dandy 23 #1 Публикувано 24 Юни, 2020 Здравейте, в опит да възстановя и заменя всичко намиращо се в делкото с нови части удрям на камък с въпросният комутатор(магнитните датчици ужким не дефектирали лесно и мога да ги замеря, нови-няма). Излизат два модела: BLUE PRINT Включващо устройство (комутатор), запалителна система Номер на артикул: ADH21485 MOBILETRON Включващо устройство (комутатор), запалителна система Номер на артикул: IG-HD003 Нищо общо с оригинално вграденият NEC-МC 8541 Става ли някакъв нов със сигурност и от къде може да се закупи? Втора ръка делко намерих едно за цената на втора ръка малолитражен автомобил Подлежи ли на някаква проверка, тест с мултицет...примерно замерване на студено после да го нагрея с пистолет за горещ въздух и да се следят стойности...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #2 Отговорено 26 Юни, 2020 Да си отговоря на въпроса След четене на два три руски сайта реших да ги послушам и закупих най-евтиният възможен вариант на комутатор модел IG-HD003(няма никакъв бранд надпис на закупеният от мен) никой не гарантира колко пробег ще издържи. Обикновено или изобщо не запалва с подобна нова част или издържа около 40 000км. За мен основен проблем си остава високата температура на този възел, нередовно обслужване или некачествени части. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
arhont 0 #3 Отговорено 27 Юни, 2020 Аз си купих такъв No-name комутатор преди доста време, смених го с моя. Видимо оригиналния беше доста по-оригинален NEC . Естествено, оказа се че проблема не е в него а е по-нататък в капачката но тази част ми остана. Оставих си новия и вече монтиран и в момента кара - май съм минал 40 000 и за сега държи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #4 Отговорено 27 Юни, 2020 Комутатора или работи или е изгорял, няма средно положение. Става въпрос за оригиналния. Пробвах нов китайски и колата работише като на три цилиндъра Извода е: ако пали двигателя не пипай комутатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #5 Отговорено 29 Юни, 2020 Колега Vespa по "руската" методика, като ми остана малко време отворих капачката на оригиналният NEC. Проблема се оказват спойките на едни изходящи от електронната печатна платка метални проводничета, като косъмчета до клемите. Маха се една прозрачна приличаща на размекнат силикон защитна заливка и с леко натискане в страни се вижда как мръдват...просто се разпояват. При нагряване връзката се губи, и като изстине се възстановява до определен момент. При мен това е бил проблема с комутатора, може би предизвикан от тръгнала бубина стойностите при замерване се разминават с публикуваните в сервизни ръководства и сайтове. Сменена е с нова, старият комутатор ще му възстановя спойките да ми е под ръка. arhont ти ме обнадежди, дано и при мен кара така безпроблемно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #6 Отговорено 29 Юни, 2020 Колега след като имаш желание и съответните умения пробвай. Аз комутатора го разглобих преди десет години и го изхвърли в коша. След като съм имал случай да се разтопи палеца от проблемен лагер а комутатора оцеля, значи температурата не би трябвало да е фактор. Един съвет, никога не вади кабели на свещи при работещ двигател, защото няма и всички руски форуми да ти помогнат при ремонта на комутатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #7 Отговорено 30 Юни, 2020 Тази информация с разтопеният палец от дефектирал лагер е важна! И при мен лагера беше почти блокирал, въртеше се много трудно със засичания след 22 годишна употреба. Температурата си е фактор за всички електронни устройства, палеца е монтиран на ос с набитият лагер при блокиране топлината от триенето ще се предаде най-бързо по самата ос до палеца и семеринга отдолу и по външната гривна към корпуса. А комутатора е монтиран за корпуса. Не знам заводския "залепен" ли е с термопроводяща паста към алуминиевата монтажна плочка? При разделянето нямаше и следа от такава паста, на новият си я сложих плътно понеже я имаше в кутийката и помага за предаване на топлината. За вадене на кабели при работещ двигател не съм си и помислял, в ръководството на един от мотоциклетите ми беше обяснено с дебел шрифт това да не се прави, също и при работа на двигателя да не се откача акумулатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #8 Отговорено 30 Юни, 2020 преди 21 минути, dandy написа: Не знам заводския "залепен" ли е с термопроводяща паста към алуминиевата монтажна плочка? Нямам представа беше преди 10 години. Понеже делкото е почти цялата електроника, аз във всяка от колите имах по едно втора употреба за резерва. Смяната му е лесна и бърза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове