sunny 0 #1 Публикувано 22 Май, 2007 Колега,какво да ти кажа?По принцип 98 го водят по хубав бензин!А относно цената-разликата е минимална!Последно маи е 95-2.02 и 98-2.08!!!на разли4ните места е разли4но!Аз ли4но ве4е сипвам 98,но не намирам някаква съществена разлика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #2 Отговорено 22 Май, 2007 Колега аз съм със същия двигател и от много време още с предишните си коли ползвам само горива на ОМВ и съм много доволен.Сега слагам 2 към 1 95/100 от ОМВ цената му е 95-2.02 100-2.21Според мен има промяна във вървенето и това го осетих за път за София, доста по-динамичен става двигателя а и както ти каза горивата тук не отговарят на Европейските стандарти затова според мен де е нужно да смесваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Rammkopf #3 Отговорено 22 Май, 2007 Знаете, че за да усетите разликата веднага, е нужно да ресетнете ECU-то, за да изчистите запаметените knock-моменти от стария бензин, нали? Инак ще ви трябва бая каране, за да се апроксимират новите характеристики. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
toto_spa 0 #4 Отговорено 22 Май, 2007 от 2 месеца карам с ОМВ 100 разлика в варвенето няма а расхода на бензин е с 1 литар по малко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest JoroHondata #5 Отговорено 22 Май, 2007 здравейтеИ аз нямах никакво понятие от бензини, но моля колеги хвърлете едно око на този сайт:http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%...%B7%D0%B8%D0%BDОт там разбрах, че октановото число е само да се намалят или изчезнат напълно детонациите при работа на двигателите (детонационно горене), октановото число няма почти никакво отношение към мощността според менНа моята Хонда и дават бензин А91, но за Австрия. Предполагам така е с повечето коли, внесени от Европа, разбира се, има значение и какъв е точно моделаБлагодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest My Honda #6 Отговорено 22 Май, 2007 Знаете, че за да усетите разликата веднага, е нужно да ресетнете ECU-то, за да изчистите запаметените knock-моменти от стария бензин, нали? Инак ще ви трябва бая каране, за да се апроксимират новите характеристики.Как се ресетва ECU, и то на англичанка ако има разлика??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Rammkopf #7 Отговорено 22 Май, 2007 (Редактирано) Знаете, че за да усетите разликата веднага, е нужно да ресетнете ECU-то, за да изчистите запаметените knock-моменти от стария бензин, нали? Инак ще ви трябва бая каране, за да се апроксимират новите характеристики.Как се ресетва ECU, и то на англичанка ако има разлика???Честно да си кажа - т'ва го знам само на теория, че ТРЯБВА да се направи. Практически как се реализира - нямам идея. Трябва да прочета някъде. Но англичанка или японка - моторът би трябвало да следва една идеология (или да има минимални вариации при различните модели).JoroHondata - мощността се вдига, но САМО при мотори, които са направени да бягат. Гледах такъв тест по "Fifth Gear" между 3 автомобила. Първото беше някакво изсипано Clio, май, втората не я помня, а третата беше Subaru Impreza WRX STi. Та, тестваха ги с 3 различни вида бензини и Реното си държеше 81 коня мощност. Втората каруца държеше сто-и-не-знам-ти-колко с първите два бензина, а най-якият бензин накрая даде прираст с 2 коня или нещо такова. Субаруто, от своя страна, даде към 30-ина коня горница, ако не ме лъже паметта. Помня, че беше внушителна двуцифрена стойност. А октановото число определя склонността на бензина към самодетонация под компресия, да. И е нормално да ти падне разходът, но дали разликата в цените на бензините не обезсмисля една такава икономия (която много зависи и от карането ти)? Редактирано 22 Май, 2007 от Rammkopf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #8 Отговорено 22 Май, 2007 Еднозначен отговор на 95 или 98 няма . Едиствения отговор можеш сам да си намериш. Караш 1-2 месеца с 98 .... после с 95. Гледаш колко харчи по 2та начина и засичаш дали разликата ти избива парите. Ако успее да стане равно ... карай си с 98 . Имам едно наблюдение аз , че извънградско с 98 харчи повече отколкото с 95. Не го натяквам като твърдение , но с 2 коли които съм пробвал все така ми се случва. Може и случайно да е . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ironstone 0 #9 Отговорено 23 Май, 2007 (Редактирано) Благодаря за коментарите , ще тествам само 98 да видя има ли смисъл. До момента поне ми се струва, че се посъбуди колата, но може и да греша. Редактирано 23 Май, 2007 от Ironstone Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 206 #10 Отговорено 23 Май, 2007 айде сега ми обяснете понеже съм тъп, откъде накъде 98 или 100 ще дава повече мощност и ще харчи по-малко?Октана показва скоростта на горене/склонност към детонации.По-висок октан - по-ниска скорост на горене, по-малка склонност към детонации.Примелно 5ген им дават А92 - препоръчително гориво от японците... с по-висок октан най-много да се получи че ЕКУ-то не успява да измести достатъчно запалването и недоизгаря горивото (както при каране на газ или метан които са с октан над 100)Сега, ако сипваме 95, пък той е 88 друг въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #11 Отговорено 23 Май, 2007 Знаете, че за да усетите разликата веднага, е нужно да ресетнете ECU-то, за да изчистите запаметените knock-моменти от стария бензин, нали? Инак ще ви трябва бая каране, за да се апроксимират новите характеристики.Как се ресетва ECU, и то на англичанка ако има разлика???Честно да си кажа - т'ва го знам само на теория, че ТРЯБВА да се направи. Практически как се реализира - нямам идея. Трябва да прочета някъде. Но англичанка или японка - моторът би трябвало да следва една идеология (или да има минимални вариации при различните модели).JoroHondata - мощността се вдига, но САМО при мотори, които са направени да бягат. Гледах такъв тест по "Fifth Gear" между 3 автомобила. Първото беше някакво изсипано Clio, май, втората не я помня, а третата беше Subaru Impreza WRX STi. Та, тестваха ги с 3 различни вида бензини и Реното си държеше 81 коня мощност. Втората каруца държеше сто-и-не-знам-ти-колко с първите два бензина, а най-якият бензин накрая даде прираст с 2 коня или нещо такова. Субаруто, от своя страна, даде към 30-ина коня горница, ако не ме лъже паметта. Помня, че беше внушителна двуцифрена стойност. А октановото число определя склонността на бензина към самодетонация под компресия, да. И е нормално да ти падне разходът, но дали разликата в цените на бензините не обезсмисля една такава икономия (която много зависи и от карането ти)? здрасти не съм много сигурен в думите си, но предполагам, че в по- високооктановите бензини може да се слагат и някакви добавки за по- пълноценно горене, и от там може би има повишаване на мощността до скоро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ironstone 0 #12 Отговорено 23 Май, 2007 айде сега ми обяснете понеже съм тъп, откъде накъде 98 или 100 ще дава повече мощност и ще харчи по-малко?Октана показва скоростта на горене/склонност към детонации.По-висок октан - по-ниска скорост на горене, по-малка склонност към детонации.Примелно 5ген им дават А92 - препоръчително гориво от японците... с по-висок октан най-много да се получи че ЕКУ-то не успява да измести достатъчно запалването и недоизгаря горивото (както при каране на газ или метан които са с октан над 100)Сега, ако сипваме 95, пък той е 88 друг въпрос.Питам бе шефе, не разбирам и питам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Калоян Кателиев 0 #13 Отговорено 23 Май, 2007 Ясно, баба ми гледа кокошки на село, та поне да знаела какво яде. Я че си копам петролен кладенец у дворо, барем да знам к'во горя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BENJI_CRX 8 #14 Отговорено 23 Май, 2007 нашите бензиностанции са далеч от всякакви стандарти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Greenwater 0 #15 Отговорено 23 Май, 2007 нашите бензиностанции са далеч от всякакви стандарти мм....да за сажаление аз за туй си карам само с ОМВ ама колко е добър бензина им знам ли Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #16 Отговорено 23 Май, 2007 .....откъде накъде 98 или 100 ще дава повече мощност и ще харчи по-малко?....... Ами виж сега аз не съм най-компетентния тук, но според мен по-малкия харч идва от това че колата като цяло става по-мощтна (незнам защо) от А-98 или А-100 и дава нещо като дизелова опция за колата ни, там където сме минавали на по-ниска предавка поради липсата на мощтност при по-високия октан няма такива филми с една дума колата повече дърпа като дизеларите ПС Няма начин ако сложиш А-98 или А-100 на бензиностанцията и после да не се усети е разбира се е от значение и колко ти е пълен резервоара с А-95 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Калоян Кателиев 0 #17 Отговорено 23 Май, 2007 (Редактирано) Ето к'во издирих за ресет на ECU-то:http://www.superhonda.com/forum/showthread.php?t=129796В общи линии, във всеки един manual трябва да го пише като манипулация за съответната HONDA. Това казват по форумите.А има и много интересни съвети в тая тема от линка. Хор'та казват, че е хубаво периодично да се прави ресет на ECU-то с оглед избягване на мощностни загуби при зареждане на различни бензини. Точно оня ден си мислех колко би било полезно да се ресетва компютъра на всяко зареждане, предвид качеството на нашите горива. Замислете се преди да ходите на гонки дали само якият тунинг е важен, за да издърпваме пустите турбинирани голфове на старт. Редактирано 23 Май, 2007 от Rammkopf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове