Jump to content
Bako Choice

Cr-v 2 шофьорският прозорец заби

Recommended Posts

Здравейте !

Автомобилът е cr-v 2003. Пробвах да активирам AUTO вдигане на прозореца на шофьорската врата, както е описано в 50 клипа в youtube, чрез задържане копчето надолу, след като слезе прозореца до долу и задържане нагоре, след като прозореца се вдигне до горе. Но вместо да се сваля и вдига автоматично до край, сега той остана горе и не реагира от копчето. Като задържам копчето нагоре или надолу вътре щраква някаква електроника. Другите си работят. Вадих бушончетата в купето (4x20 Ohm) с идеята нещо да се рестартира, свалих акумулатора, но нищо. Прозореца е горе и не реагира. Ще се радвам на някой да му е познато и с решение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушончетата по 20А са здрави. Кликването се чува след няколко секунди.

Ако някак си съм го заключил, как бих могъл да го отключа ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с друг модул с копчета - същото. Забелязах, че при натискане на това копче, светлините по таблото и фаровете ми леко премигват/отслабват…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се опита "да активираш функцията AUTO" ? Колата или е оборудвана с auto или не е. При някои модификации е налично само за шофьорската врата, при други за всички врати. Имаш ли надпис auto на бутона?

Възможно е прозореца нещо да е заклинил горе (чисто механично), щом чуваш някакво щракане.

 

Ако модула е забил, може да опиташ ресет по следната процедура:

Затваряш вратата и даваш ключа на позиция 2 (светват лампите по таблото).

Натискаш бутона за надолу на стъклото.

Изключваш контакта на 0.

Отваряш вратата и повече не я затваряш до края на процедурата.

Следващите стъпки повтаряш 4 пъти: Натискаш и задържаш бутона за надолу на стъклото, но НЕ НАТИСКАШ ЗА АУТО, А САМО ЗА НАДОЛУ и даваш на контакт (позиция 2). След като светнат лампите, отпускаш бутона за надолу и изключваш ключа на 0.

На четвъртия път, не изключваш ключа на 0, а изчакваш няколко секунди.

Ако стъклото вече се движи нагоре-надолу, но не му работи auto, тогава правиш задържане на бутона след достигане на крайна позиция първо надолу а после и нагоре.

Ако стъклото продължава да не реагира вероятно имаш повреда в моторчето или редуктора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише AUTO на копчето, но не слизаше само до долу, за това пробвах да го активирам, както си посочил ти. Благодаря за инфото ! Довечера ще пробвам отново, по твоето опътване, дано да стане нещо. За сметка на това, пък, ми се кодира радиото :P Вече чета теми и за него…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиото се кодира при изключване на акумулатора. Ако не си го изключвал, провери дали са затегнати клемите. Добре е да се измери с мулцитет, а още по-добре с товарна вилка (при акумулаторджиите). Това, че са ти примигвали фаровете при опит за сваляне на стъклото е признак, че нещо не е наред. Или слаб акумулатор или лоша връзка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, spase написа:

Или слаб акумулатор или лоша връзка.

Или блокирало жило, или блокирал "мотор"(редуктор), или изкривен водач на стъклото, или ...

 

п.п. Фаровете си примигват винаги при сваляне/вдигане на стъклата, особено ако задържиш копчето, когато стъклото е вече в крайно положение. Не е задължително да има проблем, ако премигват фаровете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам, на мен не ми се струва нормално да

Цитат

светлините по таблото и фаровете ми леко премигват

особено светлините по таблото.

 

Редактирано от spase

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи.. акумулатора го откачих с надеждата да се рестартира модула на стъклото, та от там се сгомняса радиото(това ще го мисля после, гледах за кодове и т.н., писал съм и тук на един човек), а кликването, дето се чува след 2-3 сек. при натиснато до долу копче, при което се смущават/приглъхват светлините, е като звук от реле, а не зъбчатка или нещо такова, но пък във вратата едва ли има реле… Ще пробвам инструкциите на spase и ще кажа какво е положението…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Spase нищо не става..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Bako Choice написа:

... а кликването ...

... не ти е проблем. Двете коли в подписа ми също издават такъв звук. Нямам представа, как точно е направено и работи, но според мен, това кликване е от изключването на бутона при спиране на стъклото, а не от реле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих кората, вътре наистина има реле в пласмасова кутийка, но не щрака то, а звука идва от машинката. Може би моторчето ми е свършило.. поне си активирах радиото да ми дрънка.. на затворен прозорец…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не доумявам как така ТОЧНО сега, когато пробвах AUTO режима…все си мисля, че е нещо друго… 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата стана много дълга, за това последно да попитам какво ще ме посъветвате: Да си купя моторче или да закарам колата на “майстор” ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш майстор отивай там. Може да е лесно да се оправи. На сивика ми се беше прекъснала едната жичка преди години. Лошото е че беше вътре в корпуса. Не знам на CRV-то какъв е механизма. Може моторчето просто да е заклинило заради замърсяване/окисляване.

Ако купуваш моторче, най-добре или оригинално ново или втора ръка от някоя морга. Че аз бях купувал веднъж ( пак за сивика ) заради изядени зъби на механизма, но новия механизъм с моторче бяха със различен брой жички. Съответно ми изчезна ауто-то, а отделно, че изработката беше калпава. Стъклото тръгва малко настрани, не може да се регулира добре. На всичко отгоре моторчето от стария механизъм не пасваше на новия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако сваля механизма и подам ток на моторчето директно от акумулатора, за да проверя дали работи, проблем ли ще е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва схема, за да се види кои жички са. Вероятно освен 2-те за плюс и минус има и контактен брояч (дава контакт при всеки оборот на редуктора).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей приятел,на моята Хонда също прозореца заби и се чуваше щракане.Та процедурата е следната:сваляш кората,стигаш до моторчето в задния край има два винта развиваш ги и разглобяваш моторчето на две след което вземаш WD 40 и пръскаш смело.Раздвижваш на ръка и сглобяваш всичко.Мисля че това е проблема.Поне при мен беше така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и ти! Понеже ми беше зор да си пусна климатика, малко изоставих прозореца, заради обикаляне, фреони, перки и т.н., та днес ще видя дали до моторчето изобщо ходи ток и ако да - ще го сваля да разгледам и почистя. Дано да е няква такава щуротия…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за прозореца… ако е блокирал горе, гледах, че единствения вариянт да го свалиш, е да се прережат жилата, тъй като неможе да разхлабиш и извадиш стъклото, за да изкараш релсата и моторчето. Но не се предадох. Успях някак си да бръкна през отвора на говорителя и да сваля корпуса на ротора, изкарах оста и пластините с четките, видях колко трябва да се прибере в редуктора, за да може четките да правят контакт и го вкарах обратно и го навих на ръка…. сглобих го, позиционирах го… сложих копчетата(придобих едно вълшебно усещане за успех)… и той се свали сам до долу бе, на AUTO ! И сега работи ! Ромоли много гадно, но работи ! Вдига се, сваля се… Но ще си купя моторче с релса и жила от една морга да си имам, пък това ще го сваля пак за по-обстоен преглед(след като вече мога да демонтирам стъклото в долно положение). Причината като цяло май беше, че ротора толкова е въртял, че е превъртял през редукторчето и четките са се изхлузили, защото не се случваше нищо. Иначе нямам друго обяснение… Много благодаря на всеки, който прояви интерес ! Всичко беше много полезно ! Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...