ceco_accord 6218 #1 Публикувано 17 Септември, 2021 Макар и рядко - случва се. Просто да се знае какво има вътре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6218 #2 Отговорено 21 Септември, 2021 Онзи ден нямах време за описание - в случай че някой не е разбрал повествованието. Та, колата е спряла да се движи след загряване на маслото в кутията и е докарана с репатрак. Собственика е споделил че последните 2 месеца е лашкала при превключване, но явно не го е взел на сериозно. Първа хипотеза - загуба на масло, но всичко външно било сухо и маслото по норма. След отварянето се виждат състоянието му, износените фрикционни пакети на скоростите и затлачения филтър. Разрязват и хидротрансформатора, където откриват изобщо липсващ фрикционен диск на съединителя и ожулена работна пътека на "тавата". Всичко това (метални стружки и парченца феродо) е затлачило филтъра, което води до падане на работното налягане в маслените магистрали. От там - по-слаб натиск и скоропостижно доошлайфване на фрикционите и естествено нисък или никакъв въртящ момент към колелата. Хипотеза - износен регулатор на налягането. Ремонта включва нови: гарнитури, пакети фрикциони, нов регулатор на налягането, рязане на хидрото + нов съединител / заваряване на тавите и задължителната му балансировка (което спестиха във видеото). Принципно това си е класическият хондов автоматик (не CVT - вариатор) и във всички модели работи еднотипно. Просто са различни кутии заради размери, крепежи към мотор и купето, както и заради въртящ момент. Принципната схема е еднаква от десетилетия и е проверена с времето. Добре е при симптоми различни от нормалното и функциониране да се търси диагностика от спец без отлагане, защото в случая от видеото е щяло да се спести време и пари, ограничавайки се само до ремонт на хидрото. Проверката на лок-ъп е лесна - трябва да заключва "тавите" и да осигурява твърда връзка между мотора и кутията при движение над 80 км/ч, освен когато се иска рязко ускорение и кутията първо отключва съединителя, а ако се налага, сваля и предавки. Тества се като леко се натиска и отнема газта последователно и се следи дали стрелките на оборотомера и скоростомера се движат синхронно надолу, или нагоре. При минаване в ръчен режим (за кутиите които имат тази функция) може да се тества и в лек баир с малко газ. Кутията се опитва да осигурява по-високи обороти на мотора, но при минаване в "М" след 2-3 секунди заключва "тавите" на хидрото, а при минаване обратно в "Д" пак ги отключва - при същия натиск на газта. Добре е при купуване на стара кола да се тества кутията, но и да има проблем - прави се - процедурата е видна от видеото. Ако в документите по вноса пише "проблем с автоматика" - да не ви плаши, ако тя си работи нормално. Просто на видимо здрава кола така се сваля цената по вноса пред митницата. Тоя тип кутия е неубиваема като здравина и механика, без значение от стил на каране. Единствените и проблеми са от лошата кондиция на маслото и съответното му по-ниско налягане в системата. Не я плаши многото газ (тя обича налягането на маслото), а зверското каране не износва нищо в нея (зъбчатките са като на механична и няма друго триене освен в тях), а просто амортизира по-бързо тампоните и, като и тези на мотора. Когато е в оф-роуд модели и се буксува с тях, просто маслото се опреснява по-често, заради угара в него от наднормената температура. То си се охлажда през сектор във водния радиатор и за това нивото му се мери на топъл мотор и след вкл. на всички позиции на лоста (и отново слагане на "Р") - за да е темперирано и влязло навсякъде, което се гарантира от толеранса на измерване (60-90 сек след гасене на мотора), което просто си е с цел безопасност. Enjoy the ride! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #3 Отговорено 8 Октомври, 2021 А сега и ако кажеш къде е тоя спец за диагностиката....в България...още една купа ще вземеш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6218 #4 Отговорено 9 Октомври, 2021 Познавам само 1 (от миналия век) - не ми се е налагало да го ползвам. В гр. Мартен - дузина км източно от гр. Русе. ЛИВ ООД 088 892 7614 https://maps.app.goo.gl/Z75vn4LhC6FL5Lqt5-5- 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове