Jump to content
Guest Tino

Моторни масла ?

Recommended Posts

Guest Tino

Колеги имам въпрос към вас.Значи настъпи една обърквация в мене и в моите разбирания.Значи става въпрос за моторни масла,кои са подходящи за двигателите.Грижа се за два сивик-а единия 3-та генерация с 1.3 71 коня двигател и другия 5-та генерация 1.5 90коня .На стария сивик близо 6-7 години е каран с масло МоторКрафт 20-50 минерално,по двигателя не е барано нищо,не са правени основни ремонти открито бих казал че е в перфектно състояние.Колата наистина не е юркана ( под юркане разбирайте не е карана на високи обороти и на високи скорости ) .От както ми я довериха смених маслото на 15-40 и наистина се осети положителен резултат ,НО чувам от от хора че не е редно и товмозе по този начин колата като я карам с такова масло :bounce: и че не трябвало да е минерално :o тука и настъпва обърквацията при мене,виждам с очите си двигател запазил се с дебело минерално масло ( не гори и грам ) и в същото време слушам коментари че не било редно :unsure: Също така майстора който ни поддържа колите от сумати години и лош съвет не съм чул от него или лошо видял също казва че по-стари двигатели е редно да се карат с по дебели масла :D Моля дайте ми съвет , защото не искам да мина на синтетика от минерално :bounce: Сега за 5-тата генерация.Чета напоследак във форума че на такива двигатели се слага синтетика или полу 0-30 , било нормално да изгаря до литар на 10 000 км и т.н. Ами в момента я карам с 10-40 полусинтетика Репсол.Признавам си юркам я колата , но масло не е изгорила за 6 000 км :lol: Също чета че е хубаво да се кара с тънко масло за да може то да проникне и в най-миниятурните дупчици за да ги самаже.Та дайте ми съвет моля :lol: Също така искам да добавя и за двете коли , че бих се радвал да карам с масла спомагащи за ускорението им , но да няма риск за двигателя :lol: Трудна задача ви възложих :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Ами мисля ,че първото условие е маслото да не е менте,а за Д15Б2 полусинтетика тряаа да е РАЗУМЕН ИЗБОР :bounce: Аз пак да си кажа/ :bounce: макар навремето да бях оплют от Магнум и старите пушки във форума :D:unsure: / ШЕЛ Е ДОБЪР ИЗБОР !! Обаче една лъжа повторена сто пъти става истина - и много хора са предубедени или са наливали ментета от тази марка. Аз съм с УЛТРА и съм малък терорист на пътя-досега нямам оплаквания !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

На Моторкрафт наистина са много добри маслата.Аз изхвърлих Кастрола (магнатек) и си налях на Моторкрафт (формула SAE 5W-30).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

...ШЕЛ Е ДОБЪР ИЗБОР...

Същото мога да заявя и Аз :DОпитът го показва - моята кола е карана ВИНАГИ с такова масло ("Жълт" Шел - 15W40) и НЯМА никакви оплаквания !Та към Tino: щом машината си бачка без проблемно със старото масло, НЕвиждам смисъла да "търсиш под вола теле" както се казва - няма смисъл защо да сменяш марката или въобще, вида на маслото :bounce: При положение че всичко си е ОК и със старото и на мотора му "понася"...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

а аз бих казал лоши думи за шел :unsure: преди две зими карах с шел и една сутрин при температура малко под -10гр.при запалването се получи сух старт :bounce: и така сигментите и едното бутало дадоха фира :D и после се сещате какво следва :lol: и от тогава неискам да чувам за шел :bounce:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo
Отговорено (Редактирано)

Пичове, няма никакъв смисъл да си карате колите с масло което е пълна синтетика т.е. : 5w30; 5w40; 10w30! Tези масла работят ефективно при температури от 10, 15 градуса по Целзии до 45, 50 градуса, което ще рече, че през зимата в BG маслата ви няма да вършат никаква работа! Карайте с полусинтетика 10w40 за да сте рахат и да нямате проблеми!Освем това всеки производител на автомобили дава изисквания към класа на качесво на маслата, за всички хонди се изисква той да е SJ! Никой производител на леки автомобили не говори за вискозитет т.е. ххWххКолкото до марката, според мен тя е почти без значение, стга да не се кара NONSTOP на 6000+ оборота, тогава вече се иска спецялно масло!Аз карам с българско масло - PRISTA OIL SUPER BENZIN 10W40, с клас на качество SL ( един клас по-висок от колкото Хонда Ко. искат да се слага на техните двигатели) - всеки ще каже че съм луд! Само че редовно си юркам колата на 6500 оборота и няма никакви проблеми! До сега съм си карал всички коли с такова масло!Колегата Dido Dimov си кара Concerto-то с същото масло като мене, мисля че той също е много доволен. Нека каже ако има оплаквания! П.П. Сори че писах толкова много!Поне бях изчерпателен!

Редактирано от bvo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

Пичове, няма никакъв смисъл да си карате колите с масло което е пълна синтетика т.е. : 5w30; 5w40; 10w30! Tези масла работят ефективно при температури от 10, 15 градуса по Целзии до 45, 50 градуса, което ще рече, че през зимата в BG маслата ви няма да вършат никаква работа! Карайте с полусинтетика 10w40 за да сте рахат и да нямате проблеми!Освем това всеки производител на масла дава изисквания към класа на качесво на маслата, за всички хонди се изисква той да е SJ! Никой производител на леки автомобили не говори за вискозитет т.е. ххWххКолкото до марката, според мен тя е почти без значение, стга да не се кара NONSTOP на 6000+ оборота, тогава вече се иска спецялно масло!Аз карам с българско масло - PRISTA OIL SUPER BENZIN 10W40, с клас на качество SL ( един клас по-висок от колкото Хонда Ко. искат да се слага на техните двигатели) - всеки ще каже че съм луд! Само че редовно си юркам колата на 6500 оборота и няма никакви проблеми! До сега съм си карал всички коли с такова масло!Колегата Dido Dimov си кара Concerto-то с същото масло като мене, мисля че той също е много доволен. Нека каже ако има оплаквания! П.П. Сори че писах толкова много!Поне бях изчерпателен!

Ти ма уби :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Пичове, няма никакъв смисъл да си карате колите с масло което е пълна синтетика ....Аз карам с българско масло - PRISTA OIL SUPER BENZIN ...П.П. Сори че писах толкова много!Поне бях изчерпателен!

Ти ма уби :fun:

П.П. Сори че писах толкова много!Поне бях изчерпателен!

И доста объркан, колега, и доста объркан си, не само изчерпателен!Нещата са по-скоро на обратно. Ама то по темата за маслата, единодушие никога не може да се достигне ... всеки да си кара с каквото му харесва да го сменя на време - те хондите са с доста издръжливи двигатели!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Ами в момента я карам с 10-40 полусинтетика Репсол.Признавам си юркам я колата , но масло не е изгорила за 6 000 км

Ами сам си отговорил на въпроса.Щом си доволен от маслото карай си колата с него.Аз така правя :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Много стара тема събудихте , няма значение ;) Наистина останах много доволен от маслото на Репсол , но селд това сложих Мотул 10W40 и си умрях от кеф :fun: много , ама много добро масло 6100 серия ;) Колега това не разбрах за "W"-то искаш да кажеш че е по-нисък клас :fun: Но наистина , темата с маслата никога никой няма да се съгласи с другия :D Защото по принцип , за да се запази двигателя на една кола за дълги дълги години , след 150 000 км или след 200 000 км е хубаво от полу синтетика да се сменя на Минерално масло , но ние си караме колите на по над 250 000 км с тънки масла и те пак си вървят :fun: но никой не знае до кога :fun: за това пак , всеки сам си преценя :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demonaz

И аз скоро сменях масло на мойто Акордче. Сложих му Мобил 15w40 и да си кажа добре ми се види, не че имам голям опит. Сега искам друго да питам. Има ли проблем ако всеки път си сменяш маслото или е хубаво да се придържаш към една марка. Мненията за маслата наистина са хиляди, но много съм слушал, че трябва все едно да слагаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vaso

Я и аз да ви попитам нещо значи имам едно масло "Shell TMO Motor Oil 5W30 " Навсякъде пише хубави работи за него в нета, но проблема е че е произведено някъде 1986 година но не е отворено. Та въпроса ми е има ли годност едно масло или не? Сори за въпроса :fun: споко не бих го сипал но се чудя има ли годност или не? :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

ти къртиш мивките с този вапрос :fun::fun: според мен би триабвало да има :fun: всичко си има срок на годност :fun::fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Няма срок на годност стига да не е разпечатвано.Ако го налееш тва е друг въпрос тогава дори и без пробег трябва на 12 месеца да го сменяш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

И аз скоро сменях масло на мойто Акордче. Сложих му Мобил 15w40 и да си кажа добре ми се види, не че имам голям опит. Сега искам друго да питам. Има ли проблем ако всеки път си сменяш маслото или е хубаво да се придържаш към една марка. Мненията за маслата наистина са хиляди, но много съм слушал, че трябва все едно да слагаш.

Колега Demonas,няма никакъв проблем всеки път да си наливаш различна марка масла, стига те да са с еднакъв произход, в смисъл ако караш с минерално масло можеш да наливаш на следващата смяна каквото си искаш друго минерално и т.н.Ако си със минерално масло и искаш да сложиш пълна или полусинтетика трябва първо да се направи промивка на двигателя! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!!Смятам че знаете какво е минерално масло, пълна и полу синтетика!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

да,работата е че наистина знаем!!!:unsure: минералното масло и полусинтетиката са едно и също нещо - просто полусинтетиката е по по-различен начин преработено минерално масло (да не използваме научни термини), с някоя и друга добавка в него за удължаване на експлоатационният ресурс, против окисляване, устойчивост на екстремни температури и т.н.Виж, пълната синтетика си е съвсем различно масло,добито по изкуствен път с цел максимално добра работа в двигателите,максимална устойчивост,и още ред преимущества!!! А относно смесването - стига с тези глупости от младежките ми години,когато тук се знаеха само руските масла,които при смесване на различни видове едва ли не гърмяха ;) От много години вече си има единни световни стандарти,задължителни за ВСИЧКИ производители на масла,така че смесвайте си на воля и няма никакъв проблем :( Стига да не наречете с наименованието "масло" например спирачната течност ;) И последно за така наречената гъстота,или вискозитет - да синтетичното масло е по-рядко от останалите ............но в бутилката и при студен двигател. От тук идват и перфектните му характеристики на смазване при най-тежкото упражнение на двигателя - паленето и първите 1-2 минути!!! В този най неприятен за студените още части момент, синтетиката прониква бързо и лесно навсякъде и предпазва от износване,което точно тогава е най-силно :P Затова и при поостарели двигатели над 150000км, когато вече са се появили хлабавини колата "гори" повече масло,когато то е синтетично!!!Но как е въпросът с рядкостта при загрял двигател? Ами тогава синтетиката си е пак със същата гъстота и продължава перфектно да си върши работата,докато полу и особенно минералните масла от температурата вече са придобили консистенцията на вода и толкова и смазват. Е, с минерално масло,колата по не пропушвала на студено и по-малко го "взимала" - верно е............нали си стои гъсто в картера ;) Да не говорим и за останалите преимущества на синтетиката - повишена мощност,намален разход, удължен период на смяната му и филтъра, липса на каквато и да е "кал" и запушване на магистралите.............Сорри има още много,но имам проблем с окото и се измори ;):P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Маслата има някъде около 3 години гаранция или срок на годност , но това го знам за по-новите масла или така да се каже , тези произведени по-модерни техногологий и ала бала :unsure: Тва от 1986 :( не знам , използавай го за омасляване където може , не мисля ,че ще се отрази добре на двигателя ти :P но пък може и обратното , кой знае ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Аз на това масло ... небих му имал доверие.Да беше виски ... :ph34r::):) друга работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Май, Dido Dimov e прав, ако беше уиски да се саберем, ..... пък да видим дали работи като хората!! Но за масло, май са му много годинките!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tonda

Az mislia da si polzvam Magnatec`a :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Колегите от Shell пускат на пазара нова разработка на маслата HELIX!В новото масло има вкарани най - различни добавки за които не казват какви са но крайната им цел е осъществена!Маслото им почиства мотора, намалява шума до минимум, намалява разхода на гориво, количеството вредни емисии и т.н.Маслото е невероято (поне за моя автомобил, аз си сложих 5W40)!Цената не е чак безумна но си е височка: 4 литра в момента са на цената на 5, но все пак говорим за едни 79.99 лева!Аз лично съм изумен от това масло, колата стана съвсем различна!П.С.: Между другото Шел България има най-голям ръст на продажбите измежду всички останали централи на Шел, та затова това ново масло на Шел се пуск първо на нашия пазар!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Не съм привърженик на Шел , но за това масло знам от много достоверни източници от Бултрако , че се вкарва от Англия и е английска разработка , наистина цената е толкова.Колко е добро не знам,ще видим как се държи колата с него и ще ви кажа :weirdo: Или иначе Шел се произвежда в България :sad2:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Tino,прав си, маслото е правено в Англия, а не в България!Много е добро аз съм възхитен, моля те сподели след като го смениш и покараш 500-1000 км. какво мислиш!P.S.: Според SHELL това масло е с коренно нова формула която никой до сега не е използвал и не се е сетил че може едно масло да бъде като тяхното (с такива показатели и с такива видими подобрения за работата на мотора!)!Сигурен съм че до няколко месеца всички фирми производители на масло подробно ще изследват въпросния продукт и ще започнат да го произвеждат и те! :weirdo:

Редактирано от bvo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest �нчо

Оригиналният "ШЕЛ" може и да е добър,но приятел преди годинапопадна на менте(от бензиностанция ШЕЛ).След 800км се появишум, започна да пуши(двигателя) В лаборатория потвърдиха-абсолютно менте. ВНИМАВАИТЕ! Между другото, "МАЗДА не препоръчва изрично употребатана синтетични масла"(MAZDA.BG) :weirdo:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rebel

Ето една доста обширна информация за маслата:Масла

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry ,но аз на моята Хонделка shell НИКОГА не сам слагал и няма да сложа!!!!!по въпроса че синтетиката е по добра спор няма ,но всеки трябва да си знае гьола тоест колата,не може на коли по над 200 000хил синетика.Е ако са карани постоянно с такава може би няма да го горят и на тези километри ,но в бурните 90те години адски се съмнявам това.Ако мотора е запазен синтетика 5w40 ако е на малко пове4ко 10w40 i ако не си знае километрите но не е за основен ремонт 15w40Това е ли1ното ми мнение-не задължавам никой-просто съвет от съклубар. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Предпоследния отговор е от 2005та година :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпоследния отговор е от 2005та година :)

Даммм и оттогава досега са излезнали колко вида масла...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичко до сега, мога да подкрепя мнението само на Драгича! Аз също карам с пълна синтетика и всичко, което каза Драгича го бях чел по какви ли не статии за маслата от къде ли не и най-малкото е логически издържано. Не виждам как по-рядко масло при студен мотор, ще смазва по-зле двигателя от някое, което става почти на грес. Във високи обороти синтетиката пък да не говорим колко е по-добра!!! Всъшност може да се кара и с полусинтетика, но горещо препоръчвам на който може да си позволи и особено ако му тежи крака върху газта да кара с пълна синтетика. Да не говорим наистина колко отлагания оставя по мотора минералното масло и как като отворихме главата на Д15-ката на 160000 км. всичко беше в метален цвят без грам отлагане и вътрешен нагар. Това се дължеше на каране с качествени масла и редовната им смяна.

 

Друго ме притеснява в твоя случй Тино. Тази кола е карана до сега с много дебело масло и е възможно луфтовете по мотора да са се напаснали с времето към него, сега някое по-тънко и високооборотно масло може да започне да го гори. Ако си доволен и се държи добре мотора с това масло, а и както каза, че не я "настъпваш", не виждам защо ти минава през главата да го сменяш? :)

 

п.п. Колега bvo, съгласен съм, че ШЕЛ-а за 80 лв. ти е направил страхотно впечатление след като довчера си карал с PRISTA OIL SUPER BENZIN. Повярвай, че ще усетиш разликата и в маслата за над 100лв. ако смениш ШЕЛ-а. :)

Пак казвам, че синтетиката е за предпочитане пред всякакво масло, стига да може да си позволи човек. Пази много повече, а относно до най-евтините и некачествени масла с които се карат Хонди, ще подкрепа Магнума, който каза "......те хондите са с доста издръжливи двигатели!" :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос: имате ли някакво мнение за Pennzoil 10W40 - жълта туба 4,75 литра? Маслото е донесено директно от USA, т.е. не е менте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една одея от мен.Аз карам с BP VISCO 3000(10W40) вече 2 пъти го сменям и не го пипа.Карам го по 12000 км.Производителя му дава 15000 ама все пак малко по рано го сменям.Доволен съм много и не мисля да го сменям.Предполагам в краен случай бих сложил и CASTROL но ЕВЕНТУАЛНО.49.00лв. е маслото за 4L.SHELL :D не бих си сложил.Работя в севиза на KOMATSU и го слагаме в булдозерите и багерите и го виждам що за стока е като му правим анализи.MOBIL се налага да ползваме от време на време и има по добри показатели при анализа на отработено масло, така че не бих карал с SHELL поне не повече от 7000км.Това мисля аз, но всеки си има убеждения, така че е добро това, от което си доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах с мобил 10/40 но ми харчеше по литър на 10000,после го смених с 15/40 и пак същата работа.Някои може ли да ме посъветва да мина ли пак на 10/40 или...,все пак колата е на 150000км. 97г. Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...