Ганди 0 #1 Публикувано 26 Юли, 2020 Здравейте.Дойде време за писане и питане.Хонда Сивик 1,4 произведена 11 .12 2009 , първа регистрация 07 .05 2010.Италианка 99 коня.Бг регистрация миналата седмица.След смяна на гуми 225/45/17 започна на включва символа за ниско / високо налягане в гумите.Търкане ,светване-накрая при гумаджиите(сериозна фирма).Напомпили ги 2.5 (даже малкия чул 2.8).Направили ги 2.2-пак същата работа.Светва ABS ,VSA и гумата .При гасене и търкане на грешката се оправя.Проблема се явава при тръгване, при ниска скорост и не винаги.За друго сега не се сещам.Благодаря и приятна вечер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #2 Отговорено 26 Юли, 2020 За налягането мога да кажа, че като се отвори шофьорската врата и на колонката има бадж на който пише на колко трябва да са в съответният размер. Принципно златната среда на 225/45/17 е 2.4 а не 2.2. При 2.2 са сравнително меки и може да покривите джанта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ганди 0 #3 Отговорено 26 Юли, 2020 Благодаря за бързия отговор.На колонката липсва и намерих тук във форума информацията . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #4 Отговорено 26 Юли, 2020 (Редактирано) Гумаджиите или поне повечето от тях са доста добре запознати на какво налягане трябва да са гумите и нямат сметка да лъжат. Смисълът е, че като има съприкосновение на гумата с ръба на дупката в която влизаш, гумата да не се свие и да отиде до ръба на джантата. Съответно ти ще имаш здрава гума но джанта на осморка. Не трябва да са пренапомпени в никакъв случай но и да не са с ниско налягане. Аз лично 17-ските зимни с този размер ги карам на 2.4. Летните 18 ги карам от 2.5 до 2.6. Нямам датчиците за налягане обаче които ти имаш а там не знам как стои въпроса как точно сигнализират т.е дали следят налягане под/над определни атмосфери или просто, че е паднала под определни единици. Редактирано 26 Юли, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #5 Отговорено 27 Юли, 2020 (Редактирано) На съпругата ми 9-ката беше с 225/45/17, ама убий ме не помня какво пишеше на табелката. Това налягане на табелката от горната снимка ми се види прекалено малко за този размер гуми. По-скоро е за другия размер - 205/55/16. Колкото по-ниска е гумата, толкова по-високо трябва да е налягането. Склонен съм да се съглася с налягането, което е посочил @Mkilla , обаче, според мен трябва да е обратно - летното налягане да е по-малко от зимното. Това заради температурите през тези сезони, влияеща върху свиването и разширяването на въздуха в гумата. Доколкото си спомням, в упътването на колата пишеше, че сензорите за налягане следят не само налягането, а и килограмите, и баланса на гумите, т.е. съвкупност от всичко. Ако сложиш различни гуми, с различно тегло може пак да светне. Обикновено светва при по-ниско налягане от зададеното. Не съм пробвал с различни гуми и баланс, какво се случва. Системата следи отклонение от зададено налягане. Налягането не е константа, можеш да го променяш. Борд компютъра на колата трябва да има опция "нулиране на системата"(или както там се казваше). Помпаш 4-те гуми на еднакво налягане и нулираш през компа. Това на всяко едно помпане на гума. Проверяваш всичките 4 гуми. Няма значение какво е налягането, колкото ги направиш толкова. Лампата светва при спадане под това, при което си нулирал. Даже нещо ми се мота, че се проверяваше и резервната, ако и тя има сензор. Не знам, какво означава това Преди 13 часа, Ганди написа: При гасене и търкане на грешката се оправя. Ако под "търкане" разбираш вадене на предпазител, или откачане на акумулатора е грешно. Така не се изчиства грешката в системата за следене на налягането. Изчиства се, както казах по-горе - през борд компа. Редактирано 27 Юли, 2020 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #6 Отговорено 27 Юли, 2020 (Редактирано) Определено си прав Ако при +20 е 2.4, при -20 ще е 1.9-2.0 да кажем. За зимните специално съм чел, че било добре да се помпят +0.2 атмосфери над предписаното точно заради тези разлики които @Krasi-mir казва. Летните ми ги дават на 2.7-2.8 а аз ги оставям на 2.5-2.6. Няколко пъти при проверка като е много жега, при положение, че са направени на 2.5 си показва уреда на бензиностанцията 2.7. Зимата обаче не е добре да е мека гумата ( освен ако не е някакъв супер дълбок сняг ). При всяко друго положение, по-меката гума води до по-лоша управляемост, по-податлива на странично поднасяне и по-висок разход на гориво а и хич не е добре за самите гуми. Колегата с този размер летни гуми поне според мен е за 2.4 което реално в жегите може да набъбне до 2.5 та дори и до 2.6. Редактирано 27 Юли, 2020 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #7 Отговорено 27 Юли, 2020 (Редактирано) Оказа се, че информацията ми не е пълна. Това според този сайт https://www.puretyre.co.uk/reset-monitor-for-honda-Civic-06-11-225/45R17/ С две думи превод: Системите са два типа: 1. Сензор на вентила - калибрира се автоматично към заводски зададени стойности за налягане в гумите. 2. Сензор, интегриран в АВS - работи на база обороти на всяко колело. Явно тук вече има значение размер, тегло и т.н параметри на гумата.Тази система може да се калибрира през борд компа. Значи, нямам представа, каква точно е системата при Сивик 8, и как точно се калибрира. Написаното в предишният ми пост се отнася за Сивик 9. Ако съм заблудил някого с неточната информация, искрено съжалявам. Редактирано 27 Юли, 2020 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ганди 0 #8 Отговорено 18 Август, 2020 Малко развитие по темата.След диагностика се оказа десен датчик ABS.Още не е сменен- странно съвпадение със смяната на гумите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове