Jump to content
Ек3 Хонда

Civic ek3 1.5 114hp cvt проблем със скоростната кутия

Recommended Posts

Здравейте на всички във Форума проблема е следния при превключване между първа и втора предавка оборотите играят между 1500-2000 и колата се движи със 60 км в час никой не може да ми каже каде е проблемът сменил съм няколко майстори също така смених TPS сензор и стъпков мотор ламбада сензор и проблема си остава кутията е Cvt благодаря🙏💕

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът най вероятно идва от скоростната кутия, но за да се установи конкретно от къде идва , си иска сериозна и задълбочена диагностика и изледване на проблема.
Надявам се ,разбирате ,че тук няма как да се даде диагноза, особенно за CVT - кутия!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Каква точно е колата?

Питам, за да уточним, каква е кутията. Казваш, че е CVT, а в същото време оборотите играят между 1-ва и 2-ра предавки.

 

Ако може да се вярва на wiki, CVT е монтирана само и единствено на ек3 НХ, т.е. купе. Всички останали са със 4-степенен хидротрансформатор.

Тааа, CVT няма предавки, т.е. не може да се твърди, че проблема е между 1-ва и 2-ра.

 

Все пак, каквато и да е кутията, проблемът е в нея.

Насоки - когато уточним кутията.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е ек3 хачбак 1996 мотор d15b на кутията има бутон за икономия и спорт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То D15B не е и 114hp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двг, според Google, се монтира в Civic 1.5i LS vtec-e.

Скоростната кутия е 4-степенен хидротрансформатор, не е CVT.

 

За съжаление, трябва да повторя, казаното от Rocкton - диагностика при човек, който наистина разбира от автоматици. Ако е достатъчно добър, може да се справи и без компютър.

 

Причините за такъв проблем може да са няколко - вид и качество на маслото, соленоиди, съединители, торк конвертор ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявам се, изтече ми времето за редакция.

 

На 10.05.2020 г. at 10:52, Ек3 Хонда написа:

... при превключване между първа и втора предавка оборотите играят между 1500-2000 и колата се движи със 60 км в час ...

 

При нормално каране, 60км/ч е прекалено висока скорост за превключване от 1-ва на 2-ра.

По-вероятно е между 2-ра и 3-та. Даже при яко пенсионерско каране може да е и между 3-та и 4-та.

 

Как караш - нормално, или рацерско мачкане на газта?

Сигурен ли си в предавките и скоростта?

Кутията включва ли на друга предавка - 3-та, 4-та, или просто "забива" между 1-ва и 2-ра, и дотам?

 

Колкото и невероятно нелепо да звучи (понеже си бил и при майстор) - къде се намира лоста за скорости, когато кутията забие? Да не си го сложил случайно на позиция "2"?

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Красимир да превключва на всеки предавки и лоста си е на D  само но когато колата се движи както вече споменах по-рано между 40- 60 обортомера започва да играе на горе на долу и усещам как се мъчи двигателя все едно бачка на 3 цилиндъра настъпвам газ и тръгва да набира но не плавно и колата я карам нормално благодаря🙏💕

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изгубих се!

 

В първия пост казваш, че

На 10.05.2020 г. at 10:52, Ек3 Хонда написа:

при превключване между първа и втора предавка оборотите играят между 1500-2000 и колата се движи със 60 км в час

и

На 10.05.2020 г. at 10:52, Ек3 Хонда написа:

кутията е Cvt

 

Тези твърдения са взаимно изключващи се.

Ако е CVT, няма предавки, безстепенна е, т.е. няма как да усещаш 1-ва и 2-ра.

Ако е ходротрансформатор, и караш нормало, няма как да е МЕЖДУ 1-ва и 2-ра, и да се движиш със 60км/ч. При нормално каране, със 60км/ч трябва да си на 3-та или 4-та.

 

После

Преди 1 час, Ек3 Хонда написа:

между 40- 60 обортомера започва да играе на горе на долу

Това, кога се случва? Както си караш на вече включена предавка, 3-та например, или в момента на превкючване между 3-та и 4-та например?

 

И накрая

Преди 1 час, Ек3 Хонда написа:

тръгва да набира но не плавно

Набира, но колата не се движи плавно а подскача, или набира нормално, обаче оборотомера не се движи плавно, а започва да играе между 1500 и 2000?

 

Я започни отначало.

 

Каква е кутията? 

Какви позиции има лоста? 

Имаш ли бутон O/D OFF?

Най-добре снимай лоста, за да го видим.

 

Обясни подробно и ясно, какво точно се случва?

 

Например - включвам да D, тръгвам, кутията превключва на 2-ра, после на 3-та, и когато стигна 60км/ч оборотите за почват да играят (или в момента на превкючванена 4-та оборотите играят).

 

Или - тръгвам, колата ускорява но не усещам превключване на предавки ( т.е. CVT), и когато стигне 60км/ч оборотите започват да играят.

 

п.п. Случайно да не си с десен волан?!

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявм се, изтече ми времето за редакция.

 

Като гледам това

Преди 2 часа, Ек3 Хонда написа:

обортомера започва да играе на горе на долу и усещам как се мъчи двигателя все едно бачка на 3 цилиндъра

има вероятност да вървим в грешна посока.

Може проблема изобщо да не е в скоростната кутия, а в двигателя.

Свещи, кабели, бобина, комутатор, палец, капачка ...

 

Имаш ли газ? Ако да - и на газ, и на бенин ли е така?

Какво означава "оборотите играят", еднократно (плавно или рязко), или постоянно нагоре/надолу?

Като минеш над 60км/ч (респективно 2000об/мин) всичко нормално ли е?

Досега карал ли си автоматик, и от колко време караш този?

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20200311_122820.thumb.jpg.622856741f94de2b89fd56fb13a6233d.jpgтръгвам, колата ускорява но не усещам превключване на предавки ( т.е. CVT), и когато стигне 60км/ч оборотите започват да играят . Нова батерия, нови кабели NGK, нови свещи, нов стъпков мотор, спортен катализатор, спортно гарне , сменил съм двата филтара на скоростната кутия и масло оригинално на Хонда пак за кутията колата я карам на бензин също така нов радиятор и сензора за вентилатора на радиятора колата я имам над две години и никой не разбра каде е проблема колата е с десен волан и е във Кипър аз живея там

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се движи оборотите отиват на 2000 после се връщат на 1000 като крака ми е на педала за газта после настъпвам още и оборотите отиват на горе и пак 4000- 3000 и двигателя се мъчи работи ъъъъ ъъ ъъъъ ъъ и се осеща все едно се люшка напред назад трудно ми е да го обесня🙂 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Когато в първия си пост попитах, каква е колата, е с т'ва трябваше да започнеш - колата е десен волан, живея в Кипър. Това щеше да е достатъчно за мен.

Може би аз трябваше да се сетя да те попитам.

И - нерде Добрич, нерде Кипър. Виж какво пише в моя профил - Willand UK и тогава Момин Проход София Окръг.

 

А честито, имаш си истинска JDM-ка. Със истинска CVT.

 

Съжалявам, не им познавам проблемите на вариаторите. 

Колата си иска специалист по CVT автоматици и специалист по двигатели. Може проблемът да е съвкупност от проблеми по двете заедно.

 

Разбирам и какъв ти е личния проблем - 10-цифрения VIN.

Такъв ли е всъщност?

Ако да - колите с такъв са рядкост в Европа, съответно и докторите, и магазините за тях са рядкост. Англия, както и Кипър е пълна с такива, ама и аз брах ядове с части и ремонт, когато подкарах първата си JDМ-ка.

 

Есе пак, от прочетено в нета, включая този форум - съединител, ремък, ремъчни шайби, сензори, соленоиди ...

Не знам, кой командва кутията, ECU-то на колата, или отделен компютър, съвместно с ECU-то. Може проблема да е там.

 

Тази кола има букса за самодиагностика. Правил ли си такава диагностика?

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECU командва всичко правил съм диагностика нма грешки ще видим кво ще правя благодаря Красимир 🙏

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...