Vik79 0 #1 Публикувано 12 Октомври, 2019 Здравейте От скоро имам Акорд 97 г. Автоматик До сега не съм карал автоматик на толкова години, направи ми впечатление че при сменяне на прадавките се усеща едно лашкане, придърпване, след което смених масло на скоростите(оригинално от бултрако) казахте че ще побере от 2.5 до 3 литра, но при източването го събрахме и се видя че е 2 литра, след което ние наляхме точно 2 литра, на щеката показа че е до максимума Моля за мнение дали е нормално да префключва по този начин и да се осеща И как се мери маслото на скоростите при загасен двигател или при запален Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #2 Отговорено 12 Октомври, 2019 (Редактирано) преди 51 минути, Vik79 написа: ... Моля за мнение дали е нормално да префключва по този начин и да се осеща ... Труден отговор. Работата отива на "око да види, ръка да пипне". Онлайн едва ли ще ти се получат нещата. Пояснявам: Правилният отговор е - не, не е нормално. Ти, обаче, имаш 22-годишна кола, на незнайно-колко километри, със незнайно-каква поддръжка. Значи, може да се окаже, че правилния отговор е - да, за тази кола е нормално, дошло й е времето за ремонт. Ако колата е купена с идея "колкото изкара", аз бих казал - не вкарвай излишни разходи, карай си я така, докато изтропа. Това може да стане и утре, но по-вероятно е да кара така с години. Моята я карах с такъв проблем 3г и я скрапирах заради други проблеми. Ако покупката е дългосрочна, имаш други варианти: Сменяваш цялото масло. Има няколко начина за смяна. При мен проблемът изчезна временно, след 30-ина-хиляди км започна пак. Ако не се оправи - диагностика при специалист и ремонт. Мога да те насоча към такъв в Пловдив. Може да са соленоиди, може да са износени дискове на съединителите, може да е ............................................ п.п. Нивото се проверява на загасен двг, като преди това трябва да е загрял до нормална работна температура. п.п.п. Не ми се рови, колко точно масло трябва да се налее при опресняване, ама 2л ми идва малко. По-скоро е около 3л., но може и да греша. Колко си източил не е важно. Важно е да налееш точно, колкото пише у книгата и нивото след това да е точно, колкото пише у книгата. Редактирано 12 Октомври, 2019 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vik79 0 #3 Отговорено 12 Октомври, 2019 преди 16 минути, Krasi-mir написа: Труден отговор. Работата отива на "око да види, ръка да пипне". Онлайн едва ли ще ти се получат нещата. Пояснявам: Правилният отговор е - не, не е нормално. Ти, обаче, имаш 22-годишна кола, на незнайно-колко километри, със незнайно-каква поддръжка. Значи, може да се окаже, че правилния отговор е - да, за тази кола е нормално, дошло й е времето за ремонт. Ако колата е купена с идея "колкото изкара", аз бих казал - не вкарвай излишни разходи, карай си я така, докато изтропа. Това може да стане и утре, но по-вероятно е да кара така с години. Моята я карах с такъв проблем 3г и я скрапирах заради други проблеми. Ако покупката е дългосрочна, имаш други варианти: Сменяваш цялото масло. Има няколко начина за смяна. При мен проблемът изчезна временно, след 30-ина-хиляди км започна пак. Ако не се оправи - диагностика при специалист и ремонт. Мога да те насоча към такъв в Пловдив. Може да са соленоиди, може да са износени дискове на съединителите, може да е ............................................ п.п. Нивото се проверява на загасен двг, като преди това трябва да е загрял до нормална работна температура. п.п.п. Не ми се рови, колко точно масло трябва да се налее при опресняване, ама 2л ми идва малко. По-скоро е около 3л., но може и да греша. Колко си източил не е важно. Важно е да налееш точно, колкото пише у книгата и нивото след това да е точно, колкото пише у книгата. Преди 1 час, Vik79 написа: Здравейте От скоро имам Акорд 97 г. Автоматик До сега не съм карал автоматик на толкова години, направи ми впечатление че при сменяне на прадавките се усеща едно лашкане, придърпване, след което смених масло на скоростите(оригинално от бултрако) казахте че ще побере от 2.5 до 3 литра, но при източването го събрахме и се видя че е 2 литра, след което ние наляхме точно 2 литра, на щеката показа че е до максимума Моля за мнение дали е нормално да префключва по този начин и да се осеща И как се мери маслото на скоростите при загасен двигател или при запален Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vik79 0 #4 Отговорено 12 Октомври, 2019 Преди малко ми изпратиха този файл Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #5 Отговорено 12 Октомври, 2019 (Редактирано) Не стана ясно дали и след смянато го прави това. Какъв беше цвета на това което източиха,имаше ли стружки по болта на пробката които завършва с магнит все важни неща от които може да съдиш за състоянието на автомата. Едва ли ще знаеш ако си я оставил и после взел. Маслото е толкова колкото пише в мануала намери твоя.Напълно възможност да не е 2л. Маслото се мери както каза колегата ти виж и нивото му и при студен двигател. Най вероятно е за смяна на износени дискове но отиди в препоръчани сервиз от колегата за тест та соленоидите, един от тях е отговорен за плавното превключване на предавките.При мен той е линеарния. Колата е на години ако е нямала навременни опреснявания с масло Honda ATF е лошо за автомата. Редактирано 12 Октомври, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vik79 0 #6 Отговорено 12 Октомври, 2019 Блгодаря Но стружки не се видяха аз бях там Маслото беше потъмняло но не беше чак черно При студен двигател и згасен е до максимума, но при загрят и загасен не мога да преценя защото маслото става много рядко и на оребрената част на щеката се вижда че е с масло, но на задната/гладката страна на щеката не мога да преценя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vik79 0 #7 Отговорено 12 Октомври, 2019 Казаха ми че е произведена за Америка, но е закупена от Германия, жената от която е купих живее в Америка и е държеше в гараж и е караше по 500-600 на година като си дойде в БГ Мъжа и е починал, а той се е грижел за колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vik79 0 #8 Отговорено 12 Октомври, 2019 Много запазена няма никаква ръжда, интериора е нов направо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #9 Отговорено 12 Октомври, 2019 (Редактирано) Говоря за стружки не в маслото края на главата на болта на пробката е магнитен ,там се обира с един парцал и разглеждаш това което се е събрало. Затова е оребрената част на щеката гледаш до къде е. При навременна смяна на маслото то не губи розовия си цвят, при дълга експлоатация то става светлокафяво и колкото и по-тъмно толкова по зле. Маслото също старее и си губи свойствата при дълъг престой в автомата,видях че си писал по време на поста ми. Направи тест в сервиз на соленоидите от това стоене е възможно да е запушен или сдал багажа някой. Редактирано 12 Октомври, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #10 Отговорено 12 Октомври, 2019 На 4.09.2019 г. at 20:06, Krasi-mir написа: Студен двг Загрял двг Това са снимките, които правих на моята щека, по молба на колега. Топло, студено - все едно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vik79 0 #11 Отговорено 12 Октомври, 2019 До максимума на щеката е А за цвета на маслото не беше черно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vik79 0 #12 Отговорено 12 Октомври, 2019 Мисълта ми е че работя на място с много нови коли автоматици и ги карам естествено и при тях не се усеща толко преминаването ена предавка на друга, и да не би да си внушавам, защото все пак е на 22 годи и и тогава може да са били по този начин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #13 Отговорено 12 Октомври, 2019 (Редактирано) Off Topic Карпера, По цвета на моята щека, мож ли каза, колко пъти е сменявано маслото, на колко км е колата ми и, колко години е стояла на място преди да я купя? Vik, Предполагам знаеш, че има няколко типа АСК. На 99.99% съм сигурен, че новите автомати, които караш, нямат нищо общо с твоя 22-годишен хидротрансформатор. Съгласен съм с Карпера, че при теб проблемът може да идва от НЕкаране. След като я покараш и смениш маслото още 2-3 пъти през 500км, може и да се оправи. Ако ли не - специалист и т.н. п.п. Ако не ти се занимава, дай ми прилична оферта. Ще я купя без да я гледам . Редактирано 12 Октомври, 2019 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове