koleca 7 #1 Публикувано 27 Ноември, 2020 Здравейте, вече дълго време карам акорда f18b2 и му идва времето за ремонт на мотора. НО! Намерих си глава от h22a7 и един тестов блок f20b6 със свършили бутала вече. Първоначално идеята беше да направя F20b6 с глава от h22 но така като гледам по магазините за авточасти стигнах до извода че гарнитурата на главата е еднаква (1.8 и 2.0) тоест би трябвало тая глава да стане и на f18b2. Идеята за f20b6 дойде от там че вече има направени такива двигатели но не намерих да е правено на f18. Другото предимство да избера f18 е това че блока да си остане моя, но дали е възбожно да стане и какво превъзходстово има f20b6 пред f18b2. Ще съм благодарен на всеки който се включе в тоя диалог и дано да излезе нещо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 281 #2 Отговорено 30 Ноември, 2020 F20B6 е с 88 мм. ход. F18B2 е с 81,5мм. ход. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Благовест Калински 17 #3 Отговорено 15 Декември, 2020 (Редактирано) If all H&F series engines have the same deck height, what does that mean? That means that you can put F23 parts in an H22. Or H22 parts in an F23. Or H23 parts in an H22. Or F22 parts in an F23..... You get the idea. Why does this matter? Unlike B-series engines, which all have different deck heights and means they must use different length rods whether you're building a B16, B18a or B18c. In the H&F Series world, since the deck height is the same for all H&F series it means that you can swap rotating assemblies easily. Just match your crank to your rods and pistons, then you can put that rotating assembly into any H&F series block. For example, if you have an H23 crank, rods and pistons, but you don't have an H23 block don't worry! You can install that assembly into an F23, or and H22, or even an F20b. You'll just need to consider the bore size and the main journal diameter. MAIN JOURNAL DIAMETER: Of course there are exceptions. While the more popular H&F series have 55mm mains, some of the early 90's blocks use smaller mains. Here's the list of main journal diameters by block: H22A = 50mm H22A1 = 50mm H22A4 = 55mm H22A4 = 50mm (1997 Only) H23A = 55mm H23A1 = 50mm F20A = 50mm F20B = 55mm F22A = 50mm F22B = 50mm F22B1 = 50mm F22B2 = 50mm F23A = 55mm The H22a1, H23a1 and F22 blocks have 50mm mains. These are the engines in early 90's Preludes and Accords. (they're easily identified because they're closed deck, see picture below). These engines will only accept cranks that have 50mm main journals. So you won't be putting F23 rotating assemblies or any 55mm H&F series rotating assemblies into your engine if you have this earlier version of an H22, H23 or F22. BUT you can swap F22 cranks into your early H22 or H23 and have a sleeper stroker! Oт това следва, че може да ползваш твоя блок с карантийте на Ф20 и да захлупиш с Х22 глава.... Ще е интересен Франк.. Редактирано 15 Декември, 2020 от Благовест Калински 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
koleca 7 #4 Отговорено 19 Декември, 2020 Благодаря колега, намерих от един колега двигател 1.8, че моя не ми се рискува да го махам от колата за сега. Мисля да прежаля едни пари и дано буталата му да са читави и ще пробвам да сложа коляновия вал от 2.0 с биелите и да видим дали ще стане. В различни сайтове гледах и се оказа че сегментите и буталните болтове са еднакви на двата двигателя и ме съмнява че разликата е в челата само на буталата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове