Jump to content
choko

Вибрации на двигателя и чукане на клапани хонда джаз 1.2 2013г.

Recommended Posts

Здравейте! Юли месец тази година си купих хонда джаз 1.2 2013г.,направих и обслужване сменени въздушен ,филтър купе,маслен,съответно и масло за двигателя,скоростната кутия. Двигателя тих спокоен на празен ход.Сменена спирачна течност и на съединителя.Изминах на 3000 километра,за сега не гори масло. Разход на гориво 5.5 бензин за последните над 9000км.по временния брояч. Малко или много не знам. След изминаване на над 400 км. усетих повишен шум,след отваряне на предния капак и вибрации на мотора,и чукане на клапани.Като казвам чукане съвсем нежно. Преди това се чуваше съвсем леко чукане откъм първия цилиндър към веригата съответно,а сега и на други места. Направиха ми регулиране  на клапаните,същото положение.Чуват се както преди. Маслото което ми сложиха е Fuchs titan supersyn f eco dt 5w30,ACEA A5  API SL. Не свети никаква лампа на таблото при запален двигател. Оборотите са постоянни.Ускорява както преди.Н е съм забелязъл спадане на мощност.Започвам да се съмнявам в качеството на маслото,и съм направил поръчка за RAVENOL DXG SAE 5W-30 от общите поръчки. Моля ако е възможно да ми дадете и вашето мнение .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@choko

Първо колата ти изобщо не е за вискозитет 5w 30 ако можеш  сигурно ще стане промени поръчката на 0w30 RAVENOL.

Ето ти  такова https://ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

Важно е на какви стойности са оставени клапаните ако тях чуваш,ако са на горна граница се чуват.

Тогава като регулираха клапани защо не ти казаха в какво състояние е веригата,разтегната или не.

Титан е маслото с най-много ментата на нашия пазар.

Тракащ  или чукащ звук може да е от оптяжна ролка,ние от тук няма как да определим,да проверят тази ролка.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей CARPERA, нямам тракащ или чукащ звук,просто се чуват съвсем нежно някои клапани на мотора и малка вибрация.Но преди това не се чуваха никак,само едва доловимо чукане на клапан откъм първия цилиндър. Майстора ми каза че клапаните не са имали някакви големи отклонение,но е било време за регулиране. Регулирал ги е според нормите,така каза,предпочитам да вярвам знам че харесва марката Хонда от негов работник мой познат. Със старото масло което по табелката пишеше  5w30,нямаше никакъв проблем със шум на клапани за това и сложих същото по вискозитет.Даже ми се струваше че работи мотора една идея по тихо със старото масло.Разбира се това е субективно.След като ми смениха маслото също до около 3000 км. никакъв шум на клапани или вибрация. Свещите също са сменени иридиум DK20PR-D13 DENSO 4 броя.С новите свещи пали една идея по бързо,на четвърт оборот дето се казва. На много хора този шум на двигателя нямаше да направи впечатление. Като знам колко тиха на празен ход беше.Между другото старото масло имаше някак червеникав отенък,отколкото тъмен.Не знам дали има някакво значение. Така че още повече се засили мнението ми за менте масло.

Редактирано от choko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проверете все пак ролката оптяжната и вземи RAVENOL SSV SAE 0W-30.

Quote

старото масло имаше някак червеникав отенък

Това е което си източил след купуване на колата,може да е имало някаква добавка да прикрие този шум.

Quote

Регулирал ги е според нормите

От опит ти казвам че доста майстори четат различни ръководства,и често правят различни стойности.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си спомних къде съм виждал такова масло (като старото) с такъв цвят към червеникакво. В един отворен капак на клапаните,двигателя беше на хонда и майстора каза че такъв чист двигател рядко се вижда,няма надрани валове т.е. гърбици,беше за регулиране на клапани. Намерих бележката която ми е оставил с границите на хлабините на клапаните. L12B2  IN-0.15-0.19, EX-0.25-0.30. Ауспуха е чист с бяло парцалче съм забърсвал в дълбочина,няма следа от черно. Колата като цяло не много шумна,единствено в града при ускорение понякога се чува малко мотора.На магистрала я карам с 110-115 км/ч. Като изпреварвам до 120-140км/ч.,и пак не е шумна. Но тези клапани и малката вибрация на празен ход не са ми приятни. След смяна на маслото ако не се промени ще я водя на специалист.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

L12B2  IN-0.15-0.19, EX-0.25-0.30.

Това са горна и долна граница на входящи и изходящи важно е той на колко ги е направил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA

Маслото TITAN Supersyn F Eco-DT SAE 5W-30 си е API SL, ACEA A5/B5. Тоест точно по спецификациите за тоя двигател. А също е с работен вискозитет като Ravenol SSV 0W-30, което е със същите спецификации.

 

@choko

Грейд SAE 5W-30 е много широко понятие!

Има масла 5W-30 с работен вискозитет 9.0 mm²/s, но има и масла 5W-30 с работен вискозитет 12.2 mm²/s. А са и коренно различни. Разликта е във спецификациите, на които отговарят по ACEA, API, ILSAC и т.н. и препоръките за използване към съответните двигатели.

Маслата Fush са много добри среден клас масла. Стига да не си попаднал на менте, не би трябвало това, което те притеснява да е от маслото.

За всеки случай, обърни внимание на:

1. Горивото, което ползваш.

2. На бобините и свещите. Може да има някоя пробила.

3. На инжекторите да не се е позапушил някой. За това трябва профилактично да ползваш качествена добавка към горивото за почистване на инжекторите. Коя точно да избереш от нашия пазар, не мога да кажа, а и не препоръчвам. Предпочитам да залагам на доказани такива, които си поръчвам от западна Европа.

Пробвай сега DXG -то. С по-висок работен вискозитет е, но няма да навреди. Смени го на 150 моточаса и/или 6 - 7 хил. км.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей dandilov. Да разбирам ли че по високия работен вискозитет е масло с по-голяма течливост при една и съща температура на маслото,сравнено с по ниския работен вискозитет. За вибрацията съмнявах се в горивото,също и в инжекторите.За бобините и свещите вероятно да,но за чукане на клапаните може би маслото да е виновно.Интересното че се случиха всички тия неща заедно.Имам усещането че колкото е по загрял мотора толкова вибрацията е по голяма.След 200км. преход имаше вибрация и на кутията на въздушния филтър.При по малко изминати километри вибрацията се усеща само като докосна горната част на мотора. След регулиране на клапаните пак така си чукаха,чукаха е силно казано .Всичко това се случва при загрял мотор на празен ход и постоянни обороти около 750-800 по оборотомера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-висок вискозитет = по-слаба течливост.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...