Jump to content
JapCar

Смямна на акумулатора

Recommended Posts

Акумулаторът много скоро се предаде и ще трябва нов. Очакваше се, защото при всяко стартиране, излизаше предупреждение на дисплея, че Ст/Ст. системата е изключена... (публикувам снимка). Вероятно при всяко стартиране се прави тест, до колко пада напрежението...

С тази Старт/Стоп система, нещата са по-различни... Всички ръководства са преведени едно от друго и не е ясно какъв е оригиналният акумулатор? Навсякъде пише: Капацитет и тип 48AH(5)/60AH(20). Не е обяснено защо са два вида и какво е 5 и 20?

Купих колата с 62Ah, обикновен,  но естествено джамбазина го сменил преди продажбата, защото би трябвало оригиналният в Швейцария да е бил поне EFB, който е за старт /стоп системи.

Четох за разликата м/у EFB и AGM и кога се използват. В някои статии се споменава, че за тях, системите за зареждане са сложни и понякога се налага след смяна, да се програмира/настройва през OBD куплунга, но май са общи приказки на производителите на акумулатори, тук едва ли ще се наложи...

Капацитета не ми е важен, какъвто се събере максимално, но какъв е бил оригиналният, EFB ли? AGM са по-добри, но и доста скъпи и не търпят топло, за това се слагат в багажника, а тук случая не е такъв...

Мога да сложа и обикновен, защото едва ли ще използвам старт/стоп постоянно, но дали тази система  не зарежда до малко по-високо напрежение заради EFB  и да го съсипва от презареждане? Нормалните са до около 14.2V. Имам в гнездото на запалката волтметърче и на Акорда зареждаше  14.0-14.2V, а тук до 14.4V. Не знам и колко е точно, но ще го проверя...

Естествено EFB са по-добри от обикновените, но и по-скъпи и дали си струва, като няма да използвам старт/стопа? Имам предвид, ако зареждането не е различно...

Досадно е всеки път след стартиране да натискам бутона А, за изключване на системата и вероятно някога ще си направя платчица с два таймера и реленце/рид контакт, което да имитира натискане на бутона (паралелно на него, задейства се 1-2 сек след контакт и имитира натискане  с продължителност 0.5-1 сек).

Таа, някой занимавал ли се е с тези въпроси и какво знае? Какъв е оригиналният акумулатор, карал ли е с обикновен...?

Табло4.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей това 5 и 20 са режими при които се тестват акумулаторити  при произвадителя и е обозначение за AGM такива.

20240420_064406.thumb.jpg.91cb75906eb91f8afc3af55ae9671fd7.jpg

 

ЕFB и AGM са направени да издържат на натоварвате в пъти повече от обикновения,твой е избора какъв ще купиш,като тези двата ще издържат в годините повече от обикновен такъв.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук как колегите са се справили с старт/стоп системата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 10 часа, CARPERA написа:

Здравей това 5 и 20 са режими при които се тестват акумулаторити  при произвадителя и е обозначение за AGM такива

 

Разбрах, но потребителя какво го интересуват производителите...?

Все пак не е ясно какъв е оригиналният акумулатор, а цялото инфо във всички ръководства е "Капацитет и тип 48AH(5)/60AH(20)"

Никъде не се споменава AGM, а обикновения потребител не е длъжен да знае теорията на акумулаторите и според това, да се досеща...

Четох за EFB и AGM, ясно е , но няма да купя 2 пъти по-скъп от обикновения, вероятно ще взема EFB...

Показаното устройство от Алито, вероятно работи на същия принцип, който аз мислех да направя, но не знам защо са 5 крачета... Мислех, че две са достатъчни. Ако имам схемата, ще е ясно и по-лесно...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...