Jump to content
slus4o©

Мигачи - опитайте не вреди!?

Recommended Posts

След по обстойните ми наблюденията върху трафика на МПС-та

в София ви предлагам да си организираме:

 

 

Ден на подаването на какъвто и да е мигач, от точка А до точка Б

 

 

 

Понеже безобразието по Софийските улици е невъобразимо, принципно нямам против някой да се набута пред мен и да ме позасече лекинко, но след като ме е предупредил а и не ме накарал да скачам с двата крака върху спирачките, но положението е мноо зле след обстойните ми наблюдения мигачи дават само тези които са взели книжк

Редактирано от slus4o©

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз дето смятам че ползвам мигачи наскоро се видях с един приятел който живее в Канада.Та като карахме един след друг се усетих още в колко много случаи трябва да се подава мигач :rolleyes: .

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз предлагам ,когато не дават мигач,слизаш,отиваш при колата и го питаш:"Абе,тия мигачи требват ли ти?"и ХРЯС-го откъртваш!Ама това заслужават!!!След като не ги използват,за какво са им? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, шофьор съм повече от 20 години, но това за бллагодарността чрез аварийни не бях го чувал (срещал). Опасявам се, че задния може да не ти разбере намеренията и да помисли, че имаш проблеми ---> да намали рязко (особено ако е някой заблеян)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те на село каруците не дават мигачи :rolleyes: Днес щях да го шамара един пикльо с една баничарка Масовото НЕизползване на мигачи е отвратителноКарам активно от 9 години и винаги използвам мигач даже по навик го пускам и на вилата в двора Твърдо ЗА Също така да прибавя че на пешеходна пътека ПЕШЕХОДЕЦА е с предимство Също както минаването на червено в насрещна лента с цел ляв завой тип аз съм гъзар да се наказва с побой

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така не вреди ако си спазваш лентата, а не да се юркаш в лента, която е само за ляв или десен завой и след това да се престроиш за направо или просто да запушиш лентата (интересното в тези случаи е, че нарушителите винаги дават мигач при престрояването. Разбира се противоположен на завоя).И да не забравя любимото ми нарушение - тунела в Люлин и каращите по трамвайната линия. Отново всички се сещат да дадат мигач, когато се мъчат да се вмъкнат на платното. След това не го ползват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато някой ме засече гадно направо ми идва да си взема ладичката и прассссс отзаде в гадната му задница :rolleyes: , обаче ако ми се извини с вдигане на ръка или с аварийки си е друго нещо. Когато ми се е налагало да се преустройвам в последния момент, в 99% от случайте съм БЛАГОДАРИЛ :) Общо взето всичко си идва от манталитета на шофера и говедото и да го биеш и да го псуваш все си е говедо. Аре със здраве и умната :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз да добавя :-)забелязвам, че по-новите и по-хубави коли нямат мигачи - може пък нашите да са остарели :-)))Аварийни съм виждал да се използват и в случай, че човека зад теб е на дълги и блести, друг е въпроса дали той знае за този сигнал :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мигачи не подавам само като се престроявам от лента в лена и НЯМА автомобили нито зад мен, нито пред мен (когато съм "сам на пътя").Почти вингаи пускам да се престроят коли, подали мигач, но такива който ме засичат много ги псувам ;) Не мога да се оплача от лошо отношение при престрояване. Аз винаги благодаря като ме пуснат и ми става кеф като видя подобен ответ ;) Колеги уважавайте другия, за да уважава той вас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, шофьор съм повече от 20 години, но това за бллагодарността чрез аварийни не бях го чувал (срещал). Опасявам се, че задния може да не ти разбере намеренията и да помисли, че имаш проблеми ---> да намали рязко (особено ако е някой заблеян)!

Аварийките се пускат за секунда, не повече демек едно две премигвания на мигачите,

нещо подобно все едно намигваме с око ;)

......... по-новите и по-хубави коли нямат мигачи .............

....... Аварийни съм виждал да се използват и в случай, че човека зад теб е на дълги и блести .......

:worthy: Ако дадена кола няма Фарове, Стопове,

Габарити и Мигачи от КАТ ще откажат регистрацията и ;)

 

Според мен няма логика с Аварийките едновременно да казваш и 'Мерси' и 'Светиш ми бе'

Аз лично ако някой ми блести или мноо ме дразни му пускам задните габарити отзад,

дори на един му присветквах с тях и пича се усети и загаси дългите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DundyTheCroc

Имам книжка от 13 години, но още си ги ползвам мигачите. Е, понякога като няма коли пред мен и зад мен не ги пускам като сменям лентата, но при завои и като има други коли задължително. Това с аварийките го знам от нашите шофьори, които са бивши тираджии. Лошото е, че камионите почнаха рядко да дават десен мигач или да спират, за да пропуснат образувалата се колона. Иначе като пуснеш аварийките след като си минал някой камион обикновено отзад ти мигват 1-2 пъти с фаровете, получава се доста позитивна комуникация на пътя:worthy:

Редактирано от DundyTheCroc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно си прав, пич. Никога не си позволявам да НЕ дам мигач, когато трябва, но знаеш ли, забелязал съм следното : когато подам мигач за престрояване в другото платно, въпреки, че човека отзад е на доста голямо безопасно разстояние от мен, ТОЧНО в момента, в който го подам, сякаш му давам знак да настъпи педала на газта. Мамка му, селяни сме по пътищата и това си е. До сега много, ама много рядко ми се е случвало да подам мигач и този зад мен да не настъпи газта с цел да ми попречи да се престроя пред него. Е, тогава действам по следния начин - газ, завой в платното, за което съм дал мигача (много често не разбират как съм се изнесъл толкова бързо, ама... не са карали Honda хората :) ) и... най-нагло, аварийки за благодарност ;)

Редактирано от Moonchild

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужасно си прав ! Навсякъде е така, не само в София. Писна ми от малоумници, които пускат аврийните 2 секунди преди да скочат на спирачките и да спрат. Винаги давам мигач и просто виждам как хората зад мен/пред мен са по-спокойни, защото знаят какво ще направя. На идиотите не им е ясно колко много катастрофи ще предотвратят само като натискат/бутат лостчето от ляво на волана...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ognyan

И една добавка от мен - смешно ми става когато някой пусне мигач за две мигвания преди да потегли, само защото така изисква правилника. Верно малко хора се усещат, че пътепоказателите са средство за комуникация, а не прищявка на закона :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest -=airman=-

Странно, но мои познати от чужбина (вкл. Чехия) казват, че сме МНОГО толерантни шофъори тука в БГ. Толерантни към простаците на пътя, имат предвид...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Мигачите са скъпи и трябва да се пестят. Като ги пуснеш и цъка електромера .........ПП: Няма такъв случай да не давам мигач и сам да съм на пътя.......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно си прав, пич. Никога не си позволявам да НЕ дам мигач, когато трябва, но знаеш ли, забелязал съм следното : когато подам мигач за престрояване в другото платно, въпреки, че човека отзад е на доста голямо безопасно разстояние от мен, ТОЧНО в момента, в който го подам, сякаш му давам знак да настъпи педала на газта. Мамка му, селяни сме по пътищата и това си е. До сега много, ама много рядко ми се е случвало да подам мигач и този зад мен да не настъпи газта с цел да ми попречи да се престроя пред него. Е, тогава действам по следния начин - газ, завой в платното, за което съм дал мигача (много често не разбират как съм се изнесъл толкова бързо, ама... не са карали Honda хората :) ) и... най-нагло, аварийки за благодарност :)

А дали не си се замислял че може ти да не си първия който се преустройва по този начин пред човека отзад, и на него да му е писнало за 1-2 минути секви тарикати да го засичат и ЗАТОВА ПРОСТО ТОЙ СИ ПАЗИ МЯСТОТО. Ако даваш път на всеки подал мигач пред тебе, бая има да си чакаме по светофарите, а тарикатите нагло да се преистройват от лента в лента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас ама аз сега се уча при всяка смяна на посоката да давам мигач малко ми е трудно ама взех да свикавам вече :P обаче се получи и един дефект :) започна да ми први впечатление че 99% от идиотите дето карат Мерцедеси не само че не дават никакви сигнали за изминьение у посоката на движение ама и са все с предимство и трябва да се пазаиш от тях като от побеснели бизони, мамути, слонове и тям подобни едрогабаритни животни в истерия :) ама нали по-умния отступва та и аз много внимавам като забележа подобен индивид в някое от огледалата или около мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да се използва мигач дори и когато се прибирате след изпреварване (нещо което 90 % от шофьорите забравят). Иначе изплозването на аварийни като знак за благодарност си е доста разпространен. Както на мен са ми благодарили доста шофьори по този начин (предимно мерцедеси от по-новите), така и на мен ми се е налагало ги ползвам за да благодаря :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да се използва мигач дори и когато се прибирате след изпреварване (нещо което 90 % от шофьорите забравят)

:):D Добре ли? Че то направо си е задължително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е един наистина доста наболял проблем по нашите улици :cool: В последните 3-4 седмици ми се налойи да ходя наколко пъти до София и последния път, брат ми беше с мен и горкия както не е карал никога из София се хвана за главата, понеже първо се возеше до мен и само се "наслаждаваше" на невероятните престроявания, но след като свършихме това за което бяхме тръгнали а именно да му купим кола от там, той малко се притесняваше дали ще може да излезе цял от София. Знам, че това не е проблем на столицата ни, а на цяла България, но там като че ли е малко по изострен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използването на мигачи безспорно е полезено. Но не трябва да бъде прекалено. Днес около 13:20 На цариградско шосе, явно колега, горд шофер на маршрутка номер 6, чел съветите на нашия съформник slus4o© ме закопа давайки около 1 мин ляв мигач, през което време успя да направи няколко изпреварвания отдясно!!! Всичките взаймствани от холивуд! Бях виждал много (най-вече) дами настояващи за намеренията си че след няколко километра ще завият и мигащи упорито, но това беше от врял и кипял шофер! Спрете се, мигачите не са панацея! :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest AERODECK

Много смешна тема бе хора???

Аман от такива теми.

Ясно е вече, че всички тука използват мигачи. Някой случайно да е от другите или да познава някой от другите ???

Адски безсмислена тема, също като темата за събиране на членски внос и много други.

Всички сме съгласни, всички сме от добрите, всички сме за пример на останалите хора, ама нищо на лице.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Пич темата въобще не е безмислена. :unsure:


Тя има за цел да ни повъзвърне старите навици от курсовете по курмуване :bg:
Помисли дали твоя начин на шофиране се е променил от тогава като цяло ;)



ПС Не забравяй че ние всички сме тези въпросни 'други' ;)

Това което вижда даден шофьор в ежедневната пътна обстановка е сбор от навиците,
настроенията, манталитета, моментния кеф и т.н. на всеки отделен шофьор, не е възможно
всички да разсъждаваме по един и същи начин и правим едни и същи неща, ето тук идва
и момента в който тези неща се уеднаквяват чрез подаването на 'премигващия жълт сигнал' ;)


Посланието ми е повече Толерантност по родните ни пътни настилки



От известно време наблюдавам че симптома:
Публикувано изображение
е силно изявен в пътната ни обстановка а именно,
че колкото и да бързаш като вълка кучето винаги те застига.
Направете си следния опит от даден светофар запомнете дадена кола
и до другия светофар карайте по спортно гарантирам ви че колата която сте
запомнили ще е някаде 3-4 коли зад вас, принципно зависи и каде се прави опита

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:rolleyes::unsure:Не подценявам важността на въпросаСамо казвам на къде за пореден път е тръгнал разговора Редактирано от AERODECK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за мен темата е безсмислена.2 страници изписани приказки за това как трябва да се ползва мигач. Ами много ясно че трябва. Но мигач може да се ползва в още много други ситуации, които не видях да сте описали тук. Само че за тях се иска малко акъл и да следиш ама наистина какво става пред и зад теб. Давам примери:Пример 1: Заслон - аз така си го наричам. Представете си, че сте в колона зад тир например и аз съм първа кола зад него. Изпреварвам го на отсечка, която е достатъчна точно за 1 кола. След нея следва леко възвишение със завой, след което права за още 2-3 коли да изпреварят. Аз съм вече доста пред камиона и имам видимост върху правата, но и колите зад него ме виждат. Това което правя е, да се изнеса в лява лента с пуснат ляв мигач. Все едно аз ще изпреварвам някой. Карам си в лява лента с пуснат мигач и ги виждам как изпреварват тира. След това някой с доста по-мощни автомобили от моя, но схванали жеста ме поздравяват, когато ме изпреварват.Пример 2: Същата ситуация, само че виждам че идва насрещен автомобил. Виждам някой по-нетърпелив как посяга да изпреварва. Стоя си в лентата и пускам десен мигач.И други, и други примери...Изброените от slus4o© примери трябва да са навик като премигване с очи. За мен поне са така! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за мен темата е безсмислена.2 страници изписани приказки за това как трябва да се ползва мигач. Ами много ясно че трябва. Но мигач може да се ползва в още много други ситуации, които не видях да сте описали тук. Само че за тях се иска малко акъл и да следиш ама наистина какво става пред и зад теб. Давам примери:Пример 1: Заслон - аз така си го наричам. Представете си, че сте в колона зад тир например и аз съм първа кола зад него. Изпреварвам го на отсечка, която е достатъчна точно за 1 кола. След нея следва леко възвишение със завой, след което права за още 2-3 коли да изпреварят. Аз съм вече доста пред камиона и имам видимост върху правата, но и колите зад него ме виждат. Това което правя е, да се изнеса в лява лента с пуснат ляв мигач. Все едно аз ще изпреварвам някой. Карам си в лява лента с пуснат мигач и ги виждам как изпреварват тира. След това някой с доста по-мощни автомобили от моя, но схванали жеста ме поздравяват, когато ме изпреварват.Пример 2: Същата ситуация, само че виждам че идва насрещен автомобил. Виждам някой по-нетърпелив как посяга да изпреварва. Стоя си в лентата и пускам десен мигач.И други, и други примери...Изброените от slus4o© примери трябва да са навик като премигване с очи. За мен поне са така! :)

Didko, ти сам си противоречиш. Наричаш темата безмислена, а след това даваш примери, които аз като по-млад шофьор (4 г.) не ги знам и ще ми бъдат полезни за в бъдеще и най-вече на колите след мен. Ето че има смисъл всеки да си каже мнението стига да е по-темата, нали за това е форума. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се заапиша в темата. 1) аз съм сигурно най-малдия шофер сред тези в темата, преди 5 дни си зех изпита :P;):lol::huh::)Ама за тва сичкото време, дето карах из София успях да се нагледам на какви ли не ужасии. Още от първия ден ми направи впечатление, че никой около мене не дава мигач, а инструктора ми ми каза: "Свиквай, момче, наеш още колко много такива случаи ше видиш!", а след няколко часа кормуване ме уби: "Вижа сега, Пеше, тва не трябва да ти го казвам, ама има случаи, в които моеш да не дадеш мигач, защото бързаш или си разсеян, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, ама задължително трябва да си погледнеш в страничното огледало." След време се пробвах да го направя това: престрояване, без подаване на мигач и зад мене се чу симфония от клаксони, псувни и пищящи спирачки. Така че от тогава си знам: винаги подавам мигач!!! Даже като спирам някъде, движа се в карайна дясна лента и трябва да спра, преди да натисна аварийните, докато спирам, пускам десен мигач, поне така ми каза моят инструктор.А и да, след като се научих да сае престроявам с мигач, почнах да махам на хората с ръка, когато ме пуснат, ама те ме пускаха, щото на покрива на колата ми имаше легендарната табека "У", а не щото искаха. :huh::blink: Но мигач наистина трябва, щото иначе много кофти.Тва е единственият начин за разбиране между шофьорите, за комуникация, за диалог, ако щете.По-добре да се говори с мигача, а не да си говорим на майка, вследствие неподаден мигач!И да, мигачите НЕ дават предимство, и в закона го пише!А сега малко офф: Пешеходците са предимство!!!Аз съм колкото шофер, толкова и пешеходец и по време на кормуването свикнах да пропускам пешеходците!Уважаеми шофьори с по-голям стаж, пътят за съжаление не е само за колите.И на нас пешаците ни се налага чат-пат да стъпваме на пътя и тва не е причина да ни газите или псувате, а по-скоро лек намек да ни пуснете.Колкото повече ни псувате, толкова повече ни бавите, колкото повеч ни бавите, толкова повече ставаме, колкото повече стваме, толкова повече ше страдат останалите шофьори!Така че пускайте ни своевременно, така помагате на нас и на останалите участници в движението.Същото се отнася и за чакащите да се включат в пътя автомобили.Отпушвайте движението,нека сме по-толерантни на пътя и ще видите как проблемите ще намалеят!Благо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...