Jump to content
ivangg

Civic 2.2 неприятен пушек и миризма

Recommended Posts

Здравейте,

Темата може да е обсъждана, но не намерих подобна с моя казус. Модела на автомобила е Civic 8th 2.2. Колата си работи нормално, но има моменти, в които се случва следното: вклчват се перките за охлаждане(което се чува лесно в купето) и след известно време започва да излиза бял пушек, на моменти доста гъст, с много кофти миризма. Напоследък този процес се случва почти всяка седмица. Свързвам това с влизане на колата в регенерация на ДПФ и доколкото четох по разни теми е нормално да пуши по време на този процес. Нещото което ме притеснява е че самия пушек е много, което не ми се струва нормално. ДПФ-а е в изправно състояние, наскоро е правена диагностика на колата и са замервани газовете, които изхвърля и всичко е в границите на нормалното. Не ми е светвала лампата за филтъра. 

Въпросите ми са следните: Възможно ли е това пушене да е свързано с нещо странично? Все пак колата вече си е стара дали е нормално дпф-а по-често да влиза в регенерация и да причинява това пушене? 

Ще съм благодарен ако някой, който е имал подобен проблем, сподели как го е разрешил. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От моя опит мога да кажа, че при влизане в регенерация, колата пуши, но не чак много. При мен излизаше отпред и влизаше в купето, защото беше спукан изпускателният колектор. Важното е да не се гаси колата, когато влезе в регенерация, а да се изчака да приключи - най-добре е да се кара извънградско в такъв момент, за да издуха по-добре саждите от филтъра. 

Относно светването на лампата - светне ли, е проблем, защото вече може да се угаси само на диагностика, колата влиза в сервизен режим и няма да си пусне сама регенерация. Трябва да бъде изпран филтърът и отделно да се угаси на диагностика лампата. Помня, че при диагностика май излиза на какви проценти е запълнен DPF. Другият вариант e да ѝ се пусне принудителна регенерация. Майсторите, които се занимават с това обаче обичат да плашат хората, че тази процедура не е твърде полезна за колата, защото загрява много и предлагат директно премахване на филтъра физически и софтуерно. Според мен в това също има известно основание и си решаваш проблема окончателно, само че си е интервенция в софтуера и механиката на колата. Също така, ако скоро затегнат правилата за прегледите и държат да има функциониращ DPF, трябва да се купува нов. Затова всеки трябва да си прецени

При мен беше мъка, защото светна лампата след месец каране само градско, отидох угасиха я, но не ми пуснаха регенерация. Надеждата беше колата сама да си я пусне. Е да, ама не - на 20-я километър пак светна и се наложи да я карам в сервизен режим доста време. После отидох при друг майстор, който се опита да пусне регенерация, но не стана и вика - давай да я караме я на обороти и сама ще си я пусне. Е да, ама не - карахме я 50 км извънградско на обороти, само измъчихме колата и нищо не става. Тези коли НЕ си пускат регенерацията, което са влезли в сервизен режим. 

След всичките писаници, дано да съм ти бил полезен, колега! :)

Редактирано от Dimicha
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...