JadeStudio 2 #1 Публикувано 13 Юни, 2007 сега гледам и чета доста теми за втека сега питането ми е следното с D15Z6 съм вапроса ми е минавам си 5000 оборота обаче разлика никаква трябва ли да има усещане за придърпване когато се включва в-тека защото аз лично не усещам колата е 114 кончета спор няма тича ама просто се чудя, че няма разлика защото някои каза че след 3/4000 оборота би трябвало да дръпне или да се усети поне знам ли?и малко съм нооб с хонда така че ако съм задал някои тъп вапрос се извинявам и благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blackw 0 #2 Отговорено 13 Юни, 2007 втека се ключва само на ниски обороти когато минаваш на 12 клапана и ти свети лампата ЕКОНО. след 3000 оборота си на 16 клапана и двигателя си работи като обикновен инжекцион. втек-е не е баш втек Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #3 Отговорено 13 Юни, 2007 A от къде тогава 114к.с. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast 22 #4 Отговорено 13 Юни, 2007 Че има в-тек има и тряя да се вклучва кам 4500-5000рпм тря има некакъв проблем.Виж смени си горивен ваздушен филтър сложи малко хубаф бенз.Провери кабели на свщите се ше излезе от нещо подобно ми се струва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #5 Отговорено 13 Юни, 2007 Не съм добре запознат с Витека но все си мислех че не се променя цифрата на работещите клапани а се променя хода на отварянето им, при по-високи обороти се отварят повече...така ли е или има няколко вида Витек ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest tinki #6 Отговорено 13 Юни, 2007 JadeStudio След 4000об. те рита влака ...........имах D15Z6 1 година и пак ще взимам такъв...........усеща се.........даже тва усещане още ме глозга за кой в-тек всъщност става въпрос при D15Z6.........че е икономичен е ясно но май има разлика от на 5гПП от кой град си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JadeStudio 2 #7 Отговорено 14 Юни, 2007 (Редактирано) ами вазможно е да има разлика ама и аз незнам ама да ти кажа чесно аз не усещам нищо което ми е леко притеснено иначе сам от софияиначе за 6г Редактирано 14 Юни, 2007 от JadeStudio Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1664 #8 Отговорено 14 Юни, 2007 Моя мотор е д15з8 втек-е 114 к.с., подобен на твоя. Втек се включва на 3000 об.мин (проверено) и някъде към 4500-5000 осезаемо усешам тягата на колата (и доста други коли я усешат осезаемо ). Относно това дали мотора постоянно работи на 16 клапана все още не съм изяснил еднозначно въпроса. За мен лично при изключен Втек единия от изпускателните клапани се отваря съвсем минимално, колкото да се подобри завихрянето на сместа и да се подобри значително смесообразуването. По този начин мотора работи с много бедни горивни смеси на ниски обороти и икономисва доста гориво (5.5 - 6л. при мен, при смесен цикъл, с преобладаващо извънградско). Въпреки мненията на колегите, че Втек-е не е истиски Втек, мисля че Д15з моторите с пълна инжекция, ще създадат доста проблеми на един истиски Втек Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1664 #9 Отговорено 14 Юни, 2007 (Редактирано) blackw "....втека се ключва само на ниски обороти когато минаваш на 12 клапана и ти свети лампата ЕКОНО. след 3000 оборота си на 16 клапана и двигателя си работи като обикновен инжекцион. втек-е не е баш втек..." Това не е вярно. На ниски обороти Втек клапана не работи и всмукателните клапани работят всеки един на своята гърбица. На 3000 об.мин се подава напрежение към Втек клапана, активира се заключващото пинче свързващо неподвижно кобилиците на двата всмукателни клапана и те започват да работят на по-голямата гърбица. Редактирано 14 Юни, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blackw 0 #10 Отговорено 14 Юни, 2007 Това не е вярно. На ниски обороти Втек клапана не работи и всмукателните клапани работят всеки един на своята гърбица. На 3000 об.мин се подава напрежение към Втек клапана, активира се заключващото пинче свързващо неподвижно кобилиците на двата всмукателни клапана и те започват да работят на по-голямата гърбица.не съм ли написал същото?? човека пита за ряз след 5000 оборота като на нормалния втек Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1664 #11 Отговорено 14 Юни, 2007 Да не правим много офф-топик на човека в темата. Втека се включва след 3000 об.мин и си работи постоянно до откат. Ако си искал да кажеш същото значи грешката е моя и най-колегиално ти се извинявам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blackw 0 #12 Отговорено 14 Юни, 2007 (Редактирано) и на мене ми се искаше да работи както ти казваш но доколкото съм се ровил принципа на втек-е е друг. нека някой по запознат да пише, че доста теми станаха за втек-е и няма да е лошо да се изясни как работи сорс http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D15Z6 D15Z6 * VTEC-E * Found in: o 1996-2000 Honda Civic LS (European Market) + Displacement : 1493 cm3 + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm + Rod Length : 137 mm + Compression : 9.6:1 + Power : 114 hp @ 6500 rpm + Torque : 98 ft·lbf (141 Nm) @ 5400 rpm + VTEC Switchover : 2500 rpm (3500rpm in 5th gear) + Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder) + Fuel Control : PGM-FI MPFI SOHC VTEC-E Honda's next version of VTEC, VTEC-E, was used in a slightly different way; instead of optimising performance at high RPM, it was used to increase efficiency at low RPM. At low RPM, one of the two intake valves is only allowed to open a very small amount, increasing the fuel/air atomization in the cylinder and thus allowing a leaner mixture to be used. As the engine's speed increases, both valves are needed to supply sufficient mixture. A sliding pin, which is pressured by oil, as in the regular VTEC, is used to connect both valves together and allows the full opening of the second valve. Редактирано 14 Юни, 2007 от blackw Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1664 #13 Отговорено 14 Юни, 2007 (Редактирано) Ясно е че ще ядем бой за офф-а, но точно това съм се опитал да обясня и аз.Ако прочетеш внимателно извадката, която си приложил, ще видиш, че Втек се включва именно за да могат двата клапана да се отварят в максимална степен и да осигурят тези 114 к.с. Лично съм си тествал действието на Втек клапана при моя мотор и съм се убедил, че напрежение към него се подава от 3000 об.мин нагоре, до мах. позволени обороти от ограничителя. Да идеята на Втека в случая наистина е различна --- икономия + 114 к.с. в едно., но принципа на действие е същия, като при "обикновенния" Втек -- Втек клапана се задейства от определени обороти нагоре. Може би това което те бърка, е че са написали че втек-е има за цел да оптимизира работата на мотора при ниски обороти, а не както "стандартния" Втек на високи обороти. Дефакто обаче при ниски обороти Втек-а не работи, и мотора "образно казано" работи в режим на 12 клапана (работят и 16 клапана, но 4 от всмукателните клапани се отварят съвсем минимално). Целта на Втек-е е да се задейства при определени обороти (2500 - 3000) и да даде възможност и двата всмукателни клапана да заработят в мах. режим. за да получиш тези 114к.с.Сори още веднъж за оффа. Ако модераторите счетат за необходимо можем да отворим специална тема по въпроса за Втек-е и всеки да каже това което знае за да можем с общи усилия да решим проблема с Втек-е окончателно Редактирано 14 Юни, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1664 #14 Отговорено 14 Юни, 2007 1 нет, все още категорично не мога да си изясня въпроса касаещ всмукателния клапан, който се отваря минимално. Явно целите са две: едната е застъпената от теб и касае предодвратяването на попадане на разпрашеното гориво върху клапана (О.К.), а другата според намерни от мен източници е че по този начин се получава специфично завихряне на въздуха в цилиндъра, което спомага за по-доброто хомогенизиране на сместа и съответно за безпроблемната работа на мотора с по-бедни ГВсмеси. П.С Ще потърся източника на второто твърдение отново за да не съм голословен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #15 Отговорено 14 Юни, 2007 ОК, потърси.второто ми твърдение е, че ексецнтричното захранване със смес води до тези спираловидни завихряния, а не лекото отваряне на "неработещия" клапан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JadeStudio 2 #16 Отговорено 14 Юни, 2007 мерси на всички а един въпрос към 1нет кои точно клапан малко сам бос с тези работи ако можеш да ми обясниш какво точно да направя "извинявам за незнанието ми" и мерси пак на всички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast 22 #17 Отговорено 14 Юни, 2007 1нет еми защото човека каза че след 4-5 000рпм колата започвала каточили да пресква за тва.А тва за в-тека че става вапроз за друг ок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1664 #18 Отговорено 15 Юни, 2007 1 нет не можах да изровя материал в подкрепа на мойта теза (ще продължа да търся само защото ми стана интересно, къде съм го прочел ), но за това пък тезата ти, че ексецнтричното захранване със смес води до спираловидни завихряния, а не лекото отваряне на "неработещия" клапан е изцяло подкрепена в нета и аз също се убедих,че имаш право . Това слага точка по въпроса с Втек-е и работата на клапаните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #19 Отговорено 15 Юни, 2007 мерси на всички а един въпрос към 1нет кои точно клапан малко сам бос с тези работи ако можеш да ми обясниш какво точно да направя "извинявам за незнанието ми" и мерси пак на всичкипоглеждащ задната страна на главата, откъм всмукателния колектор. Преместваш поглед на ляво, посока делкото и като свърши всмукателния колектор ще видиш едно малко цилиндрично тяло хванато към главата. Ако гледаш главата отгоре, се пада горе в ляво. Това е клапана.... то всъщност е клапан и датчик в един алуминиев корпус. От корпуса излизат 3 жици. Единичната жичка (сив куплунг) е клапана... ако и се подаде +12Волта, клапана включва. Двойната жичка (зелен куплунг) е датчика за налягане на маслото след втек клапана.Това което ти писах по-горе е за сивия куплунг с една жица.п.с. бууст и емод, момчета не се заяждам с вас, съжалявам ако поста ми е бил малко остър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest emod #20 Отговорено 15 Юни, 2007 (Редактирано) 1 нет аз лично не виждам никакво заяждане, просто "работен разговор". За мен всичко е О.К. (точка с офф-а) Относно разположението на Втек клапана, което е описал 1 нет, има картинка (макар и с махнат капак на главата) в темата http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=11799 Редактирано 15 Юни, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.Stefanov 0 #21 Отговорено 6 Март, 2008 Колега и аз съм с Д15З8 и все още се чудя дали е 3-stage VTEC или само VTEC-E. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilias 210 #22 Отговорено 7 Март, 2008 D15Z8 е VTEC-E, колегите вече са обяснили как функционира.3-stage VTEC представлява двигател с три различни режима:1. До 3000 оборота е като VTEC-E, работи на 12 клапана (4 от всмукателните са изключени).2. От 3000 до 6000 оборота включва всички клапани.3. От 6000оборота до прекъсвач се включва стандартния VTEC (включва се голямата гърбица на VTEC-a)Тази система е монтирана в D15BHonda Civic VTi EG4 (Japanese Market)Honda CRX VXi EG1 (Japanese Market)D15Z7Honda Civic VTi EK3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове