Jump to content
JapCar

Полуоски, луфт?

Recommended Posts

Реших да прегледам окачването и си направих приспособление по идея видяна някъде на видео. От водопроводни тръби 3/4, "Г" образен лост и маркуч на едното рамо...  Слага се под гумата и се спуска крика, така, че гумата ляга на тръбата надлъжно. Другият край се движи с ръка нагоре.надолу, което клати колелото странично... При това положение пипаш/гледаш всички шарнири, тампони, дали имат луфт в реални условия, както са натоварени. Същата проверка трябва да се направи и като се сложи тръбата напречно, но някой трябва да натиска спирачката и така се проверява в другата посока, напред/назад...

Дясната щанга на кормилната рейка, за която имаше тема, имаше мн. малък луфт откъм рейката, клатейки я с ръка нагоре/надолу,( с приспособлението не се усеща), лявата щанга няма.

Е, нямам луфтове, по окачването, но... открих такива в полуоските (вътрешните карета), клатейки ги с ръка във всички посоки (не въртене)... Радиален и аксиален луфт 1-2 мм. Аксиалния е без значение, то си е движение в шлиците, но радиалния доколко е допустим...? Не се сетих да ги врътна напред/назад, да видя какъв луфт има (той ще е сумарен във всички шлици + карета от ск. кутия до колелото).

Та това е въпроса..., питам, защото нямам симптоми.  Съзнавам, че едва ли някой е проверявал тези луфтове на нова и стара кола за сравнение, но все пак- какви са симптомите при каране с разбити вътрешни карета, как се тества?  (за външните е ясно, че чукат при натоварване в завой на ниска скорост)

На снимките са приспособлението и дясна/лява полуоска. Всъщност каретата би трябвало да са в маншоните, а аз движех не оста, а тези кафяви цилиндри с надписите, във всички посоки...

Д.jpg

Л.jpg

Приспособл..jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо ти няма на колата ,вътрешните тресе при определена скорост като вдигнеш -примерно 80-100 км и тресе .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, borko 30 написа:

Нищо ти няма на колата ,вътрешните тресе при определена скорост като вдигнеш -примерно 80-100 км и тресе .

Не казвам, че има проблем, просто установих тези луфтове, на други коли не съм пипал до сега и ми се сториха големи, за това реших да питам...

Тресене не съм усетил, до сега съм карал със скорост до 130, когато я купих/докарах, после само градско ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах на всякакви скорости, определено нямам вибрации и няма да го мисля...

Все пак изчетох някои теми за полуоски/карета, оказва се, че с години, вибрациите са си проблем за доста хонди, някой го имат, други не, но тези, които са го имали не споделят как/дали са го оправили, или са се примирили...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах проблем с полуоската. Едното каре беше разбито. След рециклиране вече 15000 км никъкъв проблем. Все едно карам друга кола. За акорд 7 турер 2007 2.4 става въпрос. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...