Jump to content
CARPERA

Смяна тампони двигател - защо и как?

Recommended Posts

Първо проблемът:

Нещо хлопа, трака, но едва доловимо. Не винаги, при малко по-големи неравности, даване назад и при мен - карам :HONDA CR-V 1 Gen 147 автоматик при потегляне, като давам по рязко газ и после спирачка, с цел да накарам двигателя да се размърда и усуче.

Вече година ходене по диагностики на предница и всичко по окачването - сменям това, сменям онова, къде за смяна, къде частите свалени направо нови, винаги взимам това което са свалили да видя защо и нужно ли е било ...

 

Така преди 2 месеца три пъти в един сервиз.

Първия път всичко ок, след седмица сменям летни гуми и какво да видя - маншон дълъг накрайник скъсан та свети, от там втори път смяната и на двата маншона и след по-обстоен преглед сменям шарнир  и носач.

Карам така 1 седмица - да, но нещо пак не е ок и пак на преглед, и настояване да се види точно този тампон и ооооо тампон №3 двигател

 

Ето го и тампон номер 3:

947793902_viberimage.thumb.jpg.1923f73241b869aec4dba68c24e3d530.jpg

 

Този тампон №3 крайно смачкан и прокъсан в единия край, тампон отговарящ точно за успокояване на двигателя при запалване и при вибрации, тампонът е купен, но поради трудния му достъп и нужда от канал изчаква майстора.

 

След разглеждане на доста ръководства, четене на теми и разгадаване на схеми взех решение да се огледат и тампони 1 и 2 от снимката.

Да, но на майсторите един среден пръст - гледате, но нищо не виждате. И двата тампона в окаяно състояние, единият напълно скъсан (номер 2), другият прокъсан и спекла гума тампон.

 

Номер 2

41291581_viberimage.thumb.jpg.a7c4ce37838f96ba3f0583f286a3aaba.jpg

 

Номер 1

1629966019_viberimage.thumb.jpg.4ee6a7e37d3765450e731a34977f2653.jpg

 

И  решавам - ще ги сменя сам, ето как:

За да видите тампон номер 2 (това е от шофьорската страна) завъртате волана максимално наляво и гледате през дупката в кората отбелязана със стрелка. Вижда се като се светне с фенерче, а за да се огледа по-добре може да се свали кората чрез отвъртане на посочените с кръгчета пластмасови болтове-щипки.

996120508_viberimage.thumb.jpg.daae8e3efadbbc7fdb26897a00d31995.jpg

След моята инспекция и резултатът е скъсан тампон № 2, дефакто неизпълняващ функцията си.

 

Ето го и другия тампон 1 (откъм пасажерската страна). Завъртате волана в крайно дясно положение и гледате по същия начин там, има само един пласмасов болт-щипка, може да го свалите.

963970186_viberimage02.thumb.jpg.3758a5a8b155181ecaa773bd948ddb1c.jpg

 

И ето смяната им:

За да излезе и да се свали тампон № 2 трябва двигателят да пропадне с 1 см надолу, това става като се отвъртят двете гайки на основния тампон намиращ се до казанчето за хидравлика:

1885892988_viberimage.thumb.jpg.fbdd83a898f3a290494c29eda8ad5c4a.jpg

Но за да достигнете гайката, посочена на снимката, трябва да се свалят двата болта на хидравличния маркуч завършващ с глава с два болта:

1160662597_viberimage.thumb.jpg.e94d33743554f4659e1d7a3efa450172.jpg

Не вадете главата, ще протече  хидравлична течност. Леко бутате настрани, отхлабвате гайките докато се изгуби резбата на шпилките и двигателя пропада.

Тампонът се сваля като отвъртите два болта и една гайка:

 

2051284624_viberimage.thumb.jpg.a67f3cceb39d8aed39caf8ffc68a6dd8.jpg493218289_viberimage.thumb.jpg.7648e85300691b38a9d841d6ad492e4c.jpg1857371262_viberimage.thumb.jpg.c90856c2a64cc2bba3d158373aefefbf.jpg

 

Важно!

Под голямата гайка има шайба, която не е кръгла отвътре и се стопира от шпилката, преминаваща през тампона, така че първо фиксирайте нея и после стягайте гайката. Това важи и за двата тампона.

 

За тампон № 1 забравих да кажа, че се сваля предпазната кора, за да ви е по лесно да достигнете и до двата:

928067638_viberimage122.thumb.jpg.f100d44267c198a10cc693703bef3925.jpg

 

Тампон номер 1 се сваля по-лесно - там рамото се държи на два болта, отвъртат се те и после голямата гайка и двата болта на тампона и се сменя:

24062104_viberimage.thumb.jpg.fbc032a96e91628527e54dbad2c39340.jpg1014305939_viberimage.thumb.jpg.c9bda11f074c8328a2bf83c83d3fb475.jpg1425499315_viberimage.thumb.jpg.1141e3ac1238099d02a54fffda793423.jpg

 

Снимайте преди да свалите, за да знаете посоката на тампоните. При добрите марки тя е указана на самия тампон.

 

Резултът: 

Намаляване на вибрациите на двигателя. Очаквам това да се подобри и след смяната на тампон № 3.

Това нямяше да се случи без любезните напътствия на @fenabg, благодаля ти още веднъж!

 

Необходими инструменти:

- Ключ тип лула номер 17 за болтовете на рамота на тампон № 1   

- Гедоре/тресчотка с тези номера от 10 до 19.

 

Избраната от мен марка тампони YAMATO

Тампон номер 2 е "как да им вярваш на майсторите" :guns:

1110008801_viberimage.thumb.jpg.7fcd7c7d9d09a01b2172fb63e1154a87.jpgviber imageкккк.jpg

 

п.п. Може да не съм намерил точно техническите наименования. Могат да бъдат коригирани от някой модератор

Редактирано от dindin
Измъчих се ...
  • Thanks 1
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат водещ отвор ,този който остава свободен той оказва посоката ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш свободния отвор остава напред  посока бронята .На свалените това беше оказано с стрелка . Може да е обърнат този така ли,свободния отвор сочи задницата на колата.Това е стария тампон така беше сложен

20181228_164916.thumb.jpg.3ebb0e8283597a07950fe7c8b1a9e3a4.jpg

 

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам снимката не  е. Свободния отвор съвпада с този на купето и на него има. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×