Jump to content
miro.85

Проблема с развиване на болт на хидравличната помпа

Recommended Posts

Колеги здравейте, днес реших да сваля маркуча на хидравликата защото беше омаслен от към рейката се отви, но болтовете на помпата единия пукна и се отвива на пръсти  а другия тръгна 2 оборота но започна да върви мазно върнах обратно и после опитах пак но пак  върви мазно! Какво да правя ако се скъса не съм сигурен че ще може да се разпробие за да го отвия с обратен метчик? Имал ли е някой подобен казус и какво бихте посъветвали?

Благодаря предварително!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А къде омазнява маркуча , защо го сваляш, имаш друг за смяна ли?

Не съм имал такъв проблем и при теб е просто случайно, никой не е казвал да има проблем.

Ако непременно трябва да го развиеш, нямаш друг избор, освен напред/назад и ако не разкара и се скъса, пробваш разни методи.

С обратния метчик едва ли ще стане. С него става обикновено когато болта е скъсан при натягане и резбата не е много стегната. В тоя случай резбата е стегната и ще се счупи метчика, което прави проблем за следващо разпробиване, защото той е твърд.

Все пак опитай с метчика и ако не става, разпробивай с бургия малко по-малка от резбата в отвора, почистват се остатъците и с метчик се повтаря резбата...

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркуча е леко осмаслен точно на керба между тръбата от към помпата, във  форума има тема за този проблем в Стамболийски имало цех за хидравлични маркуча и били сполучливи за Хонда Акорд дизел, местили всичко от стария на новия. Мойте притеснения са да не обере резбата в корпуса на помпата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болта тръгва но върви мазно, е е скъса.

Редактирано от miro.85
Не пълно описание

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, miro.85 написа:

Болта тръгва но върви мазно, не е скъсан, имам съмнения да не обере резбата в корпуса на помпата. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, miro.85 написа:

Болта тръгва но върви мазно, е е скъса.

Под мазно вероятно имаш предвид трудно.

Ако се смъкне резбата има 2 начина за оправяне:

- Пробиване/минаване на следващ размер

- Използване на специален кит за поправка на резби, който би трябвало да имат и авто работилниците в БГ (в Англия съм работил с такъв)

Принципа е - пробива се малко по-голям отвор, нарязва се резба с метчик от кита и се навива стоманена пружинка, която е с размера/стъпката на желаната резба. В нея после се завива болта. В кита има различни размери бургии/метчици/пружинки...

Разгледай ги, вероятно и в Ютюб има клипове:

https://www.google.com/search?q=screw+fix+coil+tool+kit&tbm=isch&ved=2ahUKEwih1aeK6d_sAhVDYBoKHf3fDNMQ2-cCegQIABAA&oq=screw+fix+coil+tool+kit&gs_lcp=CgNpbWcQDFCD6wZY0qYHYL29B2gAcAB4AIAB1QGIAbkMkgEFMC45LjGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=QN2dX6G1IMPAaf2_s5gN&bih=657&biw=1280&rlz=1C1AWFA_enBG862BG863

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, JapCar написа:

Под мазно вероятно имаш предвид трудно.

Ако се смъкне резбата има 2 начина за оправяне:

- Пробиване/минаване на следващ размер

- Използване на специален кит за поправка на резби, който би трябвало да имат и авто работилниците в БГ (в Англия съм работил с такъв)

Принципа е - пробива се малко по-голям отвор, нарязва се резба с метчик от кита и се навива стоманена пружинка, която е с размера/стъпката на желаната резба. В нея после се завива болта. В кита има различни размери бургии/метчици/пружинки...

Разгледай ги, вероятно и в Ютюб има клипове:

https://www.google.com/search?q=screw+fix+coil+tool+kit&tbm=isch&ved=2ahUKEwih1aeK6d_sAhVDYBoKHf3fDNMQ2-cCegQIABAA&oq=screw+fix+coil+tool+kit&gs_lcp=CgNpbWcQDFCD6wZY0qYHYL29B2gAcAB4AIAB1QGIAbkMkgEFMC45LjGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=QN2dX6G1IMPAaf2_s5gN&bih=657&biw=1280&rlz=1C1AWFA_enBG862BG863

Благодаря колега, това с пружина ще проверя,  за по горния размер ще трябва да се разпробие е фланеца на маркуча. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, miro.85 написа:

Благодаря колега, това с пружина ще проверя,  за по горния размер ще трябва да се разпробие е фланеца на маркуча. 

Добрите сервизи би трябвало да имат такива китове, малките може да ги нямат, а някои може и да не ги знаят... Не си струва да имаш собствен, защото рядко се налага.

Да, при вторият вариант трябва да се разшири отвора на фланеца, не знам дали позволява...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, проверих за такъв комплект има за 14лева такъв са резба м6x1.0 каквато е на помпата. 

Редактирано от miro.85
Подобно описание

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, miro.85 написа:

Благодаря колега, проверих за такъв комплект има за 14лева такъв са резба м6x1.0 каквато е на помпата. 

Ами действай, опитай да развиеш, имаш резервен вариант...ще си имаш резервни и за друг път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, JapCar написа:

Ами действай, опитай да развиеш, имаш резервен вариант...ще си имаш резервни и за друг път.

Здравейте колега, беше завит накриво,

 

резбата ще я оправя с метчик, добре че нямаше по големи щети, явно е пипал пишман майстор...

 

Още веднъж Ви Благодаря за съветите!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, няма защо, добре е , че е по-малката беля...С метчик ще се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, JapCar написа:

ОК, няма защо, добре е , че е по-малката беля...С метчик ще се оправи.

Здравейте колега,  утре ще ми изпратят рециклирания маркуч казаха че и о пръстен ще сменят, питането ми е като се монтира и се налее масло трябвали да се обезвъздошава и ако е да, как става?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маркуча е важно демпфера в средата му да е в правилната посока. 

Наливаш в казанчето маслото до максимума, палиш и въртиш волана 1-2 пъти в двете посоки от край до край. (един гледа да не падне под минимума, долива, така, че накрая да остане около или малко над средата)

Проверяваш за течове където е разглобявано. Няма друго обезвъздушаване.

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за компетентните отговори, взел съм 1л. Масло от Бултрако мисля да източат казанчето и тогава да налея новото,  тъкмо ще го сменя.

 

Още веднъж Ви Благодаря!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...