Jump to content
Guest hunterat

Проблeм клапан Vtec

Recommended Posts

Guest hunterat

Днес бях на диагностика в Бултрако. След прочитане на ecu-то се оказа че грешкатае клапан на v-tec. Записах си пак час за по-подробно диагностициране с цел да се установи дали е точно клапана или пък примерно нещо свързано с комуникацията с компютъра. Не съм много запознат но си мисля че това е маслен клапан. Някой да има опит с подобен проблем. Приемам съвети всякакви. Още нещо, чувам различни мнения за офицялният сервиз на Хонада Бултрако. Общите впечатления са доста негативни. Предложиха ми диагностициране и евентуална смяна на клапана с нов (след поръчка). Дали да се хващам на тази въдица или да търся друга алтернатива и ако да къде да намеря читав майстор. Btw става въпрос за D15Z6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За Бултрако нищо не мога да кажа,но както за тях така и за читав майстор има доста теми.Потърси в търсачката.Ако си от София ОМБРЕ е твоя човек-има му всички координати в секцията сервизи и важни теми. :bg:

Редактирано от vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много благодарско :bg:Така и ще направя, събота и неделя ще дерзая. Можеш ли да ми кажеш ориентировъчно къде се намира клапана. По принцип мисля че се води VTEC Solenoid valve, ще погледна в manual-a ......

Редактирано от hunterat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вгледай се в горния ляв ъгъл на снимката, точно до последната дюза на около 3 см (в ляво) се вижда малък цилиндър и двете болчета с които е хванат. (По принцип болчетата са три) Цилиндъра на снимката е леко отрязан.

 

Публикувано изображение

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай като му подадеш 12волта на въпросния клапан ! Ако щрака значи е ОК :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

за съжаление икономичния втек е малко по-труден за диагностик. На другите втеци като им подадеш 12В от акумулатора при празен ход, се чува щракване и двигателя се опитва да изгасне.при икономичния ако го направиш това, се чува щракване, но двигателя почти не си променя режима. Пробвай, ако усетиш някаква разлика в оборотите, клапана работи.... Друг лесен опит е да го включиш постоянно към 12В ( куплунга от инсталацията е откачен) и да направиш едно кръгче... всочко трябва да е ОК, като изключим че ЧЕК-а ще ти свети. След това гасиш, махаш 12-те волта от клапана и караш пак без да включваш буксата. Ако клапана ти работи, второто кръгче ще е по-кофти и на високи, колата няма да има мощност. Ако 1-вото и второто кръгче са абсолютно еднакви, клапанът не работи и постоянно си караш на 12 клапана.

Това с 12 вола го пробвах, много си прав, чува се само цъкане на клапана но работата на двигателя не се променя. Ще направя и втория експеримент с кръгчето. Клапана според мен работи, вчера му свалих соленоида и му проверих клапата, както и филтъра. Всичко изглежда перфектно. Има и нещо друго което открих. Като вкл. на контакт чека ми светва, изгасва за една стотна и пак светва. Като запаля и тръгна пак свети, като покарам и колата загрее особено ако я покарам на по високи обороти, като спра и изгася колата и дам отново на контакт чека светва и изгасва. Другото е че и дори пак да запаля и да потегля, чека не светва дори почва да ми свети Econo лампата, когато съм във необходимите обороти (това го бях засегнал в една друга тема ама не знаех че имат връзка двата проблема). Интересно е също че ако карам бавно на ниски обороти се е случвало както си карам чек лампата пак да ми светне и докато не изкл. от контакт и вкл. отново не изгасва, този номер става дори и в движение. Явно като изкл. и вкл. от контакт си прави самотест и ако в този момент грешка няма чека си изгасва, до следвасщият път когато получи грешка.На мен ми прилича на дефектен сензор. При условие че няма проблеми на заграял двигател кодато се кара на малко по-високи обороти си мисля че може би има някакъв сензор за налягане в маслената магистрала, но това са само догадки. Но ако е това малко ме озадъчава защо когато колата е карана и топла като я изгася и вкл. на контакт чека изгасва и защо сутрин на студен двигател винаги си връща грешка. Редактирано от hunterat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и нещо друго което открих. Като вкл. на контакт чека ми светва, изгасва за една стотна и пак светва. Като запаля и тръгна пак свети, като покарам и колата загрее особено ако я покарам на по високи обороти, като спра и изгася колата и дам отново на контакт чека светва и изгасва.

Абе как така ги откривате тези проблеми съвсем случайно? Тя кой знае от кога ти свети лампата по такъв начин, ама кой да се сети да го каже това по-рано че да ни насочи.....е няма пък да ти отговоря къде ти е проблема, следващия път да даваш пълна информация :) а сега сериозно....най-вероятно имаш проблем с ламбда сондата и най-вероятно с потгряването и.Не съм 100% сигурен как се държи твойто ЕЦУ при проблем със сондата, но със сигурност в някои ситуации, ЕЦУ-то няма да включи втек-а заради грешки.Вади един кламер и се завирай пред седалката на пасажера. В десния ъгъл има пластмасова кора която скрива ЕЦУ-то. Под капака трябва да има едно кабелче с куплунг който не е свързан никъде. Може обаче да е заврян в зелена гумена тапа. Ако куплунга не е там, погледни отстрани на жабката зад тапицерията. Като го намериш го закъсяваш, даваш на контакт и почваш да броиш миганията на ЧЕК-а ( това е жълтата лампа)хубаво е че си проверил клапана и си го почистил. Останаха 2 варианта. по-невероятния е запушени маслени пътища в главата. Най-вероятно си за ламбда или друг датчик, което обаче е доста неприятно като знам цената на ламбдата за икономичен втек...Дръж ни в течение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

........високи обороти, като спра и изгася колата и дам отново на контакт чека светва и изгасва.

Абе как така ги откривате тези проблеми съвсем случайно? Тя кой знае от кога ти свети лампата по такъв начин, ама кой да се сети да го каже това по-рано че да ни насочи.....е няма пък да ти отговоря къде ти е проблема, следващия път да даваш пълна информация :thumbs1: а сега сериозно....най-вероятно имаш проблем с ламбда сондата и най-вероятно с потгряването и.Не съм 100% сигурен как се държи твойто ЕЦУ при проблем със сондата, но със сигурност в някои ситуации, ЕЦУ-то няма да включи втек-а заради грешки.Вади един кламер и се завирай пред седалката на пасажера. В десния ъгъл има пластмасова кора която скрива ЕЦУ-то. Под капака трябва да има едно кабелче с куплунг който не е свързан никъде. Може обаче да е заврян в зелена гумена тапа. Ако куплунга не е там, погледни отстрани на жабката зад тапицерията. Като го намериш го закъсяваш, даваш на контакт и почваш да броиш миганията на ЧЕК-а ( това е жълтата лампа)хубаво е че си проверил клапана и си го почистил. Останаха 2 варианта. по-невероятния е запушени маслени пътища в главата. Най-вероятно си за ламбда или друг датчик, което обаче е доста неприятно като знам цената на ламбдата за икономичен втек...Дръж ни в течение............
Споко бе хора, аз имам ламбда която не ми трябва вече, няма да боли много с цената - ОБЕЩАВАМ, но нека първо се разбере дали от нея е проблема!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами действително за светенето на лампата съвсем скоро го забелязах, все пак тя изобщо не светеше преди да сложа такава :thumbs1: . Пък и имам колата от 2 седмици :) BTW Явно не е ламбда сонда защото ECU-то дава грешка на VTEC solenoid valve, е тва не е гаранция ама мойта сонда е с една жица и едва ли има подгряване. Но както и да е, защото туко що ми се обадиха от Бултрако и ми съобщиха че проблема с VTEC-a са го решили :D (за днес си бях записал час за диагностика). Естествено довечера ще ги разпитам подробно за проблема, засега не знам подробности.Знам само че ще ми струва 80 лв. което изключва по сериозен проблем. Като разбера, ще напиша какъв е бил проблема, защото действително е странен. Благодаря ви за съветите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15Z6 с едножилна ламбда :thumbs1: много интересно :D:D;);):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на Д15з8 Втек-е ламбдата е четири жилна :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikolai_fox
:) -интересно-аз съм с D15Z3- и мойта ламбда е с 5 жици

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest hunterat

Проблема е решен, доколкото ми обясниха проблема е бил с комуникацията със ECU-то, пркъснат кабел или нещо такова. Както и да е, сега колата върви на пушка, усеща се прехода на 3500 оборота, и след това на 5000 направо излита :cool: И разхода ми падна под 10 градско :D А ламбда сондата си ми е с една жица, питах в сервиза и ми казаха че щом е с една значи е с една. В противен случай венага ще даде грешка.. Благодаря за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...