Jump to content
Jilkata

Помощ при тунинг на D16Y2

Recommended Posts

Здравейте, колата е Civic 6 с D16Y2. Моля за съвети как мога в някаква степен да увелича мощността на колата без някакви грандиозни инвестиции и без да има сериозен риск за двигателя (не говорим за олекотяване, махане на седалки или махане на катализатор). Доколкото знам, има възможност да се нагласи V-tec-а да се включва по-рано, но не съм наясно доколко безопасно е това. По принцип стилът ми на каране е спокоен, но идеята е при изпреварване колата да стане по-пъргава. Както и сами разбирате, не съм много наясно с материята при тунинга, така че всяко мнение ще е от полза. Благодаря за вниманието и очаквам вашите предложения ^^

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също забравих да спомена, колата в момента е със спортен алуминиев радиатор и спортен съединител Exedy. Иначе е изцяло стокова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да засилиш двигателя в твоя случай (говоря за глава/блок) трябва да налееш много пари и инвестицията не си струва. По-евтино и по-ефективно ще е да си вземеш B16. Ефектект ще има ако помогнеш на двигателя да диша по-добре, т.е спортен въздушен филтър, изпускател и генерация, но пък не искаш да си махаш катализатора (всъщност сигурен ли си, че имаш :) ) Тези трите неща вървят в комплект и ефект от тях няма да има ако не е изпълнено едно от трите, особено ако останеш със стоковата генерация, говоря от опит. Не знам с каква скоростна кутия си, ако е с дълги скорости сложи такава с по-къси, например 4,2 файнъл или 4,43. Аз минах от 3,8 на 4,43 и колата най-после тръгна. Това е и най-смислената модификация, която можеш да направиш, няма и нужда да търсиш компютър, който се чипва и да плащаш 300-350лв. за настройки. Слагаш и караш.

На теб и стоков двигателя си ти е с 125к.с и би трябвало да ти е достатъчен, щом не си рацер :) Сигурен ли си, че всичко е наред с колата, почни първо от там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, teodor_tsonev написа:

За да засилиш двигателя в твоя случай (говоря за глава/блок) трябва да налееш много пари и инвестицията не си струва. По-евтино и по-ефективно ще е да си вземеш B16. Ефектект ще има ако помогнеш на двигателя да диша по-добре, т.е спортен въздушен филтър, изпускател и генерация, но пък не искаш да си махаш катализатора (всъщност сигурен ли си, че имаш :) ) Тези трите неща вървят в комплект и ефект от тях няма да има ако не е изпълнено едно от трите, особено ако останеш със стоковата генерация, говоря от опит. Не знам с каква скоростна кутия си, ако е с дълги скорости сложи такава с по-къси, например 4,2 файнъл или 4,43. Аз минах от 3,8 на 4,43 и колата най-после тръгна. Това е и най-смислената модификация, която можеш да направиш, няма и нужда да търсиш компютър, който се чипва и да плащаш 300-350лв. за настройки. Слагаш и караш.

На теб и стоков двигателя си ти е с 125к.с и би трябвало да ти е достатъчен, щом не си рацер :) Сигурен ли си, че всичко е наред с колата, почни първо от там.

 

Двигателя е в отлично състояние, веднага отговаря като му подадеш. Това е една от причините да не искам да го сменям. Другата е, че не ми се дават много пари. Засичал съм от 0 до 100 и си покрива заводските данни. Скоростната кутия е доста къса и мисля, че няма нужда от корекции. Иначе нова спортна изпускателна система с колко ще вдигне конете, грубо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без пари няма да стане и не всичко е к.с. Тунинга на атмосферни двигатели е много скъп и резултата може да те разочарова. Хубава генерация с хубав спортен въздушен филтър и изпускател при твоя сетъп може да ти вдигнат 5-6 к.с, но ще ти трябва компютър и настройки. Много е относително, при моя сетъп генерацията ми е рестриктивен елемент и ако сложа хубава такава на Ф55 мога да кача и 10-15 к.с., но при теб не е чак толкова. Щом 125к.с с къса скоростна кутия ти се струва мудно, то по-евтино ще ти излезе да смениш автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че без пари не става, но не ми се струва много ок да дам 2000 лв за турбо за да вдигне само 60-70 кс, примерно. Затова въпросът ми беше дали има и други варианти.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Jilkata написа:

Знам, че без пари не става, но не ми се струва много ок да дам 2000 лв за турбо за да вдигне само 60-70 кс, примерно. Затова въпросът ми беше дали има и други варианти.

Само? :)
Ти 60-70к.с знаеш ли колко са? По принцип конските сили от турбо са най-евтини, но това си е за писта, в града полицаите ще ти правят проблеми, може и да ти спрат колата от движение. За да засилиш атмосферен двигател (без турбо) си приготви пак 2000лв., говоря за хубави части и не се наемам да ти казвам колко коня ще вдигнеш, но няма да са 60-70 със сигурност. Ако беше с 1.4 лесно, но с 125к.с и къса скоростна кутия пак ти казвам, по-добре смени колата ако не ти стигат.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...