Jump to content
itskata79

Джаз 2006 гасне в движение, после не пали

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Ето какво се случва с моя Джаз вече втори път: докато си карам колата ненадейно започва да тресе, заедно с това радиото пращи и мотора гасне. При опит да запаля изобщо не иска за завърти, чува се само едно цъкване. Първият път я закарах в сервиз, подадоха ток и тя запали, работеше нормално.Закарах я на акумулаторджия той каза, че всичко е наред с акумулатора.

След две седмици, и изминати над 1000 километра - същата история, обаче вече само пали, всички лампи светят, няма фарове, мигачи, скоростомер не работи и т.н.

Да допълня, че на купето на колата ме лови статично електричество, което преди не е било.

Моля препоръчайте читав електричар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! По описанието прилича на проблем с алтернатора/динамото. Трябва да се измери дали зарежда постоянно и на какъв волтаж. Ако проблемът не се проявява често може да се бодне волтметърче на запалката и да се следи волтажа в движение от време на време. Може да прегледаш тази тема. Това със статичното електричество съм го забелязал и аз, но си мисля, че е свързано с текстила на салона и дрехите с които съм. :blink:

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за отговора и споделената тема! Ще действам по въпроса и ще споделя как протичат нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Проблема наистина беше в алтернатора. Установих го, след като си взех волтметър за запалката на колата. Докато е студена, алтернатора зарежда на14,5 волта, като загрее обаче, започва да се колебае между 11,7 и 12,4 волта.

След като двама "сериозни" майстори ме мотаха единия 2 дни, другият един, взех нещата в свои ръце. Свалих алтернатора и го занесох  за ремонт. От там ми казаха, че е тотал щета - статор, лагери и реле регулатор са заминали. Оттам отидох в една морга в Казичене, където има само Хонди, купих един втора ръка за сто лева, закарах да го видят на стенд, още 20 лева и си го монтирах на джаза.

Засега всичко е наред, дано така да бъде и занапред. 🙂

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Проблема наистина беше в алтернатора. Установих го, след като си взех волтметър за запалката на колата. Докато е студена, алтернатора зарежда на14,5 волта, като загрее обаче, започва да се колебае между 11,7 и 12,4 волта.

След като двама "сериозни" майстори ме мотаха единия 2 дни, другият един, взех нещата в свои ръце. Свалих алтернатора и го занесох  за ремонт. От там ми казаха, че е тотал щета - статор, лагери и реле регулатор са заминали. Оттам отидох в една морга в Казичене, където има само Хонди, купих един втора ръка за сто лева, закарах да го видят на стенд, още 20 лева и си го монтирах на джаза.

Засега всичко е наред, дано така да бъде и занапред. 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, има ново развитие по казуса. Вчера монтирах новия алтернатор(втора ръка), покарах малко из квартала и всичко изглеждаше наред. Днес сутринта отидох да свърша малко работа с колата и не щеш ли същата история се повтаря - волтметъра от запалката показва 12-12.5 волта зареждане, което се съчета с придърпване както при подаване, така и при пускане на газта. Черешката на тортата бяха играещите обороти на празен ход между 500 и 1000.

Като се прибрах, реших да се направя на хирург, взех скалпела и байпаснах ELD модула, отделяйки белия кабел със зелената лента от буксата на алтернатора.

След тази операция покарах около час и половина, алтернатора зареждаше прекрасно - между 14 и 14,5 волта. Да кажа също, че оборотите след изминати около 25 километра също се нормализираха както на бензин, така и на газ. 😊

Реших да споделя всичко това във форума, защото темите оттук ми помогнаха да разреша проблема, за което съм много благодарен 💙,както и това, че моя опит в случая може да спести много главоболия, пари и време на други колеги с подобен проблем. Уроците които взех от случилото се са: започни първо с проверка на най-лесното, в случая ЕLD модула, за да спестиш ненужни разходи на принципа проба - грешка. Аз минах само със 120 лева за алтернатор но четох в друга тема, че колега е дал едни 1000 лева за рециклиране на рейка и излизайки от сервиза пак същото.

Друго положително е, че се научих на монтаж и демонтаж на алтернатор, смяна и натягане на пистов ремък. Също така си изчистих и пътя между ЕГР клапана и смукателния колектор, беше задръстен на 60% от сажди. Точно тази зона от пет шест сантиметра си мисля, че много малко хора я чистят.

Накрая бих препоръчал с две ръце волтметъра за запалката. Според мен изключително полезна джаджа, която като превенция може да ни спести много главоболия, пари и време за ненужни бъдещи ремонти. 

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си направил, но точно така трябва да зарежда алтернатора  .Не винаги е  на 14,4 V ,при загрял мотор и без включени консумативи  ,зарежда на 12,5 V .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...