deianr 15 #1 Публикувано 3 Юни, 2022 Здравейте, левият фар (ксенон) започна да ми гасне хаотично, известно време след светване. При изключване и включване на фаровете от копчето на лоста, същият пали, работи известно време и после пак оставам само с един работещ на пътя. Дали е самата крушка? Четох за някакви запалители, баласти, но изобщо не знам къде се намират и какво да им гледам. Моля за насоки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sMARTBomber 68 #2 Отговорено 3 Юни, 2022 (Редактирано) На първо време размени крушките, за да си сигурен, въпреки че не ми прилича на крушка проблема. Онзи ден сменях на левия Osram Xenarc D2S от autopro.bg. Това малко помогна: Но общо взето, капака се върти обратно на ч.стрелка, запалката и тя. После махаш скобата и сменяш крушката. После монтираш по обратния ред... Редактирано 3 Юни, 2022 от sMARTBomber 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #3 Отговорено 3 Юни, 2022 Благодаря, ориентирах се. Така като гледам, щом все пак крушката ми свети понякога, вероятно запалката е проблемна. Обикновено изгасва при преминаване през неравности. Надявам се баластът да е здрав. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 157 #4 Отговорено 3 Юни, 2022 Най-вероятно ще сменяш баласт/запалка. Все пак е добре да прегледаш визуално буксата на твоя. Може да не прави добър контакт и от там да прекъсва. А може и нагар да има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #5 Отговорено 6 Юни, 2022 Изглежда ксенонът се оказа неоригинален, допълнително слаган. Ето как изглежда и ми прилича на комплектите в нета, които се продават. Намерих баласта, но не намирам къде е "запалката". Във фара през капачката влизат 4 кабела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #6 Отговорено 6 Юни, 2022 (Редактирано) Два от кабелите, които влизат през капачката, отиват към крушката (червен и черен), а другите два червен и черен преминават през тези сивите ъглови "неща" и изчезват някъде в тялото на фара посока габарита, не мога да разбера къде. Редактирано 6 Юни, 2022 от deianr техн грешка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #7 Отговорено 6 Юни, 2022 А ето това е крушката и не мога да разбера сменяема ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 6 Юни, 2022 Изглежда, че е сложена китайска система. Заводските запалки / запалители ги няма. Заводските баласти е възможно да са останали под фара, но е възможно и предният собственик / джамбазин. Да ги е свалил, за печалба. Обаче трябва да е измислил нещо, с което да затвори оставащата дупка. Крушката е сменяема (виж това „ботушче“ точно до капачката на едната ти снимка), но не е д2с, а китайски стандарт, не помня сега как се наричаше. От алито или някой онлайн магазин за ксенонови системи можеш да си купиш същите крушки (смени и двете, и без това не са скъпи китайците). Алтернативен вариант е да си купиш преходници за 20тина лв от алито и да си сложиш нормални д2с крушки. Цената може да се е вдигнала, че отдавна не съм гледал, но ако имаш интерес, ще погледна, да ти пусна линк към алито. При теб обаче има шанс да не е от крушките, а от баласта (който има така да се каже вградена запалка). Можеш да тестваш като размениш крушките, както посъветваха горе, и ще видиш дали не работи от същата страна или от другата страна. Ако се окаже баласт, най-добрият курс на действие според мен, е да оставиш колата на някой сервиз за ксенони и да ти сложат качествени баласти с крушки. Въпреки неголямата инвестиция, може да се изненадаш колко могат да светнат фаровете. И последно, ако самият фар е в добро състояние, няма да имаш проблеми със заслепяване или други подобни (стига и новата система да е читава, но затова са сервизите). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #9 Отговорено 7 Юни, 2022 Такава крушка ли имаш предвид? Тя върви заедно с кабелите? Само че при мен едните кабели сякаш директно са запоени, а не на букса. https://www.xenon.bg/productv/267/krushka-h1-35w-ac-xenon-express.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #10 Отговорено 7 Юни, 2022 Всичко се оказа на клеми, успях да разменя лява и дясна крушка и сега ще гледам коя ще угасне. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #11 Отговорено 7 Юни, 2022 Преместената от ляво в дясно крушка пак угасна на новото място, поради което купих 2 нови крушки и ги смених, всичко е ОК. Благодаря ви. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #12 Отговорено 12 Юни, 2022 (Редактирано) За да не отварям нова тема искам да попитам и аз. С оригинален ксенон съм и имах подобни проблеми с десния фар. Понеже стои постоянно запотен обаче явно от влагата ми беше заминал баласта и след диагностика това се изясни. Предложиха ми слагане на китайски ксненон от тази страна за закърпване на положението (баласт със запалка), при което се съгласих, защото цената беше добра и означаваше да имам работещ фар до края на деня. Въпроса ми е ако в бъдеще реша да се върна към оригиналната система съответно със смяна на баласт и запалка оригинални в Бултрако примерно някой знае ли каква е цената на тази процедура. Не съм се хванал все още понеже, както казах фара е проблемен - запотен постоянно и хич не свети общо взето. Докато не сменя/рециклирам фара не виждам смисъл, защото очевидно влагата е прецакала баласта. Редактирано 12 Юни, 2022 от Dennis Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #13 Отговорено 12 Юни, 2022 Оригинален от Бултрако? Абсурдно висока. По-добре вземи баласт 2ра ръка – те рядко сдават багажа като цяло. Но за много по-добри пари на твое място бих сложил хубави китайски баласти и на двата фара. Пък лампите каквито искаш, не е нужно и те да са китайски. С добри китайски баласти фаровете ти хем ще светят по-силно, хем ще е за частичка от цената за оем. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове