Jump to content
Adrean

Honda Civic 2001-2005 (1.6 VTEC) проблем с обороти на празен ход

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Доста се рових и четох преди да реша да пиша тук! Карам Honda Civic 7-ма генерация (2002) 1.6 vtec (газ/бензин)

Проблемът ми се прояви преди около година, като започна от нищото, а именно:

-Оборотите при освобождаване от скорост неравномерно спадат от 1700 об/м след 3,4 секунди спадат на 1300 об/м и след още 5,6 секунди стига до 700-750. При леко дори подаване на газ на свободна процесът се повтаря (което е много некомфортно по кръстовищата и светофарите в София)

-При отпускане на газта в движение колата забива предница, а при подаване на газ потегля рязко (все едно прекъсва)

Това, което съм предприел преди да пиша е:

1.Сменил съм свещи

2. Прегледал съм бобини

3.Изчистил съм - дросел, стъпково моторче(като съм тествал с още две), MAP сензор, EGR клапан

4. Замерил съм TPS сензора дали затваря напълно

5. Проверил съм дали не смуче въздух от някъде (безуспешно)

6.Алтернатора е ревизиран (сменени лагери, четки)

7. PCV клапанът е свален (беше запушен, отпушил съм го)

8. Система е обезвъздушена

9. След почистване на Дросел и Стъпково моторче съм ресетнал компютъра (чрез махане на бушона за EKU-то), както и многократно съм правил обучение на стъпковото моторче

 

Предвид горепосочените предприети мерки, моля някой, ако е имал/има подобен проблем да сподели, или ако знае някой добър Хонда майстор (а не кварталните, които разбират от всичко).

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мини през газаджията да прегледа газовата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах, прегледа я, настрои я, на същия ден се пооправи,  и преди седмица ми се наложи да откача акумулатора, за да сваля алтернатора.

Стоя колата 4 часа с откачен акумулатор и..... старата песен на нов глас с оборотите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го прави и на бензин? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди го правеше и на бензин и на газ. И сега го прави. Но след настройка на газта предния път, колата се оправи и на бензин.

Просто не знам дали откачането на акумулатора за изввестно време, може да ми изтрие таблиците и настройките, правени преди това...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Откачането на акумулатора не трие таблиците, но занулява тримовете. 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, ако е така е много неприятно, предвид че понякога се налага да откачиш акумулатора... и всеки път трябва да ходиш на газаджия..но благодаря ще се чуя с газаджията и ще кажа какво е станало :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро го откачи пак и после покарай известно време само на бензин.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера установих, че смуче въздух от малката дупчица над маркуча на PCV клапана. След запушване колата се оправи, но в ниски обороти имам чувството, че колата се мъчи. Някой знае ли този вакуум за какво е и трябва да стои отпушен. 

На снимката, която съм прикачил се вижда точно над маркуча (на всмукателните колектори) :)

104100230_961542347637525_8258188718752791499_n.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, след като взех тапичка и запуших тази дупка, проблемът с оборотите е отстранен.

Благодаря все пак за съдействието :)

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как си проверил дали смуче въздух тогава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях проследил всички маркучи, които влизат във всмукателя и нямаше промяна в оборотите след пръскане по тях с Brake Cleaner. Това от снимката се намира под ръба на колектора, поради което нямах възможност да видя и проверя. След като свалих PCV клапана да го почистя повторно и слагане на нови скоби, запалих колата и докато намествам маркучето чух съскане, но беше много тихо. 

След напипване с ръка успях да нацеля тази дупчица, след което я снимах през калника на лявата предна гума. Тогава всъщност видях какво представлява, разрових се в интернет и видях, че там трябва да е запушено, което означава, че поради някаква причина при мен тази тапичка е паднала преди половин година, защото до тогава колата беше добре..

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...