vlado5 18 #1 Публикувано 1 Май, 2020 Здравей те колеги.Помпата която рециклирах е на акорд-f18b2-1999г.Причините-виене,течове и т.н.Тука е добре да спомена преди всички работи по нея трябва да сме сигурни в рейката(няма течове).Преди да сваля въпросната помпа източих хидравл. течност,използвах шише с вместимост 1литър ,откачих първо маркуча за ниското налягане от помпата и източих казанчето с хидр.течност в него.След това откачих маркуча които идва от рейката и отива в хидр.казанче.,и го вкарах в гърлото на шишето.За да изтича цялата течност в шишето 2-3 пъти въртях на стартер за за по 4-5сек.Така източих цялото подобие на хидравлична течност(няколко различни видове течности).Следва сваляне на ремъка.Понеже нямам ключ за застопоряване на шайбата за да развия нейната гайка,използвах едното рамо на гидорията като го застопорих между корпуса на помпата и съответната дупка на нейната шайба.Така развартях гайката и свалих шайбата.Следва сваляне на шланга на високото налягане от помпата и нейното демонтиране от двигателя.След като е свалих започна нейното отваряне-първо свалих зегерката преди лагера, хубаво е да е забършем преди нейното разглобяване.След това развартях 4 болта на задния капак.Тука е хубаво вече да има и снимков материал на всеки етап от разглабянето.По време на разглабя ето ако откриете по някоя част-нараняване,паднала циментация на търкащите се части и други повреди по добре не продължавайте по това което съм написал.След сваляне на задния капак се вижда -ротора и статора ,условно наречени така от мен.Изкарах ротора ,на него са монтирани лопатките ,който излизат много лесно от него -затова се снима преди това.Лопатките имат посока на монтиране и ако внимателно се загледаш в тях ,външната им част е леко елепсовидна,а задната не е.След това изкарах статора .След като съм изкарал всички други подложки и о пръстени ,следва избиване на ротора с лагера от корпуса за целта сложих корпуса на две трупчета.За да не повредя ротора при избиването използвах дървено трупче което постави от горната му страна и с леко почукване го избих от корпуса.След това избих и семеринга,който беше опекан като пластмаса всъщност така бяха и другите уплътнения.Следва сваляне на лагера,за целта използвах скоби за лагери.За монтиране на новия лагер използвах чашка за свещи-16 номер.и така набих новия лагер.Монтирах новия семеринга.За да монтирам ротора с новия лагер в корпуса използвах дълбока чашка с номер 30.След като е монтиран се поставя зегерката.Вече идва ред на снимковия материал и започва зглабянето на частите и поставяне на о пръстените.Всяка една част и уплътнения ,намазах с новата хидр.течност.Следва стягане на болтовете,понеже нямам динамометричен ключ,ги стегнах на усет без да прекалявам в натяга.Следва монтирането и ,поставяне на шайбата,ремък и неговото оптягане.Налях новата течност-като за начало напълних казанчето до горе и завъртях на стартер за около 4-5 сек. , още един два пъти го направих това.Ако сте налели повече може да го изтеглите със спринцовка излишното.Цялото това ми костваше два часа труд ,а като цена 12-13лв.(лагер;семеринг и 5 о пръстена). Хидравличната течност е оригинална закупена от форума.Грешката която допуснах е че не смених уплътнението на задния капак и сега леко сълзи от там-просто не ми се чакаше за доставка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vlado5 18 #2 Отговорено 1 Май, 2020 ОЕМ номерата. 1.лагер-HONDA 91048-PDA-E01 6203-17x40x12mm. 2.семеринг-HONDA 91249-P2A-003 19x33x8mm. 3. опръстен-15.2х2.4mm. Honda 91346-PDA-E01. 4. опръстен-51.0х2.4mm. Honda 91348-P2A-003. 5.опръстен на входа 13.0х1.9mm Honda 91345-PDA-E01. 6. опръстен на изхода 14.4х1.9mm. Honda 91370-SV4-000. 7. Уплътнение на задния капак. Honda 91349-P2A-003 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #3 Отговорено 1 Май, 2020 За тези пари какви части си сложил? Другия път за да източиш течността просто завърти волана няколко пъти на пълен ляв и пълен десен за да не задере помпата! Може да подложиш картон под предните гуми за по-лесно въртене на загасен мотор. Резултата какъв е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vlado5 18 #4 Отговорено 2 Май, 2020 Преди 5 часа, Vancho написа: За тези пари какви части си сложил? Другия път за да източиш течността просто завърти волана няколко пъти на пълен ляв и пълен десен за да не задере помпата! Може да подложиш картон под предните гуми за по-лесно въртене на загасен мотор. Резултата какъв е? За тези пари съм сложил:лагер-skf 6203 двойно капсулован ,цена около 7 лева. Семеринг същия размер като OEM-2.80лв. Понеже опръстените няма как да ги купя със точните размери ,избрах подобни размери например на входа 13х1.9mm. аз сложих 13х2mm. и т.н. за другите. Резултат: няма теч от страната на лагера;от изхода ;по корпуса.Няма го досадното виене при форсиране на д-ля и при въртене на волана на място. Във 2 пост не случайно съм написал OEM номерата на консумативите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Друмев 4 #5 Отговорено 2 Май, 2020 Колега, от къде закупи въпросните части? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vlado5 18 #6 Отговорено 2 Май, 2020 преди 10 минути, Друмев написа: Колега, от къде закупи въпросните части? Тези части са купени от гр.Ямбол.Отиваш в някой специализиран магазин за лагери;статични уплътнения и т.н. с номерата който съм изброил и ги купуваш-това е на твой риск.Или ги поръчваш по OEM номер от някои колега от форума;Бултрако;Ebay; AliExpress 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #7 Отговорено 2 Май, 2020 Колко помпи досега да съм направил излизат от 52 до 78 лева всички части оем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #8 Отговорено 2 Май, 2020 То аз и затова питах. Ще чакаме да видим колко ще изкара със заместителите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове