N_O_M_A_D 4 #1 Публикувано 14 Май, 2007 (Редактирано) -На свободна ти гори толкова, колкото и на празен ход. -Ако си на скорост без подаване на газ, разхода е нула. -Ако обаче си на скорост на висока предавка с ниска скорост и оборотите паднат, копютъра подава гориво за да превъзмогне мотора ниските обороти. П.П. В същност темата е доста подробно разисквана тук. "Минимален разход, при какви обороти?" Редактирано 14 Май, 2007 от Antony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #2 Отговорено 14 Май, 2007 Ясно, благодаря. Значи на скорост ако я оставя без газ, тогава е нулев разхода на гориво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #3 Отговорено 14 Май, 2007 До колкото схванах идеята е като се спускаш да е на скорост , не на свободна , то другаде няма как да използваш този нулев разход , а и така пестиш и от спирачки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
N_O_M_A_D 4 #4 Отговорено 14 Май, 2007 До колкото схванах идеята е като се спускаш да е на скорост , не на свободна , то другаде няма как да използваш този нулев разход , а и така пестиш и от спирачки Мерси колега. Аз забравих да направя това уточнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #5 Отговорено 14 Май, 2007 Здравейте колеги! Преди да започна, искам да подчертая че съм прочел другите теми, но понеже съм начинаещ, някои неща не ми станаха ясни. Имам няколко въпроса. Единия от тях е, когато пътувам и съм оставил колата на свободна, какъв е разхода? Т.е. по-малък отколкото на скорост или не? Колата ми гори 5.5/100. А когато съм на скорост, най-добре да съм на висока предавка с ниски обороти или обратното? За града и извънградско?-добрия рзход е между 2500-3000 оборота-надълъг път между 90-100км-наи-добър разход имаш когато не караш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest stanislav_stz #6 Отговорено 15 Май, 2007 Мерси Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #7 Отговорено 15 Май, 2007 Аха, значи някъде извън града да речем, ако съм на някое дълго надолнище, най-добре на свободна? Вече всеки ми казва различно, на скорост, не на скорост. В града мисля че ми стана ясно, ще гледам рядко да я държа изключена от скорост - там по светофари и такива съм свикнал по принцип да си изключвам от скорост и ми е било интересно другите как постъпват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest blueeye #8 Отговорено 15 Май, 2007 Ако е нанадолнище по-добре и икономично е на скорост (по-висока предавка) порати прости физически закони, т.е. наличието на гравитация Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
komsho 1 #9 Отговорено 15 Май, 2007 Ако е нанадолнище по-добре и икономично е на скорост (по-висока предавка) порати прости физически закони, т.е. наличието на гравитация не че имам нещо против гравитацията ... но когато си на скорост и не подаваш газ или принудителен празен ход,както е известно, колата извършва равнозакъснително движение със закъснение много по-голямо от това .. когато си на свободна ... има наклони с прилична дължина , на които на свободна дори ускоряваш ... (пример - м/у пъртия и втория тунел на магистрала "Хемус" посока Варна) може моментно да не гориш нищо ,когато си на скорост, но със сигурност по-рано ще ти се наложи да включиш пак на предавка .. докато ако си на свободна , ще се носиш много по дълго с минимален разход ... не случайно на принудителния празен ход му казват и "двигателна спирачка" в града ако се използва .. със сигурност води до икономия ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #10 Отговорено 15 Май, 2007 (Редактирано) Ами зависи от наклона, пътя и др. фактори.т.е. Универсално правило няма. Гледаш и преценяваш сам. На това вече му се вика опит Редактирано 15 Май, 2007 от blueeye Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #11 Отговорено 15 Май, 2007 (Редактирано) абе колега,ти си карал дизелак,онова за оборотите не важи за тебе.Ти ве4е правиш икономия в цената,а и колата ти хар4и не пове4е от 5,5L.Каква е цената на литър нафта в БГ? Редактирано 15 Май, 2007 от georgivanov1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IvoSi 2 #12 Отговорено 16 Май, 2007 абе колега,ти си карал дизелак,онова за оборотите не важи за тебе.Ти ве4е правиш икономия в цената,а и колата ти хар4и не пове4е от 5,5L.Каква е цената на литър нафта в БГ? В момента е 1.75лв(0.88 евро), при тебе как са цените на горивата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #13 Отговорено 16 Май, 2007 Как така понеже е дизел това не важи за мен? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #14 Отговорено 16 Май, 2007 (Редактирано) ..............................::::::::::::СТАТИСТИКА::::::::::::::................................София-Плевен-Подем-Брест-Плевен + 20-30 км градско в ПлевенОбщо изминати 270км (от които 260 газ и 10км бензин)Заредено при тръгване за София 18.498 л. газРазход Газ - 7,1 на 100 кмсредни скорости 90-120-140-160 км/чсредни обороти 2500-3500-4000-4500 об/мгуми 195/50/15товар ~ 250 кгПС От София към Плевен под 120-140 не съм падал (1,5 часа)Плевен-Подем-Брест-Плевен макс 120 иначе 90 че там има е*ем ти ямите""""""""""""'''''''''''''''''''''''''''::::::::::::Край::::::::::::::'''''''''''''''''''''''''''''''''''''"""""""" Редактирано 16 Май, 2007 от slus4o© Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #15 Отговорено 16 Май, 2007 (Редактирано) Как така понеже е дизел това не важи за мен? Дизела работи на по ниски обороти.например:ако бензинов мотор работи на 3000 оборота дизела е на 2500и смени тая skoda ве4е имаш Хонда,а и коли4ката ти е мн добра.4естито.как успя да ка4иш снимките директно Редактирано 16 Май, 2007 от georgivanov1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #16 Отговорено 17 Май, 2007 Как така понеже е дизел това не важи за мен? Дизела работи на по ниски обороти.например:ако бензинов мотор работи на 3000 оборота дизела е на 2500и смени тая skoda ве4е имаш Хонда,а и коли4ката ти е мн добра.4естито.как успя да ка4иш снимките директно А това с по ниските обороти на равни скорости се получава от зверския им НМ който позволява по малки предавателни числа от тези на бензинките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #17 Отговорено 18 Май, 2007 и при мен разхода е подобен 160км градско + 300км(километража ми май показва по-малко от колкото трябва) софия-сливен през стара загора една бутилка демек 55л ... градско си карам както аз си знам , а до сливен пътя беше 2ч15мин от врата до врата ... не ми се смята каква е средната скорост , но с климатик не иска да прави повече от 190 на газ а на няколко пъти ми се наложи за да се включа в трафика и да не забавя на 70 зад камион ... явно трябва да се настройва газовото ... газ повече от ЕКО няма да сипя трагедия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Concerto 2 #18 Отговорено 18 Май, 2007 -наи-добър разход имаш когато не караш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #19 Отговорено 21 Май, 2007 Снимките ги вмъквам директно с командата "ЛинкКъмСнимката" Сега не знам, за този сайт предполагам важат командите "", "", "" и т.н. Гледам има BB code. А относно темата, количката наистина е в много добро състояние, само някои дребни неща съм правил, но като цяло колата е в отлично състояние наистина. Яд ме е, понеже си мислех че е японка, за това ми стана малко тъпо, но здраве да е. И явно е 86 коня, но това подложи на промяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #20 Отговорено 21 Май, 2007 (Редактирано) Това е съвместно производство на хонда и роувър,забележи,4е твоя модел е еднакъв с роувър 414,както и преди6ния модел на роувър е иденти4ен с кон4ерто Редактирано 21 Май, 2007 от georgivanov1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest stanislav_stz #21 Отговорено 22 Май, 2007 Ами здраве да е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IvoSi 2 #22 Отговорено 29 Май, 2007 абе колега,ти си карал дизелак,онова за оборотите не важи за тебе.Ти ве4е правиш икономия в цената,а и колата ти хар4и не пове4е от 5,5L.Каква е цената на литър нафта в БГ? В момента е 1.75лв(0.88 евро), при тебе как са цените на горивата?ами тази сутрин видях цени:А95 - 1.99 газ - 0.92 А95-1,38 euroдизел-1,06 eurogazta ne znamнай скъпите цени в Европа Най-скъпите цени на горивата са в нашата мила и скъпа България, цените са почти европейски, а заплатите са 10 пъти под европейските ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Калоян Кателиев 0 #23 Отговорено 29 Май, 2007 (Редактирано) Забелязах, че ако я карам повечко на 5-та и все между 2К и 3К RPM, стрелката на бензиномера едвам помръдва за 4 дена. Но вчера я вкарвах на 3-та и 4-та в над 5К RPM и за 33 километра (27 извънградско и 6 градско) съм духнал към 3 килца бензинец през бурията. Редактирано 29 Май, 2007 от Rammkopf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #24 Отговорено 29 Май, 2007 То в града е лудницата, особено пиковия час, здраво цедене Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimodi 5 #25 Отговорено 28 Юни, 2007 Реших да си направя експеримент да карам по-полека и постигнах разход на градско от 6.4 л / 100 км (520км с 33 литра А95, D15B2) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest georgivanov1 #26 Отговорено 28 Юни, 2007 Реших да си направя експеримент да карам по-полека и постигнах разход на градско от 6.4 л / 100 км (520км с 33 литра А95, D15B2) Ако е само градско си "6" бе колега.Само градско ,или и извън градско си карал.При мен смесено ве4е ми дава 6,2,смених и филтър и свещи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivaivalito 8 #27 Отговорено 28 Юни, 2007 А това с спускането по нанадолнище на скорост .Ако карам на газ пак ли нищо не гори ???отколкото когато съм на свободна ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #28 Отговорено 28 Юни, 2007 Ами това е един вид моторна спирачка, следователно не не ти гори или по-точно гори колкото ако си на свободна. А пък за малкия разход на гориво според мен от значение са 1. Колко кубика ти е колата 2. От колко време имаш книжка или колко ти се отдава да караш и 3. но не на последно място от качеството на горивото което ползваш. Пример: ако колата в германия ти гори 5, то тук в БГ ще ти отиде 8-9-10 зависи от условията. АА и от настроението бих казал, днес си спокоен и зареждаш 10 килца и си каркаш обаче нещо те изнервя- настъпваш педала, утре забравяш, че си се изнервил и така накрая си викаш баХ колко гори колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #29 Отговорено 28 Юни, 2007 Аз каквото и да правя под 10/100 градско не мога да падна... как ги правите тия 6/100 в града ??? Малко ми се струва в сферата на фантазията...карат в Етрополе и го водят градско а като дойдат в софия, варна или пловдив и скачат на 12 ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #30 Отговорено 28 Юни, 2007 Е незнам вече, мен за 200км градско + 120км извънградско т.е. 320 км ми изгори 32.5 литра бензин с пуснат климатик а като се има на предвид че не съм я тормозил много. Постарах се извинградското да карам с не повече от 100 км/ч защотото до сега извънградско все 10 на 100 удрях. Казаха по-малко да настъпвам и тогава да видя какъв е разхода. Еми разхода пак е 10/100 на какво може да се дължи това и аз незнам. Сменил съм свещите с иридиеви и пак много гълта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest jamo #31 Отговорено 28 Юни, 2007 Е незнам вече, мен за 200км градско + 120км извънградско т.е. 320 км ми изгори 32.5 литра бензин с пуснат климатик а като се има на предвид че не съм я тормозил много. Постарах се извинградското да карам с не повече от 100 км/ч защотото до сега извънградско все 10 на 100 удрях. Казаха по-малко да настъпвам и тогава да видя какъв е разхода. Еми разхода пак е 10/100 на какво може да се дължи това и аз незнам. Сменил съм свещите с иридиеви и пак много гълта Доста ми се вижда тоя разход. Пробвай на смяна на масло да сменяш по 2 пъти въздушния филтър, че нашите пътища са доста прашни. Особено за хората които карат на гас това е задължително според мен.А моята кола за 1.5 т. и 136 к.с. ми гори 11 л. градско. При спокойно каране със влизане до 5000 - 6000 уборота 2-3 пъти на всеки 20 километра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #32 Отговорено 28 Юни, 2007 (Редактирано) Е незнам вече, мен за 200км градско + 120км извънградско т.е. 320 км ми изгори 32.5 литра бензин с пуснат климатик а като се има на предвид че не съм я тормозил много. Постарах се извинградското да карам с не повече от 100 км/ч защотото до сега извънградско все 10 на 100 удрях. Казаха по-малко да настъпвам и тогава да видя какъв е разхода. Еми разхода пак е 10/100 на какво може да се дължи това и аз незнам. Сменил съм свещите с иридиеви и пак много гълта Смени БЕНЗИНОСТАНЦИЯТА,или ги тествай с туба.например: туба 10л,ако налееш в нея 12л ве4е ще знаеш в кой е проблема,ама това 10/100 ми се струва множко Редактирано 28 Юни, 2007 от georgivanov1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #33 Отговорено 29 Юни, 2007 Абе приятелю незнам каква кола караш, но найстена не е на добре давам ти пример който да си го сравниш самичък аз карам едно малко камионче пътувам навън и натоварено с 3 тона ми гори 13 точно. Georgiivanov1 e прав да ти кажа защото на мен дори в германия ми се е случвало Уж резервоарът ми 125л. а аз да налея 128 или дори един път 132 при положение, че в него. И се пак май минималният разход ще дойде от кой каква кола кара Но е хубаво да ти обърне внимание специалист според мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове