задейства, когато сменях ремъка не обърнах внимание sad.gif

Това си мисля че няма да стане, защото е монтиран откъм плоската страна на ремъка, пък и името говори че този сензор мери неравномерността на оборотите.

 

В какво точно се състои измерването което ще правя: Ще имам високочестотен тактов генератор ( този на микроконтролера, който мисля да ползвам) и честота например 10МНz. Ще броя колко импулса на тактовия ганаратор се вместват между два поредни импулса от датчика който ще ползвам. От датчика може да излизат 1, 2 или 4 импулса на оборот - няма голямо значение.

За грешката си много прав, така че най-голяма ще е грешката от измерването на максимални обороти, но виж какво се получава от сметките.....

Да приемем че процесорът ми работи на 8MHz, а вътрешния брояч, който ще ползвам съм го пуснал на 1/8 от тази честота или казано просто - на 1MHz. При макс обороти ( да кажем 8000.... или 133.33 оборота в секунда) двигателя прави един оборот на всеки 7.5 мили секунди. За това време броячът ми ще е преброил от 0 до 7500. Грешката в този случай е +/- 1/7500 или +/- 0.013% ( една стотна от процента ! ) пре достатъчно, особено като се има предвид че това ще е максималната грешка. При 1000 об/мин или 16.6 об/сек, грешката ще е около 0.0016% Тук малко прекалих, и на практика грешката ще е около 2 пути по-голяма поради други фактори които не искам да споменавам сега че и без тях стана много..... Въпросът е че първо, точността която ме устройва е около +/- 0.1 до 0.5% и не е никакъв проблем за съвременната електроника.

 

Чудя се дали някаде по кожуха на съединителя няма отвор на който може да се монтира един датчик на Хол който да се задейства от някое стърчащо желязо по маховика или притикателният диск

Прав си, добавянето на още един датчик е минимален проблем, но мисля че е най-добре ако се ползва вече наличен датчик: такъв който го има и в мойта D15-ка и в твойта D14-ка и в нечия B16-ка :confused:

 

Днес мислих по въпроса, и май устройството ще има едно ключе с което да се казва колко сигнала дава въпросня датчик за един оборот, или на колко оборота датика дава един сигнал. Това обаче са подробности :blink:

 

До къде съм го докарал: Вчера хванах една колежка да помогне малко с програмата, че съм много зле с клиентския софтуер и най-вече с Windows програмирането. Много скоро ще имам първа бета на програмата, която вече чертае графика на момента по примерни данни. Освен това, тези дни ще гепя един портативен осцилоскоп и ще огледам какво точно се случва по куплунзите. Омбре ме светна, че можело по книжките за хонда да се намери пример за това как трябва да изглеждат тези сигнали, но ще търся.

 

Добрата новина за всички заинтересуване е че едно такова записващо устройство ще излиза около 15-20лв максимум, схемата ще е достъпна за всички, а програмата ще е безплатна и със код за тези които искат да си я променят. :blink:OPENSOURCE FOREVER :blink:

И тъй като Омбре продължава упорито да ме убеждава че е пич на място :shock: , в последствие май ще имаме и съпоставка между моето устройство и G-TECH

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Добрата новина за всички заинтересуване е че едно такова записващо устройство ще излиза около 15-20лв максимум, схемата ще е достъпна за всички, а програмата ще е безплатна и със код за тези които искат да си я променят. :ph34r:OPENSOURCE FOREVER :rolleyes:

И тъй като Омбре продължава упорито да ме убеждава че е пич на място :cool: , в последствие май ще имаме и съпоставка между моето устройство и G-TECH

бате гойко ти си мъжжж!

 

Давай смело, с теб сме! Ако трябва и едно дино ще платим, за калибровка на уреда - днес както го говорихме, изглежда напълно постижимо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

.......мен ме притеснява да си пипам по полуоските.................но не бих пробвал на тресяща се мърдаща полуоска........

Ами то няма кой знае какво за пипане, механично с по една скобичка може да се закрепи по едно алуминиево дискче на което да има отвор през който да просветва оптрон или........абе начини много!...Пък и огледалцето ще свърши работа :( Но както казах за съжаление Сивика няма конзолна полуоска, но Мондеото ми има такава и спрямо корпуса на двигателя и на скоростната кутия единственото движение което извършва е въртеливо около оста си :P Идеята ми е породена от това че по този начин отпадат всички субективни фактори :P

.....От датчика може да излизат 1, 2 или 4 импулса на оборот - няма голямо значение..................двигателя прави един оборот на всеки 7.5 мили секунди. За това време броячът ми ще е преброил от 0 до 7500.................

Мдааа така е само при условие, че имаш по един импулс на оборот, иначе ще преброиш N-пъти по-малко импулси.Освен ако не сложиш делител след изхода на датчика.Така можеш да получиш и импулс на 2....4.....8.... оборота ;) само че ще получаваш инфо през N-пъти по дълго време, което при тези обороти май няма голямо значение :ph34r:

......Това си мисля че няма да стане, защото е монтиран откъм плоската страна на ремъка, пък и името говори че този сензор мери неравномерността на оборотите.......

Повярвай ми ремъка не му пречи :cool: датчика е магнито-индуктивен а ремъка е не-метален, а оборотите ги следи като мери честотата на импусите от зъбното колело.(ако няма нещо друго метално което да го задейства)Няма да се смеете много но ако в делкото има центробежен регулатор....малко ще се пооплескат нещата хем че неговото изместване ще е много малко за кратък период от време. Но дали има незнам :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest grunz

във Autodata мисля че ще намериш сигналите който ти трябват

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

:(  :dry:  :D  ;)  :(

мерси, но няма нужда, идеята не е моя ;)
вече знам защо тебе са "набедили" за електричаря ! :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ето малко нова информация по темата.....

днес разкостих ЕЦУ-то, огледах платката, направих няколко снимки и най-важното: Проверих какъв е сигнала от TDC сензора....

Какво се оказа: C2, C4, C12, C14 са свързани към A16/A18 ( земя) оказва се че единия кабел от TDC/CAS/MAP сензорите е заземен, а на другия се получава сигнал. CAS сензора се оказа НЕудобен.... изглежда грозно :hondarulez:

За сметка на това, сигналът между C3 (TDC) и земя се оказа точно такъв какъвто го очаквах. Както някой спомена, има 2 импулса за всеки оборот на двигателя.

 

Снимката е малко кофти, но нямам цифров осцилоскоп...

Публикувано изображение

това е при 5ms/дел и 5V/дел. Както се вижда от снимката, сигналът е биполярен спрямо земя, а амплитудата е прилична....

 

Измерванията които успях да направя:

обороти ;период; амплитуда

1000RPM ; 34мс ; +/-5V

1250RPM ; 27мс ; +/-6V

2000RPM ; ---мс ; +/-12V

3500RPM ; ---мс ; +/-20V

 

Има грешка в точните стойности на периода, но ориентировъчно са толкова.

 

п.с. бааааси колко било яко да си рови човек по ЕЦУ-то с осцилоскоп :wub:

п.п.с има и няколко снимки на разглобеното ми ЕЦУ Tyk ако на някой му е интересно.

Следва разработка на първа тестова платка и провеждане на първи измервания

:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

п.с. бааааси колко било яко да си рови човек по ЕЦУ-то с осцилоскоп  :hondarulez:

луд на шарено се радва :wub::(:huh:аз само успех мога да пожелая сърдечно, да направиш нещо найстина :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

:):);););)

и тъй като картинката спестява хиляда думи....

Публикувано изображение

 

Това е прототипен вариант на устройството.... както се вижда от снимката, изпълнението е на експериментална платка, колкото да мога да си изтествам теорията и да проверя функционалността. 8-пиновото чипче в дясно не е част от измервателното устройство. То е там само, за да ми симулира импулсите от двигателя щото не ми се прави цялата развойна дейност на запален двигател ;)

А ето и малко данни в момента на измерването:

 

Публикувано изображение

 

Без да изпадам в подробности, в момента би трябвало двигателя да ми е на около 7500 об/мин ;)

Живот и здраве, другата седмица се надявам да метна един лаптоп в колата и да направя първия тест със истински двигател. А след дова, и първата графика на момента на горката ми D15-ка ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Емо! Стискам ти всички налични палци... ;) ;) :P

Редактирано от eDaniel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

Браво Емо! Стискам ти всички налични палци... ;) ;) :blink:

;) минали са поне 2 години от тогава ... мислиш ли че това още е въпрос на стискане на палци ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой хора май си нямат работа ... бая четене е паднало за да стигнеш до тема от преди 2 год ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) Може би колегата наистина не е погледнал датите, че поства отговор в тема отпреди 2 години, но мисля че е по-добре да се четат темите в техническия раздел дори и стари като тази отколкото да се спами форума с безсмислици от рода : Кой ще победи ако се сгонят VTI,GTI, GSI и т.н. или Вдигнах 215 км/ч с Д13-ка и т.н. или Искам да си купя ВТИ ама да е евтино, да не гори, да не се чупи никога, да е на 20к км.Мисля, че напоследък форума твърде много олекна откъм полезност на съдържанието и не трябва да правим забележки на хората които са си направили труда да прочетат / а пък дай боже и напишат/ техническа тема, а да ги адмирираме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ,че темата е стара, но така и не е ясен резултата. 1net, ще бъда много благодарен (не само аз) ако споделиш до къде си стигнал, някаква схема на хардуера и т.н. Благодаря предварително !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата събира прах някъде.... В общи линии резултатите са на лице и даже бях пускал графики.....

 

Публикувано изображение

 

Замръзих проекта, тъй като за читаво измерване, трябва много гладък и равен пътен участък. Данните за оборотите са супер точни, което е добре, но се оказа че това е и голям проблем защото всяка една микроскопична неравност оказва влияние на оборотите и алгоритъма за заглаждане на входните данни стана безумен... оттам и точността и повтаряемостта страдаха доста. Всъщност горе долу тогава почнаха да се появяват и новите Г-Теци и беше малко безмислено да продължавам развитието на проекта.

 

Между другото, гтек-а има същите проблеми които срещнах и аз (поради което хич не го обичам гтек-а) тоест алгоритъма за изглаждане на входните данни прецаква точността и кара графиката да изглежда на вълнички.

 

Та това е... пробвах, доказах че става и толкоз. хардуера и софтуера са силно неудобни защото никога не съм го проектирал да е дуракоустойчиво и другия минус е че за да си вади човек смислени изводи трябва постоянно да отчита неща като налягане на гумите, настилка и много точно масата на автомобила по време на моментния тест, иначе резултатите са силно потвеждащи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...