Jump to content
alexandrinjo

Парктроник сензор - боядисан

Recommended Posts

Здравейте, имам следния проблем - оставих колата за боядисване и след като я взех, средните два сензора на предната броня доста често пищят без да има предмет отпред. Ходих в Бултрако на диагностика, няма никакви грешки софтуерно и ми казаха, че нанесеният слой боя (явно бронята е боядисвана без да ги свалят) минава над заводски изчислените стойности и обърква датчика понякога. При тях един оригинален датчик е 900лв!!! Някой да е имал подобен проблем или да даде идея как може да се реши?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мене се получава така и се случва когато колата е седяла дълго на място или има влага. Бронята ми със сигурност не е пребоядисвана. погледни  дали корпуса не е спукан. Малко е труден достъпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако уж ги гледаха обстойно - и на диагностика и физически. Логично е да е от боята, защото като съм на много светло или срещу слънце - много рядко се включват. Като влеза в паркинга на тъмно, пищят на поразия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако причината е в дебелината на бояджийското покритие може да се демонтират датчиците и да се свали боята с шкурка (водна) до метал. След това се пръска наново тънко с оригиналния цвят. По принцип такъв проблем има при менте китайски сензори (казвам го от опит), а при оригиналните сензори не би трябвало да е проблем. Трябва да са оливани яко датчиците при боядисването. Все пак не са боядисвани с баданарката. Това всеки бояджия го знае и едва ли би се олял толкова при боядисване на бронята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това е вече второ боядисване на бронята през годините и явно за по-лесно не ги свалят и пръскат отгоре - явно се е натрупало повече от толеранса. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият сензор погледнат отвън представлява два концентрични кръга един в друг а между тях има гумено уплътнение. При мен го имаше същия проблем, след внимателно почистване на боята от гумата всичко се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за уплътнението между датчика и пластмасовия му корпус, то това уплътнение е стандартен "О" пръстен. Той може да смени изцяло с нов, но боята по гумата не е проблем. По скоро може да се е натрупала боя под него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето така изглеждат двата от които идва проблемът. Единият като че ли има доста повече боя и е почти капсулован - без ясно да ли личат елементите. Има ли друг вариант да пробвам да го поизчистя “в домашни условия” без да нараня нещо?

IMG_0176.jpeg

IMG_0177.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай на място с шкурка само най-вътрешния кръг (това е датчика), но гледай да не скъсаш уплътнението, защото след това без демонтаж и смяна на "О" пръстена няма да минеш.Първо с по-едра, после с по-ситна шкурка, като идеята е да не надереш повърхността на датчика. Търкай смело, докато падне цялата боя или по-голямата част от нея. Иначе, свалянето на датчика от бронята не е голяма драма. Избутваш го напред заедно с пластмасовия корпус. След това може да се свали корпуса и да остане само самия датчик. Тогава ще ти е най-лесно да го почистиш от боята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, katri71 написа:

Ако става въпрос за уплътнението между датчика и пластмасовия му корпус, то това уплътнение е стандартен "О" пръстен. Той може да смени изцяло с нов, но боята по гумата не е проблем. По скоро може да се е натрупала боя под него.

Уплътнението не е стандартен "О" пръстен, а по-скоро силиконов пръстен с правоъгълно сечение. При мен проблема беше точно от боята която беше по него. С клечка за зъби много внимателно я отстраних и парктроника се оправи. Идеята на това уплътнение е, да няма твърда връзка между сензора и бронята.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен слоят боя е сравнително дебел и корав и клечката за зъби се чупи като опитам да изчистя около уплътнението :) Дали с някакъв разтворител ще мога да го мина? Или си остава шкурката като следващ вариант?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Уплътнението не е стандартен "О" пръстен, а по-скоро силиконов пръстен с правоъгълно сечение.

Прав си колега - на оригиналния сензор, уплътнението наистина е с правоъгълно сечение. Не знаех, но го проверих. Благодаря, за поправката!

Аз и на двете Хонди съм си монтирал парктроници на Valeo (не са оригинални). Там уплътненията на сензорите са  "О" пръстени, но идеята им е същата. При купуване на такъв парктроник в комплекта се включват и резервни "О" пръстени, т.е няма проблем при смяна или демонтаж на сензор да се смени и самото уплътнение с ново. В случай ,че може да се намери ново (небоядисано) уплътнение, според мен е по-добре е да се смени, отколкото да се човърка боята с клечки за зъби. Не знам дали се продава като отделна резервна част, но си струва да се провери или да се потърси читаво уплътнение втора употреба. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...