Buliviv 18 #1 Публикувано 2 Декември, 2023 Здравейте ! Някой има ли представа къде се намира зумера за светлини, колани и т.н. Не индикира въобще, нито на ключ, нито на включени светлини, отворени врати и прочие. Проверих копчетата на вратите - според мен работят коректно, правих и теста на таблото. Всичко е Ок. Не се чува само зумера. Автомобила е 2.0 бензин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #2 Отговорено 3 Декември, 2023 Би трябвало за се намира в таблото километраж,тук има тема за 2ген ако ти помогне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Buliviv 18 #3 Отговорено 3 Декември, 2023 И аз бях намислил да сваля таблото на километража, точно заради тази тема за CRV 2. Открих, че на други модели Хонда слагали един модул със зумера, някъде зад кутията с предпазители, намираща се в лявата част на купето при краката. Днес ще се поровя, пък да видим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #4 Отговорено 3 Декември, 2023 Определено се чува от таблото на километража,пиши ако откриеш нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Buliviv 18 #5 Отговорено 3 Декември, 2023 В таблото на километража наистина има зумер. На пръв поглед има нещо като ръжда в мястото на спойката. Ще тествам и ще споделя. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Buliviv 18 #6 Отговорено 3 Декември, 2023 Резултата от неделната гимнастика е напълно работещи синали за светлини, колан и поставен ключ на отворена врата. Въпросния зумер много внимателно го разпоих. Очаквах, че поради многото окис крачетата му ще се откъснат, но за радост оцеляха. Проблема се състоеше, че започнах начинанието съвсем спонтанно и в неделя нищо не работи . Вкъщи имах нов зумер, но на 5V. Оригиналния нямаше никакви надписи и нямах представа на колко волта работи. Колебаех се между 5 и 12 V. За това реших да припоя стария на мястото му, без очаквания да сработи, а в следващите дни да купя още един зумер на 12 V и когато съм свободен да тествам с кой от двата ще сработи. Затворих и монтирах таблото. Направих му теста за изправност и всичко беше ок. Тествах за сигнал при забравени светлини, ключ и всичко работеше. Не очаквах честно казано. Обяснението ми, е че при запояването окиса на крачетата (а може и вътре в самия зумер) се е поразпаднал и зумера е започнал да контактува коректно. ВАЖНО: ако някой се захване, да се внимава при обратното монтиране на стрелките да са на нулева стойност, максимално подравнени. 2 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Buliviv 18 #7 Отговорено 3 Януари И така... темата има развитие, за това е редно да споделя. След изпиране и професионално почистване на автомобила зумера пак отказа. Процедурата включва сушене и респективно в колата не е било влажно дълго време. Поразрових се, свалих сервизното ръководство и тествах няколко букси. Навсякъде напрежението беше според предписанието. Както и изхода от MiCU към вратата. Реших, че отново е зумера в таблото. Разкачих, свалих зумера и тествах с външен генератор. Зумера работи отлично. Поне разбрах, че е обикновен пиезо зумер,работещ с генериран сигнал, а не такъв с генератор и работещ по напрежение. Следствие на това, играта се усложнява неимоверно. Проблема може да идва от контролера, може и от още доста др. неща и без схема си е живо налучкване. За сега спирам човъркането. Беше от чисто спортна злоба. Ще потърся още инфо в нета и ако попадна на нещо по темата може да отделя още час, два. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове