Jump to content
CARPERA

Почистване IACV клапана CRV 1gen

Recommended Posts

Признаци за да почистя:

-Прекалено високи обороти на празен ход.

-Прекалено ниски обороти на празен ход .

-Загасване на автомобила при празен ход или при рязко отпускане на педала за газта.

-Не  равномерни обороти – падат, дигат се без причина.

 

Първо разкачваме акумулатора и буксата която влиза в IACV клапана

Почистване IACV клапана CRV 1gen се намира отзад на всмукателните колектори.На други модели Хонда е върху дросела.

856200441_viber__--_--.thumb.jpg.de56ed53574b8369ac15f0a6a816a231.jpg

Закрепен е с два болта,развъртането на които е нужен ключ  12.

1538158988_viber__--_--.thumb.jpg.e63877233b67dfad783a066bddbf19d1.jpg

След развиването се смъкват надолу скобите придържащи маркучите за подгрева от антифриз който минава през IACV клапана , изтича много малко количество.

Свалят се двата маркуча

449595460_viber__--_--.thumb.jpg.b00128af2dfa75fda85e0edc7a203c68.jpg1888216981_viber__--_--.thumb.jpg.d97d4c7335ca7d11602174f96f1d0dd2.jpg

Нужните инструменти и препарат за почистване

692069992_viber__--_--.thumb.jpg.d8592117e2be6a3d218a365ed6412fbf.jpg

 

пръска се в двата отваря и се изчаква после на течаща вода се измива всичката чернилка,повтаря се докато потече чиста вода.

 

1040728357_viber__--_--.thumb.jpg.c3de3ede98e794105489a951e247d053.jpg

Това вече е крайния ефект на чист IACV клапана

1976809218_viber__--_--3.thumb.jpg.684641f0545df135b6e61826cde0182e.jpg

 

Може да се изчака да изсъхне,нямах това време затова напълних двата отвора с спирт,който бърза се изпари,после напръсках с наличния спрей фина смазка.

Трябва да не се забравят и отворите на всмукателните колектори да се почистят ,използвах болта от IACV клапана  и го навих с парцал и от там илезе доста чернилка.

Тези

1041628937_viber__--_--.thumb.jpg.9f1c81a360b61740918458ab158e0bcb.jpg

Не развъртайте болта за регулирани на IACV клапана ,няма идея после как се регулира.

1538158988_viber__--_--.thumb.jpg.e63877233b67dfad783a066bddbf19d1.jpg

 

За какво служи

Quote

 

IACV клапана

Стъпков мотор – за какво служи ?

Съпковото моторче е така наречения вентил за управление на въздушния поток през дроселовата клапа ”IAC”. Той се намира точно над дросела и е свързан с нея. Действа като допълнителна верига за въздух при ускорение и най – вече при празен ход.

При празен ход на двигателя дросела е почти в затворено положение – не пропуска , съпковия мотор регулира оборотите на празен ход като пропуска необходимия въздух.

 

Повече инфо и други гледни точки тук

https://www.диагностика.бг/стъпков-мотор/

Ефекта идва и е осезаем ако е почистен и дросела и може да се направи паралелно с него.

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо за почистването на  IACV клапана

Въздуха който постъпва към IACV клапана,се регулира от болта за празен ход,та в този ред на мисли ако пътя който е доста тесен и се намира в дросела е замърсен ,колкото и да чистиш няма да е пълен ефекта.

Почиства се дросела като се развърта болта за празен ход,изчиства се неговия път на въздуха

1706100198_.thumb.png.f5a0dbe9e62cf9b8fcb227ca6dcaf569.png

Повечето не знаят как се регулира ,затова  когато се даде на фирма и се свали и почисти,после се казва ефекта е никакъв,или слаб.

Това е проблема той не се отвърта защото  нацапан заводски с боя,и в сервиза не го свалят и пътя остава задръстен.

Видимо от снимката горния път е за IACV клапана а долния е за термо клапана.

това е неговото регулиране инфото е от приятел който го е правил.

Quote

 сваля се болта и се пръска в канала  да се изчисти хубаво,завива се до край и после се развива на 1 оборот и 3/4. Ако се вади болтът, както в моя случай се почиства хубаво и той - самият болт  завършва с конус, който явно регулира потока на въздуха. Върху този конус имаше доста нагар.

 

Ето го болта и как се ресетва  след чистене на IACV клапана

1375990369_.thumb.png.14b356a79fd0619b6357e162a439b8b9.png

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Признаци за да почистя:

-Прекалено високи обороти на празен ход.

-Прекалено ниски обороти на празен ход .

-Загасване на автомобила при празен ход или при рязко отпускане на педала за газта.

-Не  равномерни обороти – падат, дигат се без причина."

Да споделя моите премеждия - колата е с газ от 30 к км. Всички горепосочени признаци ги имаше при мен, без прекалено високите обороти. Преди 20 к км клапаните бяха регулирани. Постепенно в рамките на тези 20 к км ниските обороти започнаха да стават нестабилни - най-вече на газ докато загрее. На бензин си бяха сравнително добре. Почистих дросела, почистих и IACV следвайки описаното тук. Като цяло - никаква промяна. Знаех че съм за ново регулиране на клапаните и реших да го направя сам (оказа се изключително лесно).  Всички клапани бяха стегнали - кои по-малко, кои повече - изпускателните имаше такива които и 0,05 не влизаше. След реглажа на клапаните оборотите са ПЕРФЕКТНИ - и на газ и на бензин и при студен и при топъл мотор.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво общо тук почистване на IACV клапана с твоя проблем че си ипуснал регулирането на клапаните които явно е трябвало да направиш на 15 хил км че и на по-малко.

Quote

кои по-малко, кои повече - изпускателните имаше такива които и 0,05 не влизаше

При положение че изпускателните  се правят на стойности 0,20 да затегнат на 0,05 и признак ненастроено газово или след поставянето му има след пробег допълнително настройване..

Не казваш преди тези 30 хил преди газовото кога са регулирани клапаните.

Обикновено и е хубаво след като сложиш газовото и да регулираш клапаните за да засечеш интервала си с газово за регулиране.

При хубаво газово и добри настройки обикновено за 20 хил карани главно на газ  бягат стойностите на изпускателните, рядко на всмукателните, но не и на 0,05 да намериш всмукателен,това легло на този клапан вече е тръгнало.

Още един два пъти да намериш такива стойности и ще правиш глава.

Проверявай на 10-15хил км клапаните за да знаеш накъде си.

 

Може би ми напомняш да внеса разяснение в темата за почистване на дросела и IACV клапана и то е да се почистят,когато сте сигурни че клапаните ви не са за регулиране.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...