CARPERA 1549 #1 Публикувано 29 Март, 2020 (Редактирано) Признаци за да почистя: -Прекалено високи обороти на празен ход. -Прекалено ниски обороти на празен ход . -Загасване на автомобила при празен ход или при рязко отпускане на педала за газта. -Не равномерни обороти – падат, дигат се без причина. Първо разкачваме акумулатора и буксата която влиза в IACV клапана Почистване IACV клапана CRV 1gen се намира отзад на всмукателните колектори.На други модели Хонда е върху дросела. Закрепен е с два болта,развъртането на които е нужен ключ 12. След развиването се смъкват надолу скобите придържащи маркучите за подгрева от антифриз който минава през IACV клапана , изтича много малко количество. Свалят се двата маркуча Нужните инструменти и препарат за почистване пръска се в двата отваря и се изчаква после на течаща вода се измива всичката чернилка,повтаря се докато потече чиста вода. Това вече е крайния ефект на чист IACV клапана Може да се изчака да изсъхне,нямах това време затова напълних двата отвора с спирт,който бърза се изпари,после напръсках с наличния спрей фина смазка. Трябва да не се забравят и отворите на всмукателните колектори да се почистят ,използвах болта от IACV клапана и го навих с парцал и от там илезе доста чернилка. Тези Не развъртайте болта за регулирани на IACV клапана ,няма идея после как се регулира. За какво служи Quote IACV клапана Стъпков мотор – за какво служи ? Съпковото моторче е така наречения вентил за управление на въздушния поток през дроселовата клапа ”IAC”. Той се намира точно над дросела и е свързан с нея. Действа като допълнителна верига за въздух при ускорение и най – вече при празен ход. При празен ход на двигателя дросела е почти в затворено положение – не пропуска , съпковия мотор регулира оборотите на празен ход като пропуска необходимия въздух. Повече инфо и други гледни точки тук https://www.диагностика.бг/стъпков-мотор/ Ефекта идва и е осезаем ако е почистен и дросела и може да се направи паралелно с него. Редактирано 29 Март, 2020 от CARPERA 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #2 Отговорено 1 Април, 2020 (Редактирано) Малко инфо за почистването на IACV клапана Въздуха който постъпва към IACV клапана,се регулира от болта за празен ход,та в този ред на мисли ако пътя който е доста тесен и се намира в дросела е замърсен ,колкото и да чистиш няма да е пълен ефекта. Почиства се дросела като се развърта болта за празен ход,изчиства се неговия път на въздуха Повечето не знаят как се регулира ,затова когато се даде на фирма и се свали и почисти,после се казва ефекта е никакъв,или слаб. Това е проблема той не се отвърта защото нацапан заводски с боя,и в сервиза не го свалят и пътя остава задръстен. Видимо от снимката горния път е за IACV клапана а долния е за термо клапана. това е неговото регулиране инфото е от приятел който го е правил. Quote сваля се болта и се пръска в канала да се изчисти хубаво,завива се до край и после се развива на 1 оборот и 3/4. Ако се вади болтът, както в моя случай се почиства хубаво и той - самият болт завършва с конус, който явно регулира потока на въздуха. Върху този конус имаше доста нагар. Ето го болта и как се ресетва след чистене на IACV клапана Редактирано 1 Април, 2020 от CARPERA 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kapanec 4 #3 Отговорено 5 Април, 2020 Благодарско ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #4 Отговорено 20 Април, 2020 "Признаци за да почистя: -Прекалено високи обороти на празен ход. -Прекалено ниски обороти на празен ход . -Загасване на автомобила при празен ход или при рязко отпускане на педала за газта. -Не равномерни обороти – падат, дигат се без причина." Да споделя моите премеждия - колата е с газ от 30 к км. Всички горепосочени признаци ги имаше при мен, без прекалено високите обороти. Преди 20 к км клапаните бяха регулирани. Постепенно в рамките на тези 20 к км ниските обороти започнаха да стават нестабилни - най-вече на газ докато загрее. На бензин си бяха сравнително добре. Почистих дросела, почистих и IACV следвайки описаното тук. Като цяло - никаква промяна. Знаех че съм за ново регулиране на клапаните и реших да го направя сам (оказа се изключително лесно). Всички клапани бяха стегнали - кои по-малко, кои повече - изпускателните имаше такива които и 0,05 не влизаше. След реглажа на клапаните оборотите са ПЕРФЕКТНИ - и на газ и на бензин и при студен и при топъл мотор. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #5 Отговорено 20 Април, 2020 (Редактирано) Не знам какво общо тук почистване на IACV клапана с твоя проблем че си ипуснал регулирането на клапаните които явно е трябвало да направиш на 15 хил км че и на по-малко. Quote кои по-малко, кои повече - изпускателните имаше такива които и 0,05 не влизаше При положение че изпускателните се правят на стойности 0,20 да затегнат на 0,05 и признак ненастроено газово или след поставянето му има след пробег допълнително настройване.. Не казваш преди тези 30 хил преди газовото кога са регулирани клапаните. Обикновено и е хубаво след като сложиш газовото и да регулираш клапаните за да засечеш интервала си с газово за регулиране. При хубаво газово и добри настройки обикновено за 20 хил карани главно на газ бягат стойностите на изпускателните, рядко на всмукателните, но не и на 0,05 да намериш всмукателен,това легло на този клапан вече е тръгнало. Още един два пъти да намериш такива стойности и ще правиш глава. Проверявай на 10-15хил км клапаните за да знаеш накъде си. Може би ми напомняш да внеса разяснение в темата за почистване на дросела и IACV клапана и то е да се почистят,когато сте сигурни че клапаните ви не са за регулиране. Редактирано 20 Април, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове