Jump to content
Sign in to follow this  
JapCar

Полуоски, луфт?

Recommended Posts

Реших да прегледам окачването и си направих приспособление по идея видяна някъде на видео. От водопроводни тръби 3/4, "Г" образен лост и маркуч на едното рамо...  Слага се под гумата и се спуска крика, така, че гумата ляга на тръбата надлъжно. Другият край се движи с ръка нагоре.надолу, което клати колелото странично... При това положение пипаш/гледаш всички шарнири, тампони, дали имат луфт в реални условия, както са натоварени. Същата проверка трябва да се направи и като се сложи тръбата напречно, но някой трябва да натиска спирачката и така се проверява в другата посока, напред/назад...

Дясната щанга на кормилната рейка, за която имаше тема, имаше мн. малък луфт откъм рейката, клатейки я с ръка нагоре/надолу,( с приспособлението не се усеща), лявата щанга няма.

Е, нямам луфтове, по окачването, но... открих такива в полуоските (вътрешните карета), клатейки ги с ръка във всички посоки (не въртене)... Радиален и аксиален луфт 1-2 мм. Аксиалния е без значение, то си е движение в шлиците, но радиалния доколко е допустим...? Не се сетих да ги врътна напред/назад, да видя какъв луфт има (той ще е сумарен във всички шлици + карета от ск. кутия до колелото).

Та това е въпроса..., питам, защото нямам симптоми.  Съзнавам, че едва ли някой е проверявал тези луфтове на нова и стара кола за сравнение, но все пак- какви са симптомите при каране с разбити вътрешни карета, как се тества?  (за външните е ясно, че чукат при натоварване в завой на ниска скорост)

На снимките са приспособлението и дясна/лява полуоска. Всъщност каретата би трябвало да са в маншоните, а аз движех не оста, а тези кафяви цилиндри с надписите, във всички посоки...

Д.jpg

Л.jpg

Приспособл..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо ти няма на колата ,вътрешните тресе при определена скорост като вдигнеш -примерно 80-100 км и тресе .

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 18 минути, borko 30 написа:

Нищо ти няма на колата ,вътрешните тресе при определена скорост като вдигнеш -примерно 80-100 км и тресе .

Не казвам, че има проблем, просто установих тези луфтове, на други коли не съм пипал до сега и ми се сториха големи, за това реших да питам...

Тресене не съм усетил, до сега съм карал със скорост до 130, когато я купих/докарах, после само градско ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвах на всякакви скорости, определено нямам вибрации и няма да го мисля...

Все пак изчетох някои теми за полуоски/карета, оказва се, че с години, вибрациите са си проблем за доста хонди, някой го имат, други не, но тези, които са го имали не споделят как/дали са го оправили, или са се примирили...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имах проблем с полуоската. Едното каре беше разбито. След рециклиране вече 15000 км никъкъв проблем. Все едно карам друга кола. За акорд 7 турер 2007 2.4 става въпрос. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...