Jump to content
gecatax

Късо в инсталацията или ... ?

Recommended Posts

Здравейте,

колата е Honda CR-V RD1 2000г. B20Z1 и ето малко предистория.

Както си върви колата без проблеми, една сутрин отказва да запали.Отивам аз и гледам че свети зеления ключ и съответно пращам тъста да му махнат имобилайзера.След премахване на имобилайзера колата пали, но работи много лошо и на 3500-3600 оборота все едно влиза в прекъсвач.Според ключаря била за нов компютър.Взема се нов, маха му се и на него имобилайзера и отново същия проблем.Тук вече се намесвам аз по-сериозно.Закачам на диагностика гледам P1607 която излизала след премахване на IMMO, купувам емулатор, слагам го и грешката + лошата работа си остава.Закачам я на диагностика пак да гледам живи данни и забелязвам, че грешката пак седи P1607, но забелязвам и че Spark Advance седи на 10* и не помръдва(Т.Е. компютъра не прави корекции).И със двата компютъра прави едно и също колата.Тук вече започвам да меря инсталацията към компютъра и се натуквам на някаква следа. Според тази диаграма пин А10 от компютъра кафяв кабел отива към SCS буксата,а другия край на тази букса е черен кабел към маса.По моя скромен опит на любител би трябвало при изкарана букса от компютъра по кафявия кабел да няма никакво напрежение, но при колата след като се даде на контакт м/у кафявия и маса има 5v.Това ме кара да мисля, че в инсталацията на колата има късо.Като добавка не работи и оборотомера.На прав път ли съм да търся късо в инсталацията?Пробвах да откача само кафявия кабел и да тествам дали няма да се оправи но уви.

Поздрави!

Екранна снимка 2025-03-17 083852.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За неработещият оборотомер може проблема да идва от разпределителя, от проблеми с него може да не ти работи колата нормално или изобщо да не запали. При проблеми с датчиците или комутатора вградени вътре, диагностиката засича грешка и оранжевата лампа свети на таблото. При изгоряла бубина, лампата на таблото не индикира грешка...просто не работи. Най-лесно е да размениш разпределителя с аналогичен работещ от друг колега за проба. С Компютри и имобилайзери не съм се борил още в моята. Макар, че като се замисля малко преди да ми изгори бубината и комутатора няколко пъти светеше този зелен ключ и не искаше да пали колата. Оправяше се след няколко опита докато изведнъж умря :)  След ремонт на въпросния разпределител не ми е правил проблем и вграденият имобилайзер. Незнам дали е съвпадение или имат някаква връзка. Последно ми беше спрял само оборотомера, а колата си работеше заради прекъсната верига в комутатора. Оправих го, по същото време и кондензаторите в таблото заминаха поради което стерлката подскачаше. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си на прав път. Как си махнал имобилайзера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го махал аз, а кючар.Доколкото ми е изветно е разпоил платката и на двата компютъра, а аз купих и сложих емулатор на единия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...