Jump to content
dandy

размер болтове резонатор/катализатор

Recommended Posts

Здравейте, след последният технически преглед ми се скъса фланеца между резонаторното гърне и крайното гърне. Понеже в няколко сервиза за ауспуси ми обясниха, че нямало смисъл от тази заводска сглобка с фланци, леща-уплътнение и двата болта с пружини, а аз държах да е възстановено по тип на производствената конструкция не се споразумяхме за тръбичка със заварки и 80-100лв. В резултат си закупих нов резонатор с типовите заводски фланци по размери в двата края към катализатора и крайното гърне. Намерих нови лещовидно уплътнение и болтовете с пружините към крайното гърне. Проблема е с какъв размер мога да заменя оригиналните болтове на фланеца към катализатора? Идеята е ако някой знае да сподели и ги закупя преди да я разпарчетосам в гаража, да измервам и ходя в магазин...На око са диаметър 8mm три болта/шпилки с гайки. Но с каква дължина ? Има някакви клипове на които се вижда, че са с набити или заварени към фланеца на катализатора. Ще бъдат премахнати, разпробити ако се наложи от фланеца на катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей,

Ако си с оригинален катализатор, той е с шпилки към резонаторното гърне и гайките са М10 ситна резба. Ако ще разпробиваш и сменяш шпилките с болтове може да сложиш усилени болтове М10х30 или х40 с нормална резба(болтове с по-висока якост), защото там се нагрява доста. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, точно такива са резбите на фланеца към заводския катализатор 10мм х 1,25. При разглобяването се оказа, че резбите са запазени здрави и развихме трите гайки. Смених само тях, защото оригиналните бяха доста изтънели от корозия. За късмет заместващото гърне пасна с всичките огъвки, размери и местата на окачвачите към тампоните. Разликата е в материала за изработка на заводското гърне и заместителя. Оригиналното е с корпус от неръждаема ламарина, другото е алуминизирано. Размера по дължина на новото е по-къс сравнено със заводското. Изненадата беше видимо здравата клетъчна структура на оригиналният катализатор от 1998 год и 400 000км. Колата я карам на газ и уредбата не е " бутикова " 😆

IMG_20251017_194717.jpg

IMG_20251017_195037.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...