Jump to content
Jackx

В топло време не пали!

Recommended Posts

Собственик съм на Honda FR-V (BE5) дизел, 2.2 i-CTDi 140 к.с. (номер на двигател: N22A1). Имам проблем със запалването. Колата не пали при загрят двигател или когато навън е топло. В смисъл такъв, сутрин примерно пали без проблем мога да я карам продължително време (не гасне в движение), но загася ли я при загрят двигател, нищо не може да я накара да запали, както и сега в летните горещини, като стои навън по обяд е невъзможно да запали. Мина през куп диагностики и вече годинясах с този проблем. Започна се от миналата година (2020) в края на май месец, тогава я взех от сервиз след като рециклираха турбината. На следващия ден след като си я взех от сервиза за пръв път ми направи този номер някъде около 17:00 - 17:30, като се беше напекла. Първоначално го правеше рядко, сега всеки път. Какво е характерното в случая че не пали - не се включва индикатора за подгревните свещи и след 2-3 секунди започва постоянно да премига индикатора с зеления ключ (имобилайзера). На първата диагностика отчете грешка: "P1032 Open circuit of the relay of the fuel heater" или на български отворена връзка към реле подгрев на гориво. Оказа се, че няма проблем с релето. На втората диагностика вече нямаше отчетени грешки, казаха че при всички положения е приемника на имобилайзера, който се намира отдясно на волана. От там бяхме на ключар, той провери и установи, че ключа подава сигнал, а приемника на имобилайзера реагира, като ме насочи, че имобилайзера е наред и ме посъветва да търся електротехник дизелови помпи, тъй като се съмнява, че там е проблема. От там аз се обаждам на представителството на Хонда - Бултрако Моторс да направят диагностика защото ми писна отвсякъде. Те ми дават диагностика, че главното реле, сиреч PGM-FI Main Realy 1 (или по-известно като Главо реле 1 - програмирано впръскване на гориво) не е наред подава 8 волта напрежение, вместо 12. Също така ми казват, че компютъра, който управлява двигателя е за смяна (тоест ECU-то). Като ми дават най-малоумното обяснение на планетата, че това реле, което не подава достатъчен волтаж е повредило компютъра. Смених и двете главни релета, които се отнасят за впръскването на гориво, намерих си и ECU-то и то е напълно изолирано от външни въздействия, като температура, прах и т.н. Така че не мога да се съглася, че да не пали в топлото е проблем на компютъра. Сега смених и датчик на разпределителен вал или както бе описан от Хонда авточасти - датчик запалителен импулс, но проблема не отшумява. На всичкото отгоре сега не ми работи километража, карам на обороти и постоянно свети индикатора Check Engine. Температурният датчик работи, датчика за оборотите работи, виждам доста зор с намирането на датчика на коляновия вал, за който съм чел че може да прави подобни мизерии. В общи линии торба пари за диагностика и смяна на датчици и релета и никакъв резултат. Ако някой може да се отзове със съвет или решение ще съм благодарен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дюзите провери ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.08.2021 г. at 16:16, KRAS74 написа:

А дюзите провери ли си?

Не съм ги проверявал. Посъветваха ме да проверя и помпата за високо налягане, рейката и датчика за налягане на горивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди да ти направят една диагностика 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм правил диагностика на дюзите, но си закупих ръководство от Хонда за FR-V моделите от 2005-2007 година. Бая се поразрових. Няма да е в дюзите този специфичен проблем, тъй като горивната система се захранва чак когато компютъра получи код от имобилайзера, сиреч проблема ми е доста преди дюзите. По ел. схемите, които гледам и по обясненията как стартира колата, проблема ще идва някъде я от приемника на имобилайзера (малко вероятно) я от контактния ключ за запалване, хлабави връзки, окис, студени спойки и прочее. За да го прави на топло значи нещо не сработва правилно по електрическата система, когато температурата се повиши, писах на един колега от форума, той ме насочи в тази посока. И по това, което виждам, меря, чета, опитвам и т.н. наистина следва проблема да е някъде в гореспоменатите .. сега остава да разбера кое точно не сработва в топлото. Топлината отпуска или разширява различните елементи според зависи дали са пластмаса, метал и т.н. .. някъде в тази посока мисля че трябва да гледам. Ако някой друг има или е имал сходен проблем, ще се радвам да сподели, засега оставам капо 😄😄

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и тази тема, макар, че там проблема не е електрически. Като не запали от стартера на бутане пали ли. Ако е от ключа/имобилайзера би трабвало и на бутане да не пали.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на бутане не пали. Ето днес например хладно, студен двигател 10 пъти въртя 10 пъти пали. Свалих буксата и разглобих клемореда на запалителния ключ и вътре виждам по медните пластини нагар, чак греста е черна. Струва ми се, че това е от значение.

20211108_125404.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да внеса малко допълнителна информация. Смених датчика на разпределителния вал защото съм аджамия. Датчика на коляновия вал го намерих, не го намирах защото съм аджамия. И Check Engina свети и нямам километраж, понеже аз счупих датчика без да искам при поставянето му, защото съм аджамия! 😁 
В общи линии писах темата когато не бях много запознат. Неволята учи. За няколко месеца научих доста неща и доста четох рових, пипах, мерих и т.н.
Та конкретно проблема е не пали в топло или на топъл двигател, мига лампата на имобилайзера и по това, което намерих за моя автомобил проблема не е в стартер, алтернатор, ЕКУ, горивна система и други. Проблема по-всичко личи е чисто електрически и се появява при положение на ключа ON (II) (на контакт), сякаш имобилайзера не го познава, но направих и диагностика на веригата на имобилайзера, там изглежда всичко е наред. Притеснява ме нагара от снимката по-горе и силно вярвам, че там се крие моя проблем с паленето на топло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...