Jump to content

Recommended Posts

Отново за люнимия на всички проблем с празния ход :dunno:

Двигателят е любимият на всички D15B2 моноинжекцион :D

Знаем, че клапанът се управлява от ЕКУ-то посредством PWM сигнал с период около 2-3 ms и амплитуда 12V.

Ето какво наблюдавам на моята кола като бодна осцилоскоп;

- Когато колата е на контакт и дв. не работи сигнала е:

____.._________..___

....||.........||

....||.........||

....||.........||

т.е. коефициента на запълване е много голям и клапана почти не работи

- Когато дв. работи сигнала е:

____.....______.....___

....|...|......|...|

....|...|......|...|

....|___|......|___|

т.е. коефицент на запълване почти 50%

 

Проблемът е че сигналът почти не се променя, както бихме очаквали за да се регулира празния ход.

Сигналът остава почти без промяна, като включа консуматори и дори когато подам газ и вдигна оборотите. Тогава би било логично сигнала да е подобен на първата картинка, т.е. клапана да не работи. Положението е тргично като включа климатика. Tова поведение мога да си го обясня с това, че ЕКУ-то не получава коректна информация за оборотите и не управлява адекватно клапана.

Въпроси:

1. На базата на каква информация, от кои сензори ЕКУ-то изработва управление за клапана?

2. Какъв е алгоритъма на управление на този клапан?

3. Трябва ли при подаване на газ ЕКУ-то да затвори клапана и ако не го затвори какъв ще е ефекта?

 

Много ще ми помогне информация по тези въпроси в борбата за нормална работа на двигателя :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много отдавна когато ме гонеха проблемите на Б-зле, имах идея да го преобразувам тоя импулс в звук. Също да закача две лампички на дюзите и да гледам и слушам ква става докато си карам. Ако имаш време и мерак, действай. Ша та подкрепям с идеи :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много отдавна когато ме гонеха проблемите на Б-зле, имах идея да го преобразувам тоя импулс в звук. Също да закача две лампички на дюзите и да гледам и слушам ква става докато си карам. Ако имаш време и мерак, действай. Ша та подкрепям с идеи :D

Аз и така мога да си го гледам докато карам. Осцилоскопа ми се събира в едната ръка :dunno:Но ми се ще да знам как би трябвало да работи една изправна система преди да бърникам повредената.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много отдавна когато ме гонеха проблемите на Б-зле, имах идея да го преобразувам тоя импулс в звук. Също да закача две лампички на дюзите и да гледам и слушам ква става докато си карам. Ако имаш време и мерак, действай. Ша та подкрепям с идеи :)

Аз и така мога да си го гледам докато карам. Осцилоскопа ми се събира в едната ръка :lol:Но ми се ще да знам как би трябвало да работи една изправна система преди да бърникам повредената.
По някакви слухове ми се струва че трябва клапана да се управлява с импулси от 20% до 80% запълване. Това не значи че ЕКУто няма да прави и други такива, но при правилно настроен Idle без EACV, сигналите щели да бъдат от 20 до 80%.За самите сензори, не знам. Със сигурност текущите обороти се вземат като входна величина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ми се да можех да ти помогна, но наистина не знам....само една лека корекция, клапана се управлява със земя, така че пърото е малък коефициент на запълване... Ако имам възможност ще бодна мултицет на клапана и ще покарам да я видим тая работа. Стози осцилоскоп мисля че си спечели няколко завиждащи фена :)добре бе да му се незнае..... запали я сутрината и измери напрежението и коефициента на запълване и после направи същото по обед след като е загряла добре колата.... Да му се не види и клапан и ЕЦУ, не може да няма разлика :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има развитие по проблема.Мисля, че го оправих до голяма степен (след половин ден четене :)), но не съм имал време да я покарам. Днес колата върви добре.Утре съм при Омбре, да изчистим клапана и да споделя какво съм правил и после ще снеса малко повече информация.А за осцилоскопа, нищо особено но върши работа. Ще го донеса на срещата ако иска някой да го види. Като цена е доста достъпен и всеки може да се сдобие с такъв.

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest blueeye
Отговорено (Редактирано)

Малко разяснения по въпроса и къде беше проблема при мен.Става дума за DPI (Dual Point Injection)на този тип инжекцион празния ход се контролира изцяло от ЕКУ-то посредством EACV клапана. НЯМА други настройки за празния ход.За да може да регулира празния ход ЕКУ-то трябва да види изпълнени всички условия за празен ход и да влезе в така наречения "idle mode". Основните условия са:- затворена дроселна клапа- обороти - под 1100 (иначе е принудителен празен ход)При мен проблема беше в дроселната клапа. както знаете има един винт който ограничава движението на дроселната клапа и много прилича на винт за регулиране на празния ход на Жигула примерно. На всичкото отгоре има мануали вкоито се казва, че от там се регулират оборотите на празен ход при изключен EACV. Което НЕ Е ВЯРНО! Защо?За да отгорим на въпроса, нека споменем, че комплютъра разбира за затворена клапа по сигна идващ от TPS (trotle position sensor). Този сензор представлява обикновен потенциометър на единия край на който ЕКУ-то подава 5 волта а другия е 0 волта. Сигнала се взима от плъзгача на потенциометъра. Така се получава делител на напрежение 0 - 5 в. като обхвата реално е 0.45 - 4.5 в. Условито за затворена дроселна клапа за ЕКУ-то е напрежението от TPS-а да е по-малко от 0.5 в. Ето тук е и проблема. Ако по някаква причина са вдигнати оборотите на колата посредством споменатия винт, то тогава напрежението не може да падне под 0.5 в и няма да се изпълни условието за празен ход. Така беше и при мен.Как да оправим проблема.1. При неработещ двигател клапата не е затворена напълно. има една вакуумна мембрана която ако няма приложен вакуум (неработещ дв.) държи клапата малко отворена. За да правите настройки трябва или да и подадете по няк

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако напрежението не падне под 0,5v дори и при напълно развид болт ,къде да търся проблема.Защото като го замерих при мен беше 0,63v и развих въпросния болт но напрежението падна само до 0,53v.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътре самия TPS има елипсовидни отвори може да отвориш и да го регулираш грубо, а с болта само фина регулировка да му направиш. Виж снимките в този пост дано ти помогнат http://forums.hondabg.com/index.php?s=&amp...st&p=330546

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...