Jump to content
Legend91

Вибрации във (и само) във волана

Recommended Posts

Споменах това и в темата "Моят Акорд",  но нека все пак,  както си му е редът,  да го пусна като тема. 

Става въпрос за Accord V6,  при който имам свиреща на студено помпа на сервоуправлението и вибрации,  но само във волана.  Отваряш капака,  пипаш двигателя: нищо,  вътре в купето - също нищо.  Вибрациите са във волана само и то на неподвижен автомобил,  много ясно че като го подкара човек много повече   вибрации ще идват от "качествената"  настилка 😁

 

Въпросът ми е дали това не идва от помпата или дали и свиренето на помпата и вибрациите не се причиняват от едно-единствено нещо и това е неправилно натегнат ремък? Приветствам всякакви идеи и Благодаря на всички отзовали се!

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже вибрации трудно се обясняват, ето ти клипчета, за да прецениш и пробваш при теб как изглежда водата на волана и на мотора, па да видим.

Мотора ми е хладен - около 2 мин - докато я изкарам от гаража и налея водата, па отворя капака.

Той принципно е бързо загряващ - нали е 6-так, а стрелката за това време се качи на мястото си, но това не го прави загрял. :)

Видно е че си има леки вибрации, а на волана сигурно се предават 10% от тях

Пак казвам, мотора не се усеща никъде в колата, освен съвсем леко на волана, а степента на виброзащитата е видна от клипчетата.

Вибрации от ремък - едва ли, но си го провери колко е натегнат.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те моите видеа май за нищо не стават, но ги направих в гаража, толкова можа камерката на N9 на недобро осветление. Другото. Отново съм с отлични впечатления от Мазда Плевен, които отново бяха супер любезни и ми обясниха всичко много добре. Понеже има теч на масло вътре в делкото (прословутият семеринг, за който Хонда не дават номер на част) е възможно потеклото масло да прекъсва за части от секундата запалването и затова мотора да работи нестабилно. Другото което ми казаха е, след като се отстрани този проблем, да си проверя тампона зад двигателя откъм кабината. Ремъка на сервопомпата го проверих и при натиск (не съм и сигурен колкот трябва да се натиска) се отклони  сигурно с едно 2 см, при зададени от Хонда 13 - 16 мм. Ето и видеата:

 

 

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина от видеата не си личи нищо. Не писах да ползваш същата прозрачна и висока чашка, и да е почти пълна, но мислех че е ясно. Снимаш от посока и разстояние които да покажат на фокус трептенето на водата. Трудно е - знам, но... :)

За ремъка: щом има писано отклонение при натиск за твоя мотор, то трябва да е посочена и сила на натиска.

Ако има пропускане на запалването (каквито подозрения имаш), това не е вибриране на мотора, а претрисане. Тоест, работи си с нормални вибрации, но от време на време се размества повечко, един вид потреперва в коша и после пак работи спокойно с нормалните ситни вибрации. Претрисането може да го има и през секунда и през по-дълги интервали. На видеото обаче не видях такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това успях да заснема днес:

 

Що се отнася до натиска, в ръководството за потребителя Хонда не упоменават конкретен натиск, пише "да се натисне с палец"

pulleys.thumb.jpg.f4d0feb1e7600e6c405134e0d7959f38.jpg

 

В сервизното ръководство което имам е дадено 98 Нютона или се мери със специален инструмент (дали въобще някой има такъв?...)

beltservice.thumb.jpg.272358c70a66434b64d11e443ae4b4cf.jpg

 

Като цяло вибрациите не са големи, но ми се вижда съмнително 6 цилиндров двигател да причинява повече вибрации и то само във волана от 4 цилиндров? Фактически оказва се че самият двигател вибрира по-малко, но на волана се усеща повече отколкото на 4-цилиндрова Хонда?!?

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледайки макар и кратките клипчета, виждам че вибрациите на волана са доста по-малки, от тези на мотора. Смятам че е нормално да ги има, все пак рейката и при теб вероятно е монтирана на магарето, а не на моторния щит на купето.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,  а защо при един 4-цилиндров мотор вибрациите във волана са по-малко? Не разбирам,  как така двигателя вибрира по-малко от 4-цилиндров,  а волана -  повече? Възможно ли е да е от тампона? Как  точно да проверя натегнатостта на ремъка на помпата на сервоуправлението? И ощ нещо,  ако всъщност ремъка се е поразхлабил,  това не е ли по-добре за помпата,  щом вие,  в смисъл че няма да "натиска" толкова много лагера ѝ? Може ли да ме насочите към някой който ремонтира помпи,  или по-добре да купувам от рециклираните?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от добрите практики и опции в този форум е да попълниш в профила си каква точно Хонда караш и в кой град живееш. Това ще ти е полезно в такива случаи.

Ако ремъкът е хлабав - това се вижда с просто око - между 2 ролки е дъговиден, а не прав, а огъването с палец е около 2 см.

Ако е пренатегнат, натискането с палец го огъва съвсем леко (5-6 мм преди да те заболи палеца). Ако е в нормата около 10-15 мм. Ако е в 2-те крайности не е препоръчително, но от това не се получават вибрации, ако не е крива шайбата, а още по-малко пък да стигат до волана.

Не е ясно с каква кола сравняваш твоята, но най-адекватно е да е със същата.

Ако имаш съмнения и малък опит - иди в сервиз, комуто имаш доверие, и нека огледат.

За тях ще е полезно и да знаят кога и евентуално от какво са се появили тези вибрации на волана (които те дразнят и преди не ги е имало), или са били по-слаби. 

Ремъкът не бива да свири, при никакви обстоятелства - това значи че приплъзва! Да, така натоварва лагера по-малко, но се износва много бързо.

Ако вече лагерът е пътник, може да задържа, и дори опънат ремък да просвирва, но това не е проблем в помпата, особенно, ако лагерът и е сменяем.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много Цецо! Сравнявам с 4 цилиндров Акорд.  Според това което си написал ремъка би трябвало да е ОК,  защото не е с дъговидна форма,  нито е прекалено опънат.  Помпата издава звук все едно работи с малко масло, и това само на студено,  а масло в казанчето има,  даже съм го сменял.  Явно лагера е заминал.  Искаше ми се да я поправят,  вместо да купувам рециклирана,  но ако вторите са по-добри и ремонта е по-малко рисков,  ще избера рециклирана.

В Мазда ми казаха че V образните 6 цилиндрови двигатели работели с повече вибрации.  В сравнение с какво обаче? Може би с 6 цилиндров редови двигател. За мен 4 цилиндровия,  виждам го с очите си,  вибрира повече.  Там е работата че вътре по-не се усеща,  до степен да съм въртял стартер на работещ мотор. Затова ми е изненадващо волана да трепери,  макар и с малко: то се вижда че водата едва образува вълнички.  Ще пробвам да оправя делкото   според тяхната хипотеза пък ще видим...Утре ще пробвам да заснема още едно видео,  в бързината дори не съм видял че камерата има режим близък план и пак ще постна.  Благодарско за съветите  и хубава вечер!

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е разковничето - винаги зависи с какво сравняваш. Дори и да е същата кола, пак не е гаранция че че моторът и тампонитему са в адекватна кондиция.

Другото важно е да не се филмираш прекалено. Тези вибрации са минимални. Ако ги нямаше и аз по светофарите щях да имам чувството че Ледженда има старт/стоп система - ама нема. :)

Свали ремъка от хидр. помпа и виж шайбата има ли луфт и някакъв звук при въртене на ръка и неработещ мотор. Навий на нея 2 метра здрав кабел или сезал, и я развърти силно, за да чуеш и на по-високи обороти как е.

Маслото си го сменял, но с какво? Honda PSF ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата,  когато е студено маслото вие здраво,  а дори ми се струва, че и нещо като жужене/стържене долавям. Интересно е че виенето не започва веднага след запалване,  а след около минута,  тогава се чува най-силно и постепенно със загряването воят утихва до пълно мълчание. Но засега никой не иска да я ремонтира,  предлагали са ми само да я сменят с друга втора употреба.  Обаче не се намират. Процедурата със свалянето на ремъка не се наемам да я правя сам. Маслото съм го сменял сам с източване на казанчето на няколко пъти с HONDA PSF. Оборотите ги дигам честичко,  защото обичам да си покарвам и да слушам ВИТЕК-а (а и тя доста предпразполага да я настъпваш :D) и дори понякога градско нарочно карам на D3 за да поддържа високи обороти и да изпарява конденза, но помпата тогава - на загряло не се чува, а все пак съм в купето и насрещният вятър духа с над 80, 90, 120. Тия дни ще заснема и едно хубаво видео със звук от помпата,  можех днес,  но бързах за тренировка и забравих.  Но като стане студено,  най се чува.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е звука който издава помпата. Засилва се при въртене на волана

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау, това от твойта кола ли се чува!?

Усилва се винаги при въртене на волана, или само когато той е в крайни ляво / дясно положения?

Има ли моменти в които волана става по-тежък?

Има ли балончета въздух в казанчето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.  Въртях само по четвърт оборот наляво и надясно и тогава се чува този шум.  Иначе пак се чува, но доста по-слабо.  Това на студен двигател,  3-4 минути след палене. На връщане вече не се чува нищо. Няма въздух в казанчето,  а волана е нормално лек.  Става дори по-лек със скоростта,  но това го отдавам и на неравната настилка и мекото окачване.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ли? Странно е и вероятно е свързано с първоначално студеното масло в хидравликата.

Може да има нещо затлачено някъде и в началото да има високо съпротивление на маслото в системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, ceco_accord said:

Може да има нещо затлачено някъде

 

A това нещо как може да се разбере със сигурност? Ето още видео със звук отвътре и отвън:

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вибрациите не са притеснителни.

Чувам че звукът се усилва само при навиване на волана от право към ляво и дясно положение, а на обратно (връщане към центъра) изчезва.

Това вероятно не е от помпата, а от маркуча, в който има 1 клапан, но нямам опит с такъв случай.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,  Цецо! А ако дам и помпата и рейката на специалист, защото и рейката има теч,  мога ли да очаквам добър резултат? Примерно в София,  в Студентски Град? За там са ми казвали че има добър майстор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако рейката тропа и има теч - по-добре я ремонтирай.

Погрижи се комплексно за кормилната уредба. Няма да е евтино, но е важно. Питай тук-таме из Плевен (щом си там) дано някой от форума се обади и препоръча доверен спец.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт по темата: след като намерих и смених помпата гадния шум изчезна, но вибрациите си остават. При натисната спирачка на D4 се усещат, и се засилват още повече на задна скорост, по-малко на скорост и повече при натисната спирачка. Това какво трябва да значи? Нещо с хидротрансформатора или просто така си работи? Веднъж, на много стръмен наклон ми се наложи хем да държа спирачка хем да натискам газта, за да не хукне назад, вероятно съм прекалил, защото цялата кола се затресе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли разлика в силата на вибрациите при R и D когато мотор и кутия са студени и след като си карал извънградско?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord
Не съм обръщал особено внимание. Мисля че на студено са повече. При всички случаи на R са повече отколкото на D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега специално проверих и това. Сутринта беше добре загрята и престоя 2 часа в гаража преди да я изкарам отново, вибрациите на R бяха все така повече отколкото на D, но по-малко от сутринта на студения старт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...