JapCar 304 #1 Публикувано 18 Май, 2023 Реших да прегледам окачването и си направих приспособление по идея видяна някъде на видео. От водопроводни тръби 3/4, "Г" образен лост и маркуч на едното рамо... Слага се под гумата и се спуска крика, така, че гумата ляга на тръбата надлъжно. Другият край се движи с ръка нагоре.надолу, което клати колелото странично... При това положение пипаш/гледаш всички шарнири, тампони, дали имат луфт в реални условия, както са натоварени. Същата проверка трябва да се направи и като се сложи тръбата напречно, но някой трябва да натиска спирачката и така се проверява в другата посока, напред/назад... Дясната щанга на кормилната рейка, за която имаше тема, имаше мн. малък луфт откъм рейката, клатейки я с ръка нагоре/надолу,( с приспособлението не се усеща), лявата щанга няма. Е, нямам луфтове, по окачването, но... открих такива в полуоските (вътрешните карета), клатейки ги с ръка във всички посоки (не въртене)... Радиален и аксиален луфт 1-2 мм. Аксиалния е без значение, то си е движение в шлиците, но радиалния доколко е допустим...? Не се сетих да ги врътна напред/назад, да видя какъв луфт има (той ще е сумарен във всички шлици + карета от ск. кутия до колелото). Та това е въпроса..., питам, защото нямам симптоми. Съзнавам, че едва ли някой е проверявал тези луфтове на нова и стара кола за сравнение, но все пак- какви са симптомите при каране с разбити вътрешни карета, как се тества? (за външните е ясно, че чукат при натоварване в завой на ниска скорост) На снимките са приспособлението и дясна/лява полуоска. Всъщност каретата би трябвало да са в маншоните, а аз движех не оста, а тези кафяви цилиндри с надписите, във всички посоки... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #2 Отговорено 18 Май, 2023 Нищо ти няма на колата ,вътрешните тресе при определена скорост като вдигнеш -примерно 80-100 км и тресе . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #3 Отговорено 18 Май, 2023 преди 18 минути, borko 30 написа: Нищо ти няма на колата ,вътрешните тресе при определена скорост като вдигнеш -примерно 80-100 км и тресе . Не казвам, че има проблем, просто установих тези луфтове, на други коли не съм пипал до сега и ми се сториха големи, за това реших да питам... Тресене не съм усетил, до сега съм карал със скорост до 130, когато я купих/докарах, после само градско ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #4 Отговорено 17 Юни, 2023 Пробвах на всякакви скорости, определено нямам вибрации и няма да го мисля... Все пак изчетох някои теми за полуоски/карета, оказва се, че с години, вибрациите са си проблем за доста хонди, някой го имат, други не, но тези, които са го имали не споделят как/дали са го оправили, или са се примирили... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan 78 8 #5 Отговорено 18 Юни, 2023 Аз имах проблем с полуоската. Едното каре беше разбито. След рециклиране вече 15000 км никъкъв проблем. Все едно карам друга кола. За акорд 7 турер 2007 2.4 става въпрос. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове