hEka 11 #1 Публикувано 18 Май, 2007 ако говориш за предни горни носачи могат да се избият... после вкарването на новите е трудната работа трябва да се направи на преса иначе не става... ако искаш още инфо по въпроса питай аз вчера сменях такъв болт... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jorski 1 #2 Отговорено 18 Май, 2007 Вчера се засекох с една хонда 5та и си побъбрихме с момчето, та той ми каза, че в скоростите се сипвало обикновенно 10w40 масло. Това ми се струва много странно и реших да се консултирам с някой който си е имал работа със скоростите. И още нещо, да имате представа дали могат да бъдат избити втулките на горните носачи или ще трябва да се израся многоооо пари за цели носачи. Има специално масло на Хонда за скоросни кутии.Ами да. Понеже мойта кошница е на 10 години, въпреки че сам адски доволен, явно гумените пръстени във втулките вече са остарели и са се напукали и поради този факт първо ми се разтропаха от ляво после и от дясно. Ще съм ти благодарен ако ме посъветваш от каде да си купя читави втулки и колко пари ти излезе ремонта. А отностно маслото виж какво е написал Майната "аз слагам 5W40 пълна синтетика в скоростите и е ок!" та незнам ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
go6i11 6 #3 Отговорено 18 Май, 2007 МТФ отиваш в представителството на хонда 18 лв за литър е маслото за скоростите требват ти 2 литра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Калоян Кателиев 0 #4 Отговорено 18 Май, 2007 Мислех, че в БГ не се внася MTF?! Нищо, де, т'ва сега е радостна новина! А някаква идея на колко време е желателно да се смени маслото в скоростната кутия? Моята 6-ген колица е таман на 10 години и подозирам, че масълцето й в предавките е още заводското. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest lookcho #5 Отговорено 18 Май, 2007 Мислех, че в БГ не се внася MTF?! Нищо, де, т'ва сега е радостна новина! А някаква идея на колко време е желателно да се смени маслото в скоростната кутия? Моята 6-ген колица е таман на 10 години и подозирам, че масълцето й в предавките е още заводското.ама някакви проблеми прави ли ти ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jorski 1 #6 Отговорено 18 Май, 2007 (Редактирано) Мислех, че в БГ не се внася MTF?! Нищо, де, т'ва сега е радостна новина! А някаква идея на колко време е желателно да се смени маслото в скоростната кутия? Моята 6-ген колица е таман на 10 години и подозирам, че масълцето й в предавките е още заводското.До колкото съм информиран на 40000 хилки, както и бензиновия филтър, ако е оригинален де. Редактирано 18 Май, 2007 от Jorski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Калоян Кателиев 0 #7 Отговорено 19 Май, 2007 (Редактирано) Мислех, че в БГ не се внася MTF?! Нищо, де, т'ва сега е радостна новина! А някаква идея на колко време е желателно да се смени маслото в скоростната кутия? Моята 6-ген колица е таман на 10 години и подозирам, че масълцето й в предавките е още заводското.ама някакви проблеми прави ли ти ?Проблеми не ми прави никакви. Предавките влизат мазно и точно. Не съм я поглеждал за ниво на мъзгоча вътре, но май няма течове. Чудя се дали да не го сменя профилактично просто. Или не е препоръчително?Jorski, бензинов филтър не съм сменял. Ама и колата не придръпва, не прекъсва, на място си държи 600 оборота (особено откак смених въздушния). Редактирано 19 Май, 2007 от Rammkopf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #8 Отговорено 19 Май, 2007 Проблеми не ми прави никакви. Предавките влизат мазно и точно. Не съм я поглеждал за ниво на мъзгоча вътре, но май няма течове. Чудя се дали да не го сменя профилактично просто. Или не е препоръчително?не се ремонтира нещо което работи ,а за скоростите смяната на масло си е ремонт ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #9 Отговорено 19 Май, 2007 Мислех, че в БГ не се внася MTF?! Нищо, де, т'ва сега е радостна новина! А някаква идея на колко време е желателно да се смени маслото в скоростната кутия? Моята 6-ген колица е таман на 10 години и подозирам, че масълцето й в предавките е още заводското.ама някакви проблеми прави ли ти ?Проблеми не ми прави никакви. Предавките влизат мазно и точно. Не съм я поглеждал за ниво на мъзгоча вътре, но май няма течове. Чудя се дали да не го сменя профилактично просто. Или не е препоръчително?Jorski, бензинов филтър не съм сменял. Ама и колата не придръпва, не прекъсва, на място си държи 600 оборота (особено откак смених въздушния).600 са малко, между 750 и 850 тряа да са Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #10 Отговорено 19 Май, 2007 МТФ отиваш в представителството на хонда 18 лв за литър е маслото за скоростите требват ти 2 литра Toва е отговора на въпроса ти. Lookcho, смяната на масло на скорости в книжката го дават като консуматив както и маслото на двигателя. Не се сменя толкова често ,а за мен данните от user manual-а е добре да се спазват. Аз също си го смених , макар че нямах проблеми със скоростите .Слага се само HONDA MTF от 6та генерация нагоре. По книга :нормални условия : 5години или 144 000 км /което се достигне първо/тежки условия : 2 години или 44 000 км.За тежки условия се счита при наличие на някой от следните фактори :- Каране по-малко от 8км на пътуване /16км ако е под 0 градуса/- Каране в много горещо време /над 32 градуса/- Продължително стоене в спряло положение /в задръствания демек/- Дърпане на ремарке/каравана или каране в планински условия.- Каране по кални , прашни или размразявани с препарати пътища.Ако само отвреме-навреме се кара колата в някои от горепосочените условия може да се счита за "нормални условия". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #11 Отговорено 19 Май, 2007 МТФ отиваш в представителството на хонда 18 лв за литър е маслото за скоростите требват ти 2 литра Yep, и 10 кинта е смяната там. Това си е просто консуматив, защо да не се смени Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hEka 11 #12 Отговорено 19 Май, 2007 Вчера се засекох с една хонда 5та и си побъбрихме с момчето, та той ми каза, че в скоростите се сипвало обикновенно 10w40 масло. Това ми се струва много странно и реших да се консултирам с някой който си е имал работа със скоростите. И още нещо, да имате представа дали могат да бъдат избити втулките на горните носачи или ще трябва да се израся многоооо пари за цели носачи. Има специално масло на Хонда за скоросни кутии.Ами да. Понеже мойта кошница е на 10 години, въпреки че сам адски доволен, явно гумените пръстени във втулките вече са остарели и са се напукали и поради този факт първо ми се разтропаха от ляво после и от дясно. Ще съм ти благодарен ако ме посъветваш от каде да си купя читави втулки и колко пари ти излезе ремонта. А отностно маслото виж какво е написал Майната "аз слагам 5W40 пълна синтетика в скоростите и е ок!" та незнам ?аз болта го взех от магазин за японски авточасти... 25лв.. естествено не е оригинален, което и си пролича де... като слагахме зегерката тя зе, че се счупи явно е била прекалено закалена ... след това се оказа че дължината на самия болт е малко по-голяма от оригиналния и като навиеш гайката тя бая подминава отвора на болта където се слага щифта .... абе накрая всичко беше побългарено, наместено и няма никакви проблеми... да видим колко ще изкара .... за сравнение такъв носач с болта от Бултрако е 400лв... ... иначе ремонта го прави бащата че той е разбирач ... но пак ти казвам ако слагаш такъв болт изобщо не си и помисляй за чук ...колкото и да блъскаш нищо няма да излезе... само преса му е мамата ама така е дет викат инструментите са половината работа... и се запаси за всеки случай със зегерки, а и още нещо ако решиш сам да го правиш... носача е хванат с два болта горе ...като отвориш капака единия се вижда лесен е за развиване но другия е от другата страна, а там има една топка кабелаци е е малко терсене ама с упоритост става ... успех в начинанието и ако има нещо казвай ако мога ще помагам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #13 Отговорено 19 Май, 2007 здравейте феновеотносно маслото за скоростната кутия не мисля, че е проблем да се сложи 10W40, конкретно за марка не уточнявам, защото съм пристрастен...има доста информация по този въпрос, за което благодаря на всичкидо скоро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest bob #14 Отговорено 19 Май, 2007 Щом няма проблеми не го пипай защото не се знае в БГ на какво ще попаднеш Това според мен е принцип за японските автомобили затова са добри защото нищо не се пипа освен масло ремъци и накладки и филтри но за скоростите недей Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Jorski #15 Отговорено 19 Май, 2007 Вчера се засекох с една хонда 5та и си побъбрихме с момчето, та той ми каза, че в скоростите се сипвало обикновенно 10w40 масло. Това ми се струва много странно и реших да се консултирам с някой който си е имал работа със скоростите. И още нещо, да имате представа дали могат да бъдат избити втулките на горните носачи или ще трябва да се израся многоооо пари за цели носачи. Има специално масло на Хонда за скоросни кутии. Ами да. Понеже мойта кошница е на 10 години, въпреки че сам адски доволен, явно гумените пръстени във втулките вече са остарели и са се напукали и поради този факт първо ми се разтропаха от ляво после и от дясно. Ще съм ти благодарен ако ме посъветваш от каде да си к Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #16 Отговорено 20 Май, 2007 здравейте колеги порових се доста по разни други форуми за вида на маслото в скоростната кутия и установих следното: вместо MTF, може да се сложи 10W30 или 10W40- не казвам нищо ново. Но по- интересното е, че се препоръчва само МИНЕРАЛНО масло, защото то не съдържа добавки, разяждащи месинговите ( или бронзовите) детайли (синхронизаторите) в скоростната кутия. Явно полусинтетичните или синтетичните масла съдържат такива добавки. В подкрепа на това ще кажа, че на моята хонда маслото в скоростната кутия е сменено на 80 000 км със "castrol getribeoil XL" по 3,45 ЕВРО/литър- това е именно най- обикновенно минерално масло с вискозитет W30, макар че Хондата е D14A4, 1997g. (имам подробна разпечатка какво е сменяно на Хондата от обслужващия сервиз "SVERAK"- Виена за 70К км (2003г), 80К км (2004г) и 90К км (2005г), която ми предоставиха по моя молба преди покупката на автомобила). Маслото за двигателя също е castrol ТXТ, но не зная какво е точно.Чудя се защо в сервиза са използвали обикновенно минерално масло в скоростната кутия при наличие на MTF, според мен защото може, и е по- евтино, друго обяснение нямам. Аз ще сложа MTF, според мен това е най- правилният избор.е, стана малко дълго пояснението, но се надявам да е полезно Поздрави, и безавариино каране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest JoroHondata #17 Отговорено 21 Май, 2007 здравейте колегиПроверих какво масло се препоръчва за скоростната (СК) кутия при Ники Златков за моделите Хонда след 1996г.: излизат от завода със специално масло за СК MOTUL 10W40, а всяка следваща смяна на маслото се препоръчва MOTUL 75W80. Първото въобще не е внасяно (не зная защо), а второто струва 18 лв/литър.Аз, както казах и в предишния пост съм за MTF, каквото и да е то !Безавариино пилотиране на всички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #18 Отговорено 22 Май, 2007 Ти при ники златков какво очакваш да ти препоръчат ;)1-во са вносителки на МОТУЛ2-ро това за 75W80 направо го забрави, това е трансмисионно масло. НЕ ГО СЛАГАЙ!сипи си МТФ или нотмално 10в40човече в скоростите просто сложи прилично масло... каквото ще да е, просто да не е нещо с неясен произход. А за това най-лесно е да минеш през някое представителство на хонда или сервиз продаващ МТФ и да дадеш 36лв за 2 литра Проспиид са си професионалисти но последно време много ми падат в класацията и това MOTUL 75W80току що ги свали с още един пункт надолу..... смешно е просто. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Любомир Велчев 0 #19 Отговорено 22 Май, 2007 Ти при ники златков какво очакваш да ти препоръчат ;)1-во са вносителки на МОТУЛ2-ро това за 75W80 направо го забрави, това е трансмисионно масло. НЕ ГО СЛАГАЙ!сипи си МТФ или нотмално 10в40човече в скоростите просто сложи прилично масло... каквото ще да е, просто да не е нещо с неясен произход. А за това най-лесно е да минеш през някое представителство на хонда или сервиз продаващ МТФ и да дадеш 36лв за 2 литра Проспиид са си професионалисти но последно време много ми падат в класацията и това MOTUL 75W80току що ги свали с още един пункт надолу..... смешно е просто.1.ники златков не е вносител на Мотул,а дистрибутор.Всеки може да го провери на саита www.motul.de като цъкнеш на лилавата линия ти излизат всички държави и съответно вносителителите.За Б-я е Тиримпорт ето им магазина за София .:http://catalog.bg/company.php?company=3233 Аз имам приятел със същата хонда и си купи 4100 10W40 на мотул това му излезе по-каталог. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #20 Отговорено 22 Май, 2007 интересно защо тогава на лепенката на тубата пише вносител ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Любомир Велчев 0 #21 Отговорено 22 Май, 2007 (Редактирано) Е ,за това нямам отговор. Редактирано 22 Май, 2007 от Любомир Велчев Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #22 Отговорено 22 Май, 2007 здравейтеТази информация за следваща смяна на маслото в СК я видях с очите си- gear oil 75W80, за Хонди 1.4, 1.5 и 1.6 след 1996 г., просто ви казвам фактите, а за колите, излизащи от завода е gear oil 10W40(но такова масло никога не е внасяно в България, и по неясни причини не може да се внесе).А по принцип знае ли някои Хонда произвежда ли масло, или използва някаква марка и слага лепенка Honda ??? А MTF минерално, синтетично или полусинтетично масло е, и с какъв вискозитет ???Има интересни въпроси, на които може би нямаме отговор, но ще съм много благодарен, ако някои сподели и друга информация относно маслото за СК.Благодаря на всички за мненията, все пак търсим истината, или поне най- малкото да се доближим до нея Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #23 Отговорено 23 Май, 2007 (Редактирано) Колега по въпроса с маслото: има доста написано,ползвайте търсачката във форума преди да постнете нова тема.Казвам го не за друго а защото започват да се потретват теми които ги има. Скоростните кутии на Хонда са единствените или едни от малкото ,в които се слага двигателно масло 10w40 с изключение на автоматиците.Марки не коментирам,а че е най добре е масло от Хонда ,на всеки му е ясно стига да е оригинално.Аз съм с castrol magnatec от година и нещо и скоростите са 6.Според мен маслото на скоростната кутия не трябва да се сменя за спорта ,особенно оригиналното.80 000-120 000км е приличната цифра за смяна,другото е ненужно престараване.Мнения за масла с вискозитет като за скоростна кутия на ОПЕЛ не разбирам от каде идват.Може би някой е решил да се набута с трансмисионно масло да пробва какво ще стане със скоростната му кутия.Oще ми е весело като се срещна с майстори ,които гледат с надсмешка и не вярват ,че в скоростните кутии на Хонда е 10w40. По въпроса с носачите-става ,но наистина по-добре си намери преса, иначе много трудно ,почти невъзможно. Редактирано 23 Май, 2007 от vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #24 Отговорено 23 Май, 2007 здравейте колегиОтносно въпроса за 75W80 за скоростната кутия аз лично прочетох това в каталога на MOTUL, просто реших, че е добре да ви кажа и за този факт не за да объркам някого или себе си, а за да има повече мнения и да се изясни лека полека този въпрос.Спор няма: MTF е направено точно за скоростни кутии на Хонда, и аз съм само за неговото използванеЖоро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове