Jimmy 0 #41 Отговорено 2 Октомври, 2007 Всъщност, ми е интересно точно това, което казваш - какво имаш предвид под "има начини да се постигне това без никакви проблеми" - единственото което знам е да се сложат хубави ковани бутала... това ли е всичко? Сега като се замисля, може да се смени разпределителния вал с такъв за по-високи обороти, но колата ще работи лошо при нормално каране - не става за всекидневен автомобил. И така ако си търся кола, на която искам да сложа турбина, какво по-точно трябва да гледам - единствения вариант с 2 вала е vti май... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ripper 0 #42 Отговорено 2 Октомври, 2007 Всъщност, ми е интересно точно това, което казваш - какво имаш предвид под "има начини да се постигне това без никакви проблеми" - единственото което знам е да се сложат хубави ковани бутала... това ли е всичко? Сега като се замисля, може да се смени разпределителния вал с такъв за по-високи обороти, но колата ще работи лошо при нормално каране - не става за всекидневен автомобил. И така ако си търся кола, на която искам да сложа турбина, какво по-точно трябва да гледам - единствения вариант с 2 вала е vti май... Потенцяла при турбо с В16А2 е по-голям от някой Д16-Втек ! За вал с по-големи градуси не съм съгласен, че ще има проблем с ниските обороти (въпрос на настройки) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #43 Отговорено 3 Октомври, 2007 Михо, турбото наистина обикновено излиза по-евтино.А по въпроса за броя валове, Не е проблем едновалов двигател да се върти на високи обороти. Поне главния проблем не е в главата а в блока на хондовите едновалки. Хубавото е че за турбо, обикновено не ти трябват кой знае какви обороти, особено ако развърташ по-рано.Минус на едноваловата глава са големите кобилици. При двуваловите, кобилиците са почти 2 пъти по-мали... да не говорим че някои не хондови двигатели вобще нямат кобилици ( така наречените хидравлични повдигачи)и колега, няма нищо общо между броя валове и работата на ниски обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jimmy 0 #44 Отговорено 4 Октомври, 2007 Не се изразих правилно... това което имах предвид е, че когато колата е с един вал, тя е оптимизирана по-скоро за ниски обороти - което не значи, че не може да развие по-високи обороти, а че двигателя ще е в по-неподходящ режим на работа. От друга страна, когато валовете са два, следва мотора да се чувства добре в значително по-широк диапазон обороти. Т.е. извода, който аз си правя е, че SOHC кола би работила по-добре с малка турбина, а DOHC ще работи добре, както с малка така и с по-голяма турбина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове