Jump to content
Guest emod

D15z8 Vtec-e

Recommended Posts

Guest emod

Колеги проблема ми е следния: мотор д15з8, економичен втек,

имах странен шум след смяна на ангренажния ремък, та реших да погледна какво точно става и да използвам момента да си регулурам клапаните. Свалих капака покриващ ангренажния ремък запалих двигателя и :D проблем ... когато подам повечко газ - някъде около 3000 об/мин разпределителния вал почва да танцува с около 2 мм (снимка) в аксиална посока.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Понеже нямах под ръка инструмент да замеря точно луфта, преценката ми е на око при работещ мотор. По книга аксиалния луфт на разпр. вал е 0.05 ... 0.15 мм, а при мен далеч надхвърля тези граници. Питането ми е някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и как го е решил. Иначе като решение на проблема в рем. книга пише смяна на глава или разпр. вал :D зависи кое се е прецакало.

Моля помогнете :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

най-накрая снимкииииии :D спора за 6ген 1.5 и какъв е втек-а приключи :D луфта на вала се определя само от едно нещо: откъм делкото, ако не се лъжа на последната лапа има канал, а вала има разширение което влиза в канала. Ще ти се наложи да свалиш лапите с кавалите за да видиш канала ли е износен или самия вал.За съжаление и в двата случая си неприятно загазил :punk:Между другото, ако не се лъжа, фиксиращия канал е само на лапата, защото без лапи валът мърда много и чак като я сложиш се фиксира. Така че сваляй лапите и кавалите и огледай кое точно е износено, и ако си късметлия, може лапата да се реставрира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на 1 нет за отговора. При първа възможност (щото карам всеки ден яко), ще го разглобя и ще видя какво е станало. Ако се налага пълно разглобяване на главата ще постна и снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

най-накрая снимкииииии :) спора за 6ген 1.5 и какъв е втек-а приключи :D ...

ами то като гледам снимките ми се струва 4е е същото като при мен ;) или греша може би? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съвсем не грешиш... абсолютен икономичен втек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest emod

Да възродя темата от пепелта.

Най-накрая (почти година по-късно) успях да се сдобия с глава за моя мотор. Сега ми предстой шлайфане на главата и проверка и напасване на клапаните, но имам едно питане - За да се мине главата на шлайф трябва ли да се махат е те тия "неща" дето съм ги посочил със червените стрелки (сори ама така и не и можах да разбера как се наричат).

 

Публикувано изображение

 

Ако се махат някой може ли да каже как става самото махане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На главата се поставят най малко две стоманени подложки в двата края /завиват се в отвори с резба /, за да може да се закрепи на електромагнита на масата на машината. В зависимост от дебелината на подложките и напречният ход на масата е възможно да се шлайфа и без да се демонтира друго, просто трябва да се прецени на място дали е възможно, като главата се постави в края на въпросната маса. Аз лично мисля, че при добро желание шлайфиста може да се справи. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти колега аз съм бивш шлайфист и и при добро желание ако сложи по високи подложки и ще стане работата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите nikolai_fox и sebulba за отговорите. Щом може да стане без да ги свалям, ще настоявам да я минат на шлайфа, като използват по високи подложки. Дали обаче ще има проблем при зенкероването на леглата на клапаните и последващото им притриване (напасване)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай Омбре бая такива глави са шлайфани (мойта поне 3 пъти) и шлайфиста до колкото знам никога не се е оплаквал. В никакъв случай не се опитвай да ги махнеш тези тръби.За напасването на клапаните също не е проблем, но за зенкероването... ( ех да знаех какво е зенкероване) Предполагам че е фрезоване на леглата. То до колкото знам се прави с главата под ъгъл, така че пак не трябва да е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за зенкероването... ( ех да знаех какво е зенкероване) Предполагам че е фрезоване на леглата. То до колкото знам се прави с главата под ъгъл, така че пак не трябва да е проблем.

1 нет Прав си! Може да се нарече и така. Ако възникнат някакви проблеми със шлайфа ще дойда направо при Омбре.Клапаните ги свалях снощи - леглата са в много добро състояние. Ще ги пипна леко "на ръка" и ще станат супер. Държиш ли все още на снимки от този вид глава (д15з8)?Между другото относно профила на "малката гърбица" на разпределителния вал (става въпрос за всмукателните клапани при Втек-Е (д15з8)) - при грубо замерване (с шублер) отклонението от идеална окръжност в най-издадената точка е 0,6 мм. Единият всмукателен клапан при неработещ Втек се отваря именно от тази 0,6 мм разлика, за да не полепва гориво-въздушната смес по него (това слага точка на дискусията ни по тази тема :unsure: ) - Между другото ти беше абсолютно прав :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, но няма нужда от повече снимки. Както помниш само началната снимка беше необходима преди време когато не бяхме виждали такова животно. Само искам да поясня, че щом повдигането на тънката гърбица е около 0.6, значи в 3 клапанов режим, четвъртия отваря около 1мм заради лостовия механизъм създаден от кобилицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...