Jump to content
nikinta

Датчик МАР и температура входящ въздух

Recommended Posts

Тези дни започна да ми светва чеккита . Обикновенно към петата минута след студен старт. Спирам , гася и след 2-3 секунди пак паля и продължавам по пътя . Вече не свети жълтата лампа ! След това може да мина 50 - 100 километра и да не светне пак , а може и да светне пак произволно кога си иска ! Много е досадно ! Карам на LPG предимно и от време на време на стар ( престоял в резервоара месеци ) бензин . Светка и при двете горива , така че , не мога да обвиня настройките на газовата уредба ! 
  Затова извадих и си закачих диагностиката,- за да видя къде е проблема . Установих две записани грешки. Гледах , чесах се по главата и нещо не хванах логиката ! Затова на HIM-a (диагностиката ) направих 3-минутен запис с HDS-a !  Качвам го тук , да го видят колегите ! Може някой да са имали такъв проблем и да помогнат ! 

 

ПП: Видеото е най накрая ! На клипа светкат в жълто предимно два датчика , като се виждат параметрите им :

1) 

СЕНЗОР IAT / СЕНЗОР 1 IAT:
Сензор за температура на входящия въздух / сензор за температура на входящия въздух 1
(°C) (°F) (V)
Тип преобразуване на единица: ТЕМПЕРАТУРА

- Датчикът за температура на входящия въздух е монтиран във всмукателния колектор. Сензорът отчита промяната в температурата на входящия въздух с помощта на термистор, чието съпротивление се променя с температурата и го преобразува в сигнал за напрежение.

- Структурата и свойствата на сензора са същите като тези на датчика за температурата на охлаждащата течност на двигателя, с изключение на това, че стената на термистора е по-тънка и изработена от гума, което осигурява по-добра чувствителност.

- Работен обхват на управление (неактивен) 25?C-90?C, 2.8V - 1.7V

2) 

МАР СЕНЗОР:
Сензор за абсолютно налягане в колектора
(V)(kPa)(MPa)(kgf/cm2)(mmHg)(inHg)(psi)
Тип преобразуване на единица: НАЛЯГАНЕ

- Сензорът отчита налягането във всмукателния колектор, преобразува го в напрежение с помощта на полупроводник и изпраща получените данни към контролния блок. Сигналът се използва за определяне на продължителността на основното впръскване, заедно със сигнала за скоростта на двигателя, получен от сензора за ъгъл на коляновия вал.

- Сензорът за абсолютно налягане във всмукателния колектор е монтиран между дроселовата клапа и всмукателния колектор, той регистрира вакуума във всмукателния колектор, използвайки се за изчисляване на обема на входящия въздух.

- Вакуумът, генериран във всмукателния колектор, действа върху силиконовата диафрагма (чувствителен елемент). Силиконовата диафрагма е елемент, който променя електрическото си съпротивление под налягане. Електродът на диафрагмата е предварително захранен и стойността на тока се променя с промяната на налягането. Промяната на тока се преобразува в напрежение от усилвател, след което сензорът извежда сигнал.

- Сигналът на сензора комуникира с усилвателя чрез референтно напрежение (5V), подадено от VCC. Въз основа на това напрежение усилвателят генерира сигнал и го изпраща към ECU.

- Напрежението намалява с увеличаването на вакуума във всмукателния колектор и се увеличава с намаляването на вакуума. Тези промени са пропорционални на нивата на вакуум във всмукателния колектор.

- Въз основа на този вакуумен сигнал, компютърът изчислява количеството всмукан въздух в зависимост от оборотите на двигателя и положението на дросела.

- Сензорът за абсолютно налягане на всмукателния колектор определя плътността на входящия въздух при определени промени в положението на дросела и натоварването на двигателя (високо / ниско) в зависимост от вакуума на входящия въздух във всмукателния колектор.

- Сензорът за абсолютно налягане на всмукателния колектор има дизайн на усилвател, който е усилваща верига, която черпи референтно напрежение от ECU. Сензорът отчита вакуума на входящия въздух с помощта на сензор за налягане, усилва сигнала с усилвател и го преобразува в напрежение. Напрежението на сигнала е по-ниско в областта на вакуума и по-високо в областта на атмосферното налягане.

- Работен обхват на управление (на празен ход) 28 kPa - 41 kPa, 0,55 V - 1,8 V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От целия реферат научих ,че ноември месец температурата на въздуха трябва да бъде над 50 градуса...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...